LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
danny7778
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2011 00:02

Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door danny7778 »

Beste mensen,

Ik zou graag jullie mening willen inzake de machtspositie die Oxxio aan incassobureau Intrum Justitia heeft gegeven.
Quote uit de meest recente email vanuit Oxxio klantenservice:

"Graag informeren wij u dat wij u voor uw klacht moeten doorverwijzen naar Intrum Justitia, omdat Oxxio het einde leveringsproces heeft uitbesteed aan hen. Indien u het niet eens bent met de handelswijze van Intrum Justitia dient u dat daar ook aan te geven."

Als klant van Oxxio ben ik vanwege een kleine achterstand doorverwezen naar Intrum Justitia.

Volgens Oxxio was er op dit moment geen opzeggingsbrief naar de netbeheerder verzonden dus de persoon aan de telefoon dacht dat voortzetting geen probleem zou zijn bij verdere correcte vooruitbetalingen en een regeling met
Intrum Justitia.

1e gesprek met Intrum Justitia.
De telefoon werd al hard lachend beantwoord door een medewerker. Ik had dit incassobureau toch maar even gebeld om een betalingsregeling te treffen maar was het niet eens met de torenhoge incassokosten. Ik moest het hele bedrag ineens betalen om afsluiting te voorkomen.

2e gesprek met Intrum Justitia.
Toch maar weer even bellen voor een poging om een regeling te treffen van 50 euro per maand op een vordering van 600 Euro inclusief de kosten van Intrum Justitia. Letterlijk kreeg ik te horen "maak maar even 50 Euro over en dan kijken we wel verder". Ik dezelfde dag uit goeder trouw gelijk die 50 Euro overgemaakt. Enkele dagen later ook nog een bedrag van 300 Euro over kunnen maken vanwege een extraatje van mijn werk.

Kreeg ik vorige week de 21e juli een brief van de netbeheerder dat op verzoek van Oxxio de levering beëindigd zal
worden en ik maar even snel een andere leverancier moet zoeken.

Gelijk gebeld met Oxxio met als antwoord: neem contact op met Intrum Justitia want wij hebben opdracht van hen
om af te sluiten en kunnen niks voor u doen zonder de GOEDKEURING van Intrum Justitia.

Niemand kan iets voor ons doen zonder dat de gehele vordering wordt voldaan.

Uiteraard direct een andere leverancier geregeld maar zoals je wellicht kan
begrijpen is dit wel een belachelijke manier van handelen en dwingen.

Doordat Intrum Justitia als incassobureau deze macht krijgt van Oxxio, wordt je
gedwongen alle (incasso-)kosten te betalen om bij Oxxio klant te mogen blijven.

Intrum Justitia is hiermee veel te machtig als incassobureau!
Daarbij wekt de naam bij velen het idee van "Justitie" terwijl dat niet zo is.

Misschien iets voor de Reclame Code Commissie?

Wat is jullie mening hierover?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door tufima »

Als de vordering terrecht is en jij betaalt niet dan zal elke energieleverancier uiteindelijk de vordering uit handen geven aan een incassoburo.
Energieleveranciers hebben geen zin om achter wanbetalers aan te zitten.

Wellicht kan je wel begrijpen dat als iedereen een betalingsregeling zou willen treffen over rekeningen dat dit niet gaat lukken.

Ik denk dat het probleem dat jij heb dus niet per se aan Oxxio of IJ ligt, maar meer aan de betalingsmentaliteit van de afnemers.

Uit je bericht kan ik helaas niet opmaken hoe de vork exact in de steel zit. Is de vordering van 600 euro terrecht? Dus heb je inderdaad een factuur c.q. meerdere facturen niet voldaan? Hoe lang bestaat deze achterstand al?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste danny7778,

Uw forumbericht van 25 juli jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met de werkwijze van Oxxio en Intrum Justitia. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Laila
De Oxxiomedewerker

miep321
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:31

Re: Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door miep321 »

ik hoop voor de TS dat de oxio medewerker hier wel op gaat reageren ik heb al tijden geen reaktie meer mogen ontvangen......
TS ik wens u alle sterkte toe met deze nare situatie waar in u terecht gekomen bent.

danny7778
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2011 00:02

Re: Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door danny7778 »

Benaderd door de oxxio medewerker per telefoon.
Was verbaasd hoe zij aan mijn mobiele nummer is gekomen.

Nu even mijn klantnummer doorgegeven om haar de voorgeschiedenis te laten onderzoeken.
Ben benieuwd met welke reactie zij zal gaan komen.

Ik hou jullie op de hoogte !!

danny7778
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2011 00:02

Re: Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door danny7778 »

Gisteren een brief gehad van Intrum Justitia om even 425 Euro binnen 5 dagen
te betalen anders komt de deurwaarder langs met een dagvaarding.

Met zoveel bewijsstukken wacht ik de dagvaarding met liefde af !!
Ik zal Intrum Justitia bij de rechter even "goed" voorstellen.

Eens kijken wat de rechter hiervan vind.
Ik hou jullie op de hoogte.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door Jolijn »

600 Euro inclusief de kosten van Intrum Justitia.
Wat is de hoofdsom en hoeveel bedragen de kosten van IJ?

Jij schrijft €50 + €300 = €350 betaald te hebben.
Rest nog €250.
Nu vraagt IJ om €425? Waar bestaan die meerkosten uit?

malosa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 16:42

Re: Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door malosa »

Precies het zelfde bij mij en dan bij een andere leverancier.

Ik heb hier alles zwart op wit , alle bewijzen en ze willen alles afsluiten binnen 5 dagen .

Ze sturen alles naar andere familie leden en niet naar mij.... en verkeerde telefoon nummers bellen ze iemand anders op met mijn probleem.

dit is privacy schending.

en dan krijg je ook nog eens een vregge bek aan de telefoon helaas en suc6 met uw
geluk zoeken enz enz .

Die mensen worden betaald met een vervelend loontje om zo iets beledigends te zeggen terwijl ze zelf niks hebben en niks durven in het echt. maar ja hun achternaam heb ik toch genoteerd kijken wat ze zeggen als ik hun zie.

en ja ik ben het dit keer echt zat met hun !

Maar ze weten niet dat ze 1 week geleden een brief hebben gestuurd waarin staat dat de vordering in 12 x betaald mag worden voor 2e week oktober.
Dus dat ze daar maar uit komen die klootzakken !!!

energie1984
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2010 21:42

Re: Intrum Justitia dwingt u dankzij OXXIO

Ongelezen bericht door energie1984 »

@ danny7778

organisaties schakelen een incassobureau in nadat zij geprobeerd hebben een oplossing met u te zoeken om de achterstand te voldoen of wanneer u zich niet hebt gehouden aan een betalingsregeling. Op een gegeven moment komt het te liggen bij een incassobureau en geeft de desbetreffende organisatie het uit handen. Tja dan dient u alles met het incassobureau te regelen... Welkom in de grotemensen wereld.

Als er een achterstand dreigt, direct de desbetreffende organisatie BELLEN en oplossing zoeken.. Laat geen achterstand (hoe klein is ook) ontstaan.

Gesloten