Als ik op een grote zolder alleen bij het bureau het warm wil hebben zonder de gehele ruimte op te warmen kan ik op die manier besparen.
Dus een klein deel van een grote ruimte, en niet voor alles....
Bij te ver weg zitten werkt het niet meer, en ook niet vergeten uit te zetten als je weg loopt....
Er zitten dus vele nadelen aan en vooral warmte van 1 kant en laat omdraaien lastig zijn achter een bureau....
Ook mag het niet tochten en alleen onder bepaalde omstandigheden kan het dus besparen.
De reclame is mooier dan de werkelijkheid, en een simpele ventilator kacheltje doet vrijwel hetzelfde voor minder geld....
Kijk eens bij terras verwarming want die doen eigenlijk hetzelfde.... beperkte ruimte warm stoken door straling.
Zelf kies ik voor dikke sokken en bodywarmer, werkt ook voldoende en kost alleen maar mijn zelf energie voor aan en uit trekken!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Infrarood warmtepanelen
-
stofzuigertje
Re: Infrarood warmtepanelen
Voor het bad een dik kleed, vooral de laatste mode met noppen, zowel bij Jysk, Ikea en Action voordelig te koop voor geen koude voeten...
Daar zal ik ook geen open kacheltje plaatsen met zoveel water.... maar daar is pas in schakelen van paneel als je eruit komt, ze zijn zeer snel warm en voor korte tijd afdrogen kan het wel.
Maar als je gaat verbouwen, een extra grote CV radiator in badkamer die veel warmte afgeeft en voor je gaat enkele uren eerder de thermostaat kraan op 5 draaien en later weer tussen 2 en 3 in.... heb je geen stroom nodig en dat is alleen huidige vervangen door grotere of extra plaatsen.
Daar zal ik ook geen open kacheltje plaatsen met zoveel water.... maar daar is pas in schakelen van paneel als je eruit komt, ze zijn zeer snel warm en voor korte tijd afdrogen kan het wel.
Maar als je gaat verbouwen, een extra grote CV radiator in badkamer die veel warmte afgeeft en voor je gaat enkele uren eerder de thermostaat kraan op 5 draaien en later weer tussen 2 en 3 in.... heb je geen stroom nodig en dat is alleen huidige vervangen door grotere of extra plaatsen.
Re: Infrarood warmtepanelen
In die situatie is een infraroodpaneel dus juist handig. Die 'straalt' de warmte vrijwel meteen rechtstreeks op je huid in plaats van dat je eerst een paar uur lang de badkamerlucht extra moet verwarmen.stofzuigertje schreef:een extra grote CV radiator in badkamer die veel warmte afgeeft en voor je gaat enkele uren eerder de thermostaat kraan op 5 draaien en later weer tussen 2 en 3 in.... heb je geen stroom nodig en dat is alleen huidige vervangen door grotere of extra plaatsen.
Wel is het zo dat zo'n paneel in principe alleen verwarmt wat het 'ziet'. Beetje vergelijkbaar met als je bij een kampvuur zit, dan wordt de voorkant ook warm gestraald terwijl je rug soms koud blijft. Het is dus geen oplossing om de rest van de ruimte onverwarmd te laten, maar je kunt de luchttemperatuur wel een stuk lager zetten. En alleen als je in de buurt bent en als het nodig is het paneel aanzetten.