LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge energienota voor goed geïsoleerd topappartement

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
heeneman

Hoge energienota voor goed geïsoleerd topappartement

Ongelezen bericht door heeneman »

Wij 2 pensionada's wonen 10jaar in een toen nieuw appartement. Verplichte NUON stadswarmte afname. Al 10 jaar ongeveer hetzelfde verbruik. Maandbijdrage ca. 67€ en nooit bijbetalen. Nu schrikbarend hoge eindafrekening 1200€ bij betalen en voor seizoen 2017-2018 gaat mn maandtarief naar 180€.
Uiteraard gereageerd, monteur gestuurd die met een laptop heeft doorgemeten en zegt meter is goed. Verbruik afgelopen nov, dec, jan, febr schrikbarend verhoogd. Wij hebben geen enkel ander leefpatroon. Douchen en thermostaat gelijk andere jaren. Jammer zegt NUON maar betalen.
Inclusief elektra betaal ik nu 180+71=251€ p.m. voor een goed geisoleerd topappartement bewoond door twee personen Dit is toch belachelijk.
Kan ik hier nog iets tegen doen?

stofzuigertje

Re: Hoge energienota voor goed geïsoleerd topappartement

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het puur de warmte is, een raam dat open stond hele winter in niet gebruikte kamer kan dit veroorzaken.

Of staat er een van je buren leeg.
Bij onder buren leeg kreeg je koude vloer.
Bij boven buren zal er warmte door het koud geworden plafond trekken.
En links en rechts... iets minder, maar stond er afgelopen winter een leeg?

Verder is een opgave fout mogelijk, en heeft U de standen gezien en nagerekend?
Een plotseling dubbel verbruik of zijn er nieuwe verbruiksmeters op de radiatoren gehangen?
Ook daar kan een fout in zitten.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Joycelangeveld

Ongelezen bericht door Joycelangeveld »

Ik had een soort situatie bij oxxio, uit het niks krijg ik ook hoger rekeningen ook al is er niks veranderd aan onze situatie. Wij hebben een label b woning en betaalde 198 euro per maand. Gelukkig zijn we overgestapt via www.voordeligst.nl waardoor we nu veel goedkoper uit zijn.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Is het opgenomen verbruik (dus de joules) ook veel hoger dan voorgaande jaren? Of is er misschien een heel andere verdeelsleutel voor de kosten bepaald?

Gesloten