LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoog stroomverbruik Actaris electrameter ACE3000 type 260
hoog stroomverbruik Actaris electrameter ACE3000 type 260
Volgens drie mensen die ongeveer gelijktijdig een nieuwe meter van dit type hebben gekregen blijkt dat bij de electrameters onverklaarbaar hoge dagverbruiken voorkomen (20 - 30kw/dag)
Wie heeft een zelfde meter? Wat is uw dagverbruik op de meter en wat verwacht u te gebruiken gezien de apparatuur die is aangesloten?
Wie heeft een zelfde meter? Wat is uw dagverbruik op de meter en wat verwacht u te gebruiken gezien de apparatuur die is aangesloten?
Re: hoog stroomverbruik Actaris electrameter ACE3000 type 260
Hallo,
Vanmiddag de meterstanden doorgegeven van onze Actaris ACE300 type 260, niets vermoedend meterstanden ingevuld, komt er een melding dat het verbruik anders is dan zij hadden verwacht. Ik moest invullen waar dat aan zou kunnen liggen in heb aangegeven dat bij mij niets bekend is over een wijziging in ons energieverbruik. Nu ben ik gaan natellen verbruikten we vorig jaar 260 kWh per maand nu is het verbruik 1211 kWh per maand over 11 maanden hebben we dus 13325 kWh verbruikt we verbruiken nu dus 3,5 keer zoveel.
Ik ga morgen de energiemaatschappij bellen ik hoop dat we dit kunnen oplossen.
Wij hebben geen extra apparatuur aangeschaft dus hoe dit kan?????
Graag hoor ik van u of u ook hetzelfde heeft meegemaakt. En hoe dit opgelost is
Vanmiddag de meterstanden doorgegeven van onze Actaris ACE300 type 260, niets vermoedend meterstanden ingevuld, komt er een melding dat het verbruik anders is dan zij hadden verwacht. Ik moest invullen waar dat aan zou kunnen liggen in heb aangegeven dat bij mij niets bekend is over een wijziging in ons energieverbruik. Nu ben ik gaan natellen verbruikten we vorig jaar 260 kWh per maand nu is het verbruik 1211 kWh per maand over 11 maanden hebben we dus 13325 kWh verbruikt we verbruiken nu dus 3,5 keer zoveel.
Ik ga morgen de energiemaatschappij bellen ik hoop dat we dit kunnen oplossen.
Wij hebben geen extra apparatuur aangeschaft dus hoe dit kan?????
Graag hoor ik van u of u ook hetzelfde heeft meegemaakt. En hoe dit opgelost is
Ik heb ook een onverklaarbaar hoog stroomverbruik en jawel, ook zo'n meter. Van het begin af aan (maart 2010, geheel nieuwe installatie) vertrouw ik hem voor geen cent.
Ons verbruik is ca. 9000 kWh per jaar, dit terwijl alle apparatuur van de moderne, zuinige soort is en alle voor de hand liggende bezuinigingen al krachtig zijn doorgevoerd. Goed, we hebben een groot huis en een druk gezin, het nationale gemiddelde zullen we nooit bereiken, maar hoe ik ook tel en test en groepen uit- en weer inschakel, ik blijf met een gat van een paar duizend kWh per jaar zitten.
Het is moeilijk er een vinger achter te krijgen. Geen opvallende pieken en dalen, geen echt dramatische cijfers maar stiekemweg, over de hele linie, dagelijks een aantal kWh te veel.
Nu ik zelf het nodige heb geprobeerd ga ik eerst maar eens een electriciën een tussenmeter laten plaatsen. Ik wil zelf constateren wat de afwijking is en of daar enige lijn in zit. Hopelijk kan ik dan straks goed gedocumenteerd met de netbeheerder in de slag.
Of heeft iemand anders nog een briljant idee?
Ons verbruik is ca. 9000 kWh per jaar, dit terwijl alle apparatuur van de moderne, zuinige soort is en alle voor de hand liggende bezuinigingen al krachtig zijn doorgevoerd. Goed, we hebben een groot huis en een druk gezin, het nationale gemiddelde zullen we nooit bereiken, maar hoe ik ook tel en test en groepen uit- en weer inschakel, ik blijf met een gat van een paar duizend kWh per jaar zitten.
