hallo
weet imand hoe het gaat bij shell met die voorschotten ik betaal per maand €3 . ik wil dit laten verhogen om niet met een torenhogen
jaarafrekenig te komen zitten . ik denk dat ik al mijn contract bij shell
is afgelopen dat ik weer terug ga NRE in eindhoven
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaarafrekenig groeneshellstroom
-
Re: jaarafrekenig groeneshellstroom
Hoi Wilbert,
Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen bij de Shell.
Je zou ze kunnen bellen met jouw verzoek.
met een beetje mazzel krijg je het inderdaad voor elkaar.
Groetjes.
Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen bij de Shell.
Je zou ze kunnen bellen met jouw verzoek.
met een beetje mazzel krijg je het inderdaad voor elkaar.
Groetjes.
Re: jaarafrekenig groeneshellstroom
De termijnbedragen van de leverancier en de netbeheerder worden apart berekend op basis van het historisch jaarverbruik. Dit verbruik wordt (en moet worden) bijgehouden door de netbeheerder. Voor elektriciteit worden dus na een overstap twee termijnbedragen in rekening gebracht; een door de leverancier en een door de netbeheerder. In totaal zouden deze termijnbedragen opgeteld ongeveer evenveel moeten zijn als het oude totaal-termijnbedrag.
In elk geval is het uiteindelijk het tarief wat de doorslag geeft welke aanbieder goedkoper is. Kosten die aan de netbeheerder worden betaald zijn wettelijk vastgesteld en blijven ook na een overstap hetzelfde. Termijnbedragen zijn gebaseerd op geschat verbruik en zijn daardoor lastig om een vergelijking mee te maken. Het is beter om te kijken wat er per kWh betaald moet worden. Daarnaast zijn nieuwe aanbieders vaak bereid hulp te bieden indien er problemen zijn met de oude leverancier of netbeheerder.
In elk geval is het uiteindelijk het tarief wat de doorslag geeft welke aanbieder goedkoper is. Kosten die aan de netbeheerder worden betaald zijn wettelijk vastgesteld en blijven ook na een overstap hetzelfde. Termijnbedragen zijn gebaseerd op geschat verbruik en zijn daardoor lastig om een vergelijking mee te maken. Het is beter om te kijken wat er per kWh betaald moet worden. Daarnaast zijn nieuwe aanbieders vaak bereid hulp te bieden indien er problemen zijn met de oude leverancier of netbeheerder.