LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge Jaarrekening van Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sandra15

Hoge Jaarrekening van Eneco

Ongelezen bericht door Sandra15 »

Naar aanleiding van mijn Jaarrekening van Eneco het volgende, ik moet zonder pardon het verschuldigt bedrag van 6367,21 euro per direkt betalen, dit naar aanleiding van het niet versturen van de meterstanden over afgelopen 2 jaar en nu DIT! Inmiddels afgelopen maandag is het gas en energie zonder vooraankondiging afgesloten en zit ik met mijn 3 kinderen in de KOU!! Ik ben me radeloos en vraag me af wat ik nu kan doen naast het inroepen van mijn WAO uitkerings instantie, HELP! :(

Miranda Theusen

Re: Hoge Jaarrekening van Eneco

Ongelezen bericht door Miranda Theusen »

Ik ben in Oktober 2002 overgestapt naar Eneco ( groenestroom). Ik kreeg de eerste 6 maanden maar geen rekening. Iedere keer als je belde zou er iemand terug bellen ( dat gebeurde dus nooit !!!!). Ze zouden mijn maandelijkse nota's aanpassen zodat ik de eerste 6 maanden gelijdelijk terug kon betalen. Was achteraf gezien dus niet gebeurd. Krijg ik in Januari dit jaar een eindafrekening en moet ik 201,78 euro betalen, heb ik gedaan. Ik moet er wel bij vermelden dat ik haast nooit thuis ben, ik nooit kook en nooit stook. Ik woon sinds oktober vorig jaar bij mijn vriend. Voor dat ik bij mijn vriend woonde deed ik dat ook haast nooit. Ik dacht dus dat ik wel geld zou terugkrijgen, niet dus. Het enige wat bij mij energie verbruikt is mijn koelkast, vriezer en de tijdklok op mijn lamp.Daarmee is de ellende nog niet voorbij. Nu krijg ik een maand later weer een eindafrekening en moet ik 655,20 euro nog bijbetalen. IK VRAAG ME AF WAAR ZE MEE BEZIG ZIJN !!!!!!!!!!

Revawi
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2004 13:11

Re: Hoge Jaarrekening van Eneco

Ongelezen bericht door Revawi »

Hoi Sandra,

Toevallig heb ik van de week een stukje geplaats op dit forum, zie het kopje Hoge energierekening Eneco.

Ik heb al tip gekregen om contact op te nemen met de Geschillencommissie, ik heb geinformeerd en zij kunnen mij helpen, alleen moet ik ff 4 wkn geduld hebben omdat gister de brief naar Eneco verstuurd is.
Na deze 4 weken gaat het hele spul naar de SGC www. sgc.nl

Net als jij hebben mijn vriend en ik een wao uitkering en kunnen dus de hoge kosten niet opbrengen.
Bij ons slaat de meter op hol en is verdubbeld in KW, er klopt geen zak van, maar Eneco weigert iedere medewerking.

Ik raad je aan ook de SGC in te schakelen en te zoeken naar een rechtbijstandverzekering. www.das.nl

Groetjes en heel veel sterkte en sukses gewenst

truussien

Re: Hoge Jaarrekening van Eneco

Ongelezen bericht door truussien »

wij hehhen essent als hoodfleverancier en eneco voor de stroom
zelf is de meterstand door essent opgenomen maar eneco blijft maar schatte zo kan ik het ook .je vraagt je af wat voor mensen daar werken volgens mijn allemaal blond

Jeroen Bos

Re: Hoge Jaarrekening van Eneco

Ongelezen bericht door Jeroen Bos »

