LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten Eneco voor een student.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
loesje476

Hoge kosten Eneco voor een student.

Ongelezen bericht door loesje476 »

Sinds 10/10/2011 ben ik klant geworden bij Eneco.. via de site dacht ik een mooie deal gesloten te hebben.
zo rond de 80euro p.m. voor gas en elec.

Aangezien ik net rond de koude winter maanden hier ben gaan wonen ( en dus geen tegoed heb kunnen opbouwen in de zomer) kwam mijn maandelijkse bedrag ineens uit om 204 euro p.m. waarna ik meteen heb gebeld om uitleg te vragen, hoe Eneco ineens aan zo'n hoog bedrag kwam..

Na de uitleg dat ik dus geen tegoed heb kunnen opbouwen en Eneco me liever iets te hoog in wilde schatten, zodat ik niet eens moest bij betalen heb ik me erbij neergelegd en dacht ik "dan maar even doorbijten tot aan april" .
Wel heeft de medewerkster die ik toen gesproken heb, mijn bedrag wel iets verlaagd omdat ook zij het wel erg hoog vond.. dat kwam neer op 184euro p.m.!
Niet dat ik daar nou zo gelukkig van werd maar oké!

Maar nu, heb ik afgelopen maand mijn meterstanden doorgegeven.
moet ik nog eens 200 euro bij betalen.
dus ik in de afgelopen 6 maanden meer dan 1100 euro betaald en nu nog een 200 euro bij betalen!

Eneco zegt dat ik 2251 m3 heb verbruikt?! in me eentje op nog geen 55 m2!
Ik vraag me af, is dit normaal??

berndv

Re: Hoge kosten Eneco voor een student.

Ongelezen bericht door berndv »

komen de standen die jij hebt overeen met de standen die jij hebt doorgegeven bij het aangaan van de overeenkomst met eneco? Of heb je in ieder geval standen doorgegeven?

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

Heb je geen gasmeter in huis? Als je student bent was je ook slim genoeg om die binnen een maand na je verhuizing te noteren, en iedere maand ff opnieuw te noteren zodat je je verbruik kan bijhouden...Daarvoor hoef je niet eens de middelbare school afgemaakt te hebben.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

WillemLW schreef:Eneco zegt dat ik 2251 m3 heb verbruikt?! in me eentje op nog geen 55 m2!

Heb je geen gasmeter in huis? Als je student bent was je ook slim genoeg om die binnen een maand na je verhuizing te noteren, en iedere maand ff opnieuw te noteren zodat je je verbruik kan bijhouden...Daarvoor hoef je niet eens de middelbare school afgemaakt te hebben.

Als meester in rechten lees je toch slecht, om dan de student een lesje te willen leren, over zijn opleiding. :shock:
Het verbruik van gas wordt met een gasmeter als m3 gemeten, dus heeft TS volgens de leverancier 2251 m3 verbruikt , in een woning van 55 m2.
Hij vraagt is dit normaal?
Neen, dit is niet normaal.

@loesje476
Had je daarvoor een andere energieboer, of ben je in oktober toen je verhuist ben, meteen klant geworden bij Eneco.
Zijn ook toen de begin standen genoteerd?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoeveel zeg jijzelf verbruikt te hebben?
Dus van 10-10-2011 tot heb ik afgelopen maand mijn meterstanden doorgegeven

Sjef Haak

Ongelezen bericht door Sjef Haak »

Standen doorgegeven bij het betrekken van het appartement of laten schatten?

nevermind

WillemLW heeft met zijn bot bericht TS verdreven, dus een antwoord denk ik, kunnen wij niet meer te verwachten. :twisted:

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste loesje476,

U geeft aan dat u van ons een jaarnota heeft ontvangen waarop we een gasverbruik van 2251 m3 in rekening brengen. U vraagt zich af of het gasverbruik normaal is voor een woning van 55 m2. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat u van ons, door de hoogte van uw termijnbedrag, geen bijbetaling verwachtte op uw jaarnota. Ik kan me goed indenken dat de bijbetaling op uw jaarnota daarom als een verrassing komt. Graag kijk ik samen met u naar de totstandkoming van uw jaarnota en het gasverbruik. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw klantnummer en contactgegevens te mailen via [email protected]. Ik neem dan contact met u op.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Mike, medewerker Eneco

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:Het verbruik van gas wordt met een gasmeter als m3 gemeten, dus heeft TS volgens de leverancier 2251 m3 verbruikt , in een woning van 55 m2.
Hij vraagt is dit normaal?
Neen, dit is niet normaal.
Het is zeker aan de hoge kant te noemen, dus in dat opzicht is het niet echt normaal. Vraag blijft wel waar het euvel nu ligt.

Een jaarafrekening van slechts 6 maanden waar precies de winter midden in valt geeft snel een heel vertekend beeld omdat grofweg zo'n driekwart van het gasverbruik in een jaar juist in die maanden verbruikt wordt.

Daarnaast weten we niets over het stookgedrag van TS, staat van de woning (wel niet goed geïsoleerd), staat van de verwarmingsketel (oud en onzuinig of nieuw en een stuk zuiniger). Dit zijn toch wel een aantal factoren die een behoorlijke invloed hebben op het gasverbruik.

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

In je huis zit als het goed is een gasmeter. Als je nou iedere maand 2 minuten besteedt aan het noteren van de meterstanden, dan had je zelf (eigen verantwoordelijkheid eerst) toch al lang geweten of die 2251 m3 wel of niet klopt????

nevermind

vogels schreef:
WillemLW schreef:Eneco zegt dat ik 2251 m3 heb verbruikt?! in me eentje op nog geen 55 m2!

In je huis zit als het goed is een gasmeter. Als je nou iedere maand 2 minuten besteedt aan het noteren van de meterstanden, dan had je zelf (eigen verantwoordelijkheid eerst) toch al lang geweten of die 2251 m3 wel of niet klopt????
Blijft je herhaalknop hangen?
Hij begrijpt nog niet, dat TS naar zijn bot antwoord van 25 april , niet meer durf te reageren.
Dus het einde verhaal zouden wij nooit meer te weten komen.

Gesloten