Het is moeilijk er een vinger achter te krijgen. Geen opvallende pieken en dalen, geen echt dramatische cijfers maar stiekemweg, over de hele linie, dagelijks een aantal kWh te veel.
Nu ik zelf het nodige heb geprobeerd ga ik eerst maar eens een electriciën een tussenmeter laten plaatsen. Ik wil zelf constateren wat de afwijking is en of daar enige lijn in zit. Hopelijk kan ik dan straks goed gedocumenteerd met de netbeheerder in de slag.
Of heeft iemand anders nog een briljant idee?
-
Wij hebben op dit moment een ontzettend hoog energie verbruik, wij hebben ook de Actaris ACE 3000 type 260. Ik ben dan ook benieuwd hoe het met de vorige mensen is afgelopen die een hoog energie verbruik hadden. Kunt u me hier iets over laten weten.
Zijn deze problemen opgelost? Graag een reactie. Deze meter wordt steeds meer geïnstalleerd, iedere aanvulling is welkom. Bij voorbaat dank!
Toevallig kom ik op deze berichten terecht over de eletriciteitsmeter ACE3000 type 260.
Twee jaar geleden zijn we verhuisd, in de nieuwe woning hangt deze meter. Gewoon dezelfde energieleverancier voortgezet, en na een jaar hier gewoond te hebben komen we plotseling 3500KWh hoger uit dan in het oude huis!!
En dat terwijl er niets gewijzigd is aan apparatuur en dergelijke. Om die reden hebben we een nieuwe energiezuinige wasmachine, nieuwe droger, LED lampen en andere maatregelen getroffen. Tevens zijn we overgestapt op een goedkopere energieleverancier.
Nu zijn we weer een jaar verder, en komen we alweer 2000KWh hoger uit.... het is ons een compleet raadsel, op dit moment verbruiken we 20-25Kwh per dag.
We gaan nu van dag tot dag bijhouden en proberen bepaalde toestellen uit het stopcontact te laten.
Toch vind ik het niet logisch, je wijzigt niets, je koopt zuinigere toestellen, maar je verbruik gaat desondanks omhoog.....
Heeft er niemand deze meters getest, geijkt?? Zijn daar rapporten van?? Kan ik zelf mijn verbruik meten naast deze meter?
Twee jaar geleden zijn we verhuisd, in de nieuwe woning hangt deze meter. Gewoon dezelfde energieleverancier voortgezet, en na een jaar hier gewoond te hebben komen we plotseling 3500KWh hoger uit dan in het oude huis!!
En dat terwijl er niets gewijzigd is aan apparatuur en dergelijke. Om die reden hebben we een nieuwe energiezuinige wasmachine, nieuwe droger, LED lampen en andere maatregelen getroffen. Tevens zijn we overgestapt op een goedkopere energieleverancier.
Nu zijn we weer een jaar verder, en komen we alweer 2000KWh hoger uit.... het is ons een compleet raadsel, op dit moment verbruiken we 20-25Kwh per dag.
We gaan nu van dag tot dag bijhouden en proberen bepaalde toestellen uit het stopcontact te laten.
Toch vind ik het niet logisch, je wijzigt niets, je koopt zuinigere toestellen, maar je verbruik gaat desondanks omhoog.....
Heeft er niemand deze meters getest, geijkt?? Zijn daar rapporten van?? Kan ik zelf mijn verbruik meten naast deze meter?
alles eens uitschakelen en alleen een paar ouderwetse gloeilampen van een bekend vermogen aanzetten (een paar lampen van 60 Watt bijvoorbeeld) en dan eens rustig een paar uurtjes het verbruik afwachten.
Als dat te hoog is al die lampen ook uitdoen en kijken of er dan nog steeds verbruik is.
als er dan nog steeds verbruik is dan zou het de meter moeten zijn.
eventueel eerst zonder gloeilampen proberen en daarna met.
dat kan sneller zijn.
Als dat te hoog is al die lampen ook uitdoen en kijken of er dan nog steeds verbruik is.
dat kan sneller zijn.