Ook ik ben in okt. 2002 overgestapt naar Eneco groene stroom (vrieskist gekocht met voordeel als je groene stroom zou nemen). Ook ik moest 6 maanden wachten voordat ik zelf pas wist dat ik vanaf toen bij Eneco zat!. Toen duurde het 3 maanden voordat de eerste rekening kwam. Met terugwerkende kracht kwam er dus een fikse rekening.
Nu komt het mooiste: Gisteren kreeg ik een rekening van 13.368,17 euro !!!!!!!! :shock: Inderdaad: ruim dertienduizend euro.
Met zo'n hoge energierekening moet je haast wel een vliegveld in bezit hebben!
Ze hadden na 2 correcties van mij de begin-en eindstand omgedraaid, en dat over 2 maanden gerekend! Ook hier hadden ze meterstanden geschat.
Me dunkt dat je dan een heeeeele hoge rekening krijgt. Ik ga de factuur inlijsten, dit zie je niet veel! Er zijn bij Eneco kennelijk geen mensen die ook maar een blik laten vallen op een vreemde nota!
Intussen heb ik sinds december 2003 niet meer hoeven te betalen. Met terugwerkende kracht komt er dus opnieuw een fikse rekening aan.
Sukkels zijn het....In mei mag ik weer terug naar grijze stroom van NUON. Dat ik daar zo gelukkig van zou worden had ik nooit gedacht.
:x GRRRRRR.....

barend

Re: Hoge Jaarrekening van Eneco

Ongelezen bericht door barend »

:evil: :evil: ER is ietsheel goed mis ,met de meters ofwel met de eindafrekeningen.
o
op 1 april 2003 zijn wij , mijn vrouw en ik b.bos verhuist ,
wij woonden op de wielewaalstraat nummer 10
verhuist naar waalre (N.B.)
sinds de verhuisdatum heb ik in mijn eentje 2 dagen per week,
zo goed als niets gebruikt,doordat ik overdags gewoon werkte.
Het verbaast mij ten zeerste dat,de meterstanden veel meer aangaven
als het jaar 2002,terwijl mijn vrouw die gehandicapt is toen altijd thuis was'.

Welke INSTANTIE kan ons nu eens ECHT HELPEN.

Gast

Re: Hoge Jaarrekening van Eneco

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn man en ik zijn per 1 feb. 2004 verhuisd en kregen dus de eindafrekening van ons oude adres.
Ik moet €201,98 bijbetalen.
U moet weten dat wij in oktober 2003 de jaarafrekening hadden gehad waarbij we €4,00 terug kregen.
Het gaat dus om 3 maanden verbruik.
Mijn maandbedrag was €147,55.
De rekening van de maand feb.2004 had ik niet betaald omdat eneco mij zei dat dit meegenomen zou worden in de eindafrekening.
Nu blijkt dat ik en die €147,55 moet betalen en die €201,98!
Dus zo rond de €349,00!
Je kan mij niet wijsmaken dat ik in die drie maanden zoveel heb verbruikt terwijl ik in het hele voorgaande jaar net zo heb geleefd en toen €4,00 terugkreeg.Als ik naar de standen van de meters kijk op de afrekening heb ik volgens hen in die drie maanden net zoveel verbruikt als het gehele voorgaande jaar.
Ik kan dat echt niet geloven maar bewijs het maar! :shock:

Richarddegroot
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:45

Re: Hoge Jaarrekening van Eneco

Ongelezen bericht door Richarddegroot »

Wij hebben hetzelfde probleem bij Eneco met nog twee andere mensen. Te weten, te hoge jaarnota's die onmogelijk zijn. Respectievelijk 450, 650 en 1100 euro voor ons zelf.

Ik heb contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering en ze vertelde mij dat de klacht inmiddels meerdere keren bij hun was neergelegd en ze gaan mijn zaak behartigen. Ze vertelden verder ook dat ik zelf niet eens contact hoef op te nemen met Eneco, omdat ze al wisten dat Eneco toch niet gaat meewerken. Kortom, rechtsbijstand inschakelen en met zo veel mogelijk mensen en met zoveel mogelijk informatie, want bij Eneco is de administratie ook niet in orde.

Gesloten