Hoe stop je Essent met stalken

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Stephan85
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2024 17:48

Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door Stephan85 »

Sinds ik ben overgestapt van Essent naar een andere energiemaatschappij wordt ik constant gebeld door de telemarketing van Essent. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan stoppen? Ik heb het volgende (zonder succes) al geprobeerd:

- Meermaals verzoek gedaan tot verwijdering van mijn persoonsgegevens op basis van de algemene verordening gegevensbescherming.
- Klacht ingediend bij de autoriteit persoonsgegevens omdat Essent mijn gegevens weigert te verwijderen.
- Meermaals recht van verzet tot telefonie aangevraagd.
-Meerdere meldingen bij ACM gedaan, omdat Essent mijn verzet tot telefonie niet honoreert.
- Bij de klantenservice meermaals aangegeven dat ik het doel van dit pestgedrag niet begrijp.
- Diverse negatieve reviews geplaatst, in de hoop dat Essent begrijpt dat ze moeten stoppen met lastig vallen.

Zou je hiervoor ook aangifte kunnen doen bij de politie? Ik begin een beetje radeloos te worden.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ze mogen je gegevens niet verwijderen binnen een aantal jaren. Vraag de belastingdienst.

Dagkoers
Berichten: 810
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Neem een ander nummer.

riddert
Berichten: 2183
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door riddert »

Zeg dat je een contract voor vijf jaar vast hebt. Dan bellen ze de eerste tijd niet meer.

Dagkoers
Berichten: 810
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik denk dat liegen niet veel zin heeft,
Misschien kunnen ze in de PC zien wat voor contract die persoon heeft.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waarom blokkeer je het telefoonnummer niet?

Cro
Berichten: 2136
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door Cro »

Weet je wel zeker dat het Essent is? Vaak genoeg zijn dit energie cowboys die zich voordoen als een van de grotere energie leveranciers. Zeker als je dan ook nog eens ergens zakelijk ingeschreven staat kom je daar maar moeilijk vanaf.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Volgens mij ook niet de moeite waard om zich druk over te maken. Er was in ieder geval onlangs een zakelijke relatie. Daar hoef je niet voor uit de slof te schieten alsof ze een oneerbaar onzedelijk voorstel doen. Probeer: Geen interesse en leg op. Behalve als er iets nog niet correct afgehandeld is, regel dat dan eerst.

kuklos
Berichten: 10094
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe stop je Essent met stalken

Ongelezen bericht door kuklos »

Stephan85 schreef:
31 jul 2024 18:05
Sinds ik ben overgestapt van Essent naar een andere energiemaatschappij wordt ik constant gebeld door de telemarketing van Essent.
Hoe vaak is "constant"?

Wat Thijs124 zegt is mijns inziens een goed advies. Elke keer "Geen interesse" en dan ophangen.

Plaats reactie