Isolatie
Isolatie
Binnenkort komt er nieuwe spouwmuur isolatie in onze koopwoning. Nu willen wij graag ook de vloer onder de woonkamer isoleren. Onder deze woonkamer is een kruipruimte,maar deze is niet bereikbaar via het luik in de vloer waaronder wel kruipruimte onder de rest van het huis bereikbaar is. Er staat fundering tussen. Weet iemand een manier om de woonkamer vloer wel te isoleren?
Re: Isolatie
Kruipgat in de fundering maken. Dan ben je er ook.
[*]
Een andere optie is om in de woonkamer een stuk van de vloerafwerking te verwijderen en een (tijdelijk) kruipluik te maken indien de constructievloer van hout is.
Dat is inderdaad een optie als het een gemetselde fundering betreft.
Een andere optie is om in de woonkamer een stuk van de vloerafwerking te verwijderen en een (tijdelijk) kruipluik te maken indien de constructievloer van hout is.
Zijn er geen kruipgaten in die scheidende fundering aangebracht dan?
Er zijn geen kruipgaten ,een gat graven werd ons afgeraden omdat je dan de fundering aan kunt tasten. Of dat waar is weet ik niet. Tijdelijk gat in de vloer kan mi niet omdat het beton is. Ik vind het echt een puzzel, misschien is het niet op te lossen?
Als de woning onderheid is en de fundering is van beton, dan kan probleemloos onderdoor gegraven worden.
Let wel op de eventuele aanwezigheid van grondwater en als daar sprake van is hou dan een dompelpomp bijdehand.
Is het niet mogelijk om een klein gaatje in de fundering te maken en er van die spuitisolatie doorheen te spuiten?
Al informatie gevraagd bij het isolatiebedrijf?
Die zullen vast wel een oplossing weten die bij uw type woning uitgevoerd kan worden.
Die zullen vast wel een oplossing weten die bij uw type woning uitgevoerd kan worden.
Ik heb 1isolatie bedrijf uitgenodigd,die zagen het dus niet zitten.
-
Als het niet onder de betonvloer kan, dan moet de isolatie maar op de betonvloer. Daar zijn best nog wel mogelijkheden voor te vinden.
Thijs124
vindt dit leuk
Ik wil geen isolatie in de kruipruimte.
Dan wordt alles daar voor reparaties slechter bereikbaar. Lekke CV leidingen al gehad, en dan nog water, afvoer, gas, stroom, telefoon .
Maar om er helemaal niet in te kunnen komen is ook onhandig bij storingen.
Ik heb isolatiematten op de vloer en daarover laminaat.
Dan wordt alles daar voor reparaties slechter bereikbaar. Lekke CV leidingen al gehad, en dan nog water, afvoer, gas, stroom, telefoon .
Maar om er helemaal niet in te kunnen komen is ook onhandig bij storingen.
Ik heb isolatiematten op de vloer en daarover laminaat.
De vraag is of het een kruipruimte is, aangezien die niet bereikbaar is. Mogelijk ligt daar helemaal niets.
Er is een kruipruimte, er zijn ventilatie roostertjes en doorgangen naar die ruimte.. aDoorsnede circa 10 cm
-
Mijn neef heeft zijn betonvloer eruit gehaald en daarna een nieuwe vloer laten storten met vloerverwarming erin.
Wel een hoop werk maar dan heb je ook wat.
Wel een hoop werk maar dan heb je ook wat.
Je kunt ook een vierkant van bijv een halve meter (laten) verwijderen en daar een luik (laten) maken.