Ik heb jullie berichten gelezen. Mijn situatie met Eneco is vanaf het begin dat ik hier woon in hoekwoning nieuwbouw Utrecht een groot drama!
Om te beginnen toen ik dit nieuwbouwhuis kocht waren er al zonnepanelen geplaatst dit geld voor ons hele nieuwbouw hofje. Waar wij heel wat geld subsidie op hebben teruggekregen. Echter had Eneco normale meters geplaatst bij alle woningen terwijl wij een teruglever digitale meter hadden moeten hebben. Hier kwam ik achter en heb namens alle bewoners na heel veel problemen en heen en weer schrijven dit voor elkaar gekregen. Echter toen woonde wij met zijn alle al 3 jaar in deze woningen. Wij hebben al die tijd het volle pond betaald terwijl wij met zijn alle wel energie hebben terug geleverd. Eneco geeft niet thuis om hier een vergoeding voor te geven. Wel kregen wij een tegoedbon a € 25,00 euro. Nadien was het niet veel anders hoor wij kregen op de jaar nota wel € 3,00 euro korting zogenaamd terug geleverde energie. En dit met 4 panelen op ons dak. Hier herhaaldelijk over geschreven maar geen antwoord.
Pas geleden en wel in maart 2008 kregen wij een brief dat de batterij van warmte meter niet goed zou functioneren een fout van de fabrikant dus kwam er een medewerker langs om deze te vervangen. En ja hoor ik kreeg een briefje in mijn handen geduwd met de meterstand en met de mededeling dat de batterij niet meer werkte en dat er een schatting gemaakt zou worden. Ik heb hier schriftelijk bezwaar om gemaakt. Laten zij dit maar bij de fabrikant verhalen. Ook is het door ons niet te controleren of het wel waar was dat de batterij niet meer werkte dat moeten wij maar aannemen als leek. En ja hoor daar kwam een nota van € 187,00 euro dit was in oktober. Ik heb toen gebeld en aangegeven dat dit onzin was dit aangezien er in november de stand opgemeten zou worden en dan gekeken kon worden wat het verbruik was voor de eindafrekening. Ok de factuur werk door de medewerker geparkeerd. Echter kreeg ik in november niet een acceptgiro met het normale voorschot van € 121,00 euro maar € 257,00 euro weer een ander bedrag. Toen kreeg ik eindjaar nota met nog een bij te betalen van € 200,06 euro. Vorig jaar had ik voor warmte verbruik 23.08 GJ € 469,69 euro dit jaar hebben zij een schatting gemaakt over het gebruik van vorig jaar van 26.68 GJ € 646,49 terwijl ik voor dit jaar heb verbruikt 30.23 GJ € 708,90 zij denken dat ik een bedrijf ben of zo. Ik ben heel spaarzaam met mijn warmte overdag is er niemand s'avonds even aan. Boven in de slaapkamers nooit aan alleen al het heel koud is even aan voor het naar bed gaan. Dus hoog uit in de avond een aantal uur verwarming aan. Nadien ga ik tv kijken en doe de verwarming uit in de voorkamer en heb alleen 2 kleine aan in de achterkamer. Zij maken er maar van wat zij willen. Voor onze energie kunnen wij overstappen wat ik nu zou willen wil van Eneco af maar voor stadverwarming kan ik nergens heen zit muur vast aan Eneco hoe bedoel je maffia. Alleen zij leveren stadverwarming in Utrecht.
Ik heb wederom een brief gestuurd met mijn bedenking over mijn jaarnota maar wederom krijg ik weer een uitleg brief over de ingewikkelde jaarnota en wederom is het volgens hen helemaal goed en moet ik nog € 338,00 euro betalen. Ik zou heel graag willen dat Radar hier eens een einde aan zou maken. Dit zijn ook aanbestedingen en maffia praktijken ik kan niet naar een ander voor mijn warmte. Ik heb ook het idee dat de meters bewerkt zijn waardoor de teller maar door gaat ik ga nu ook uitproberen wat ik van een van jullie las ik ga de hoofdkraan dicht doen en kijken of de meter nog doordraait. Als dat zo is zou ik heel graag Radar verzoeken om een bekwaam iemand langs te sturen voor de uitzending.
Ik ben het helemaal zat. Maar kan nergens hulp hiervoor krijgen niet alleen ik maar alle consumenten die stadverwarming hebben en zonnepanelen van Eneco. Dit is de consument bestelen dit is vergelijkbaar met woekerpolis. Zij stelen waar je bij staat zonder dat je het in de gaten hebt.
Maria