LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ijken gasmeter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
halloenhallo

ijken gasmeter

Ongelezen bericht door halloenhallo »

Een kennis van mij heeft een aanvraag gedaan om de gasmeter te laten ijken, vanwege extreem hooggasverbruik. Schriftelijk bericht van enexis;bij hen kost ijken 189,- euro bij ijkinstantie IJk Borculo 900,-.
De kennis heeft gekozen voor enexis. Enexis heeft de meter meegenomen en een nieuwe meter geplaatst. Enexis heeft ijkrapport opgestuurd. Bleek van IJK Borculo te komen en er werd geen afwijking geregistreerd.
Het lijkt er op dat nu er een nieuwe gasmeter is geplaats er minder gasverbruik is. Dit is schriftelijk kenbaar gemaakt aan enexis. Enexis heeft schriftelijk gereageerd: "de uitspraak wordt niet herroepen en de oude gasmeter is vernietigd."
In april 2010 is goed na te gaan wat exact de verschillen in gasverbruik zijn. Hoe is dit door de kennis aan te tonen en wat te doen richting enexis? wat zijn de consumentenrechten indeze?
NB; ik heb meerdere mensen gesproken die een extreem hoog gasverbruik hebben gehad, de meter hebben laten ijken ; uitslag ; geen afwijking en vervolgens met de nieuwe gasmeter een normaal verbruik hadden.

Shine

Re: ijken gasmeter

Ongelezen bericht door Shine »

Mijn reactie naar Enexis zou zijn: als er geen afwijking aan de meter is waarom is de oude meter dan vernietigd (zoals enexis pretendeert!) ??? Dit roept bij mij al talloze vragen op. Als er niets met de/een meter aan de hand is gooien ze die echt niet zomaar weg.
Ik zou alleen al daarom dit antwoord van hun bijzonder in twijfel trekken. Vraag dat rapport op. Heb je recht op. Er is ook voor betaald.
Laat enexis een gedegen verantwoording afleggen. En zoniet, nahja, dreig dan maar weer met die geschillencommissie. (te triest voor woorden eigenlijk als het op en via dat kanaal moet plaatsvinden)

Verder mijn advies aan u: Noteer per direct wekelijks uw gasstanden. Dat maakt u sterker in uw verhaal.

halloenhallo

Re: ijken gasmeter

Ongelezen bericht door halloenhallo »

Dank je voor je reactie. De meterstand wordt maandelijks bijgehouden. Waarom de oude meter is vernietigd. geen idee. een second upinium is blijkbaar niet meer mogelijk. Ik ben benieuwd of eer meer mensen ervaringen hebben met ijken van gasmeter.

Gesloten