Toevallig hierbij uitgekomen bij het opzoeken of de ACE3000-260 een slimme meter is.
Welnu, een slimme meter blijkt... als ik alle reacties lees. Maar niet voor de consument.
Heeft er al iemand een vergelijkingsmeting uitgevoerd waaruit een afwijking blijkt?
Wat kan men / kunnen wij doen als dit werkelijk waar blijkt te zijn?
Heeft iemand al meer uitgezocht / informatie over dit probleem?
Welnu, een slimme meter blijkt... als ik alle reacties lees. Maar niet voor de consument.
Heeft er al iemand een vergelijkingsmeting uitgevoerd waaruit een afwijking blijkt?
Wat kan men / kunnen wij doen als dit werkelijk waar blijkt te zijn?
Heeft iemand al meer uitgezocht / informatie over dit probleem?
Alle?Zaniker schreef:als ik alle reacties lees.
Ik vrees van niet, aangezien de laatste reactie is:Zaniker schreef: Heeft er al iemand een vergelijkingsmeting uitgevoerd waaruit een afwijking blijkt?
Ben wel benieuwd of het daadwerkelijk zo is. De meeste mensen in dit topic die klaagden hebben hun reactie geplaatst, maar zijn nooit meer hier op het forum geweest. Dat kan er op wijzen dat het verbruik toch klopt, maar ben wel benieuwd.ruud_a schreef:alles eens uitschakelen en alleen een paar ouderwetse gloeilampen van een bekend vermogen aanzetten (een paar lampen van 60 Watt bijvoorbeeld) en dan eens rustig een paar uurtjes het verbruik afwachten.
dat kan sneller zijn.
Dat doen de meetinstituten de de meter goedkeuren voordat ze naar de markt mogen worden gebracht. Maar aangezien de hedendaagse trend is om alle professionals te wantrouwen zullen veel mensen dat wel niet vertrouwen en liever afgaan op hun totaal niet te onderbouwen ervaringen.Zaniker schreef: Heeft er al iemand een vergelijkingsmeting uitgevoerd waaruit een afwijking blijkt?
Haha GJvdZ. Ja dat klopt wel dat ze eerst goedgekeurd moeten worden maar dat gebeurd slechts met één kWh-meter. Daarna wordt geproduceerd en dan is er geen controle meer door een externe instantie. Bovendien kan de ene t.o.v. de andere meter ook afwijken in een productieproces. Meten is weten maar dan heb je wel een kW-meter nodig die nauwkeurig is én de powerfactor meerekent. Die zijn duur. Misschien is een ouderwetse kWh-meter wel een goed controle-instrument maar aangezien ik een 3-fase aansluiting heb is dat nogal lastig. Ik heb wel een 1-fase oude kWh-meter. Iemand die dit wil testen?
-
Heb net deze klachten allemaal gezien omdat ik aan het zoeken was naar klachten over deze meter. Ben al meer dan een jaar bezig om de meetgegevens bij te houden. In 2010 zijn we verhuisd en sindsdien is ons verbruik veel hoger. Ik gebruik het Plugwise systeem voor het meten van de zware gebruikers. Daar tel ik dan nog het dagelijkse lampengebruik bij op. Per saldo meet de Actaris (ook type ACE3000) meter 20% meer dan dat ik meet. Wat kost het om de meter te laten ijken? Essent en Enexis hebben er geen belang bij om mij te helpen.
Volgens mij kun je het alléén maar testen door een oude KWh-meter in serie te zetten met de ACE3000.
Ik heb wel een oude KWh-meter maar die is 1-fase terwijl ik nu 3-fasen heb, dus kan ik het niet controleren.
Is er niemand die wél de beschikking heeft over een 3-fase KWh-meter? Ik wil het dan wel testen!
In afwachting van... Groetjes.
Ik heb wel een oude KWh-meter maar die is 1-fase terwijl ik nu 3-fasen heb, dus kan ik het niet controleren.
Is er niemand die wél de beschikking heeft over een 3-fase KWh-meter? Ik wil het dan wel testen!
In afwachting van... Groetjes.