LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik weet het niet meer, wie help me.....

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
elinemack

Ik weet het niet meer, wie help me.....

Ongelezen bericht door elinemack »

Vorig jaar hebben 10.000 kwh per jaar verbruikt ( volgens onze meter) we moesten toen 2350 euro bij betalen. Dit jaar zitten we nu al rond de 8.000 kwh en we moeten nog twee maanden. Het gemiddeld verbruik van een doorsnee gezin ( zoals wij) verbruikt per jaar tussen de 3.000 tot 4.000 kwh per jaar. Iets klopt er dus niet. Essent geeft dit in meerdere telefoon gesprekken aan, maar wil er verder niet op in gaan als ik vraag om samen naar de oorzaak te zoeken. Ik moet maar naar de netwerkbeheerder bellen of een electricien laten komen. En aan de meter ligt het volgens essent niet. Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Wij betalen 200 euro per maand aan essent, en het kan gewoon niet dat wij zoveel verbruiken.

het woordje service kent essent dus klijkbaar niet, Innen daarintegen klinkt ze wel goed in de oren. Wat moet ik nu doen??? Hoe kom ik er achter waar het probleem zit. Want dit kan zo niet door blijven gaan.

Trapito

Re: Ik weet het niet meer, wie help me.....

Ongelezen bericht door Trapito »

Oeioei Eline, 10000 kwh per jaar is erg veel.
Kun je niet eens kijken of het verbruik werkelijk bij jou in huis is?

Test eens of de meter ook loopt als je de hoofdschakelaar uit zet?
Als deze dan wel stil staat kijk dan eens bij welke groep hij gaat draaien.

Als je weet in welke groep het verbruik zit onderzoek dan eens wat er op de groep is aangesloten.

10000 kwh per jaar is 27 kwh per dag. Dat is per uur ruim 1 kwh. Zoveel moet goed te zien op de kwh meter.

Deborah82

Re: Ik weet het niet meer, wie help me.....

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Hey,

Oef dat is inderdaad wel erg vreemd allemaal. Als ik jou was zou ik ook even naar de optie kijken of er niet bij jullie afgetapt word. Strax zitten de buren bij wijze van op jullie kosten te stoken ofzo.
Ik hoop dat het snel opgelost kan worden!

Mvg, deborah.

Gesloten