Dan lees ik graag de bewezen onderbouwing van deze veronderstelling Donald Duck.
Of de stelling nu helemaal juist verwoord is betwijfel ik, maar er zit wel iets in.
Op veel helpdesks/klantenservices hebben de medewerkers te weinig tijd om de klant goed te helpen, ze hebben zoveel minuten per klant.
Een klant die te veel tijd kost brengt de medewerker in de problemen.
Ooit die serie gezien die ging over Intrum Justitia? Daar zat een supervisor achter een echerm waarop hij 100 medewerkers in de gaten hield, niet om te zien of ze hun werk goed deden, maar alleen om in de gaten te houden hoe lang elk gesprek duurt.
Zelf heb ik ooit aan de telefoon gezeten op de verkoopafdeling van een grote automaterialenimporteur, doordat we met te weinig mensen waren en er veel mis ging in het bedrijf zaten we de volle 8 uur met een hoorn aan ons oor. Zelfs als je eindelijk even de hoorn er naast legde omdat je het anders in je broek zou doen werd je op het toilet al weer omgeroepen.
Tijd om voor een klant iets uit te zoeken of te regelen was er niet, je stapel notities groeide alleen maar en kon eigenlijk net zo goed meteen de prullenbak in.
Als ik heel eerlijk zou zijn naar de klant toe moest ik eigenlijk zeggen: "
sorry, ik krijg van mijn baas geen tijd om u te helpen, dus u bekijkt het maar" Als ik dat 1 keer zou zeggen zou ik er uit vliegen, je kreeg geen kans om iets op te lossen maar werd er wel op aangesproken als de klant daar vervolgens zijn beklag over deed.
Ook de klant dan maar ongevraagd rechtstreeks naar de directie doorverbinden werd niet in dank afgenomen
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Ik heb dit werk dus niet lang gedaan .
Sorry voor het lange verhaal, maar volgens mij zouden de meeste helpdeskmedewerkers hun werk best goed willen doen, het geeft voldoening als je iemand kunt helpen, alleen maar boze klanten aan de lijn krijgen die je niet kan helpen frustreert enorm en sloopt je motivatie, klanten die je bedanken omdat je ze echt geholpen hebt maken je werk juist veel leuker.
Alleen moet je wel de kans en het gereedschap krijgen om dit ook echt te kunnen!