| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jaarafrekening en te hoge voorschotten NRE Eindhoven
Jaarafrekening en te hoge voorschotten NRE Eindhoven
Ik heb het afgelopen jaar bijna 400 Euro teveel betaald aan voorschotten voor de gasleverantie van NRE (wordt EON). Toch werd mijn nieuwe temijnbedrag met een kleine Euro verhoogd. Ik heb telefonisch contact gehad met NRE en gevraagd of
a. Ik het termijnbedrag van € 117 kon verlagen wat na veel discussie met een tientje omlaag kon, terwijl ik toch ruim 30 euro per maand boven mijn verbruik zat. Want maar elf termijnberdagen dit jaar.
b. IK de rente vergoed zou kunnen krijgen over die 400 euro. Stel dat is minstens € 5 a zo'n 200.000 klanten in de regio Eindoven, zit je al snel aan een miljoen (bonus) voor de directie van NRE.
IK wil graag weten of er meerdere mensen dit probleem kennen (volgens het Eindhovens Dagblad van vandaag 10 maart wel)
a. Ik het termijnbedrag van € 117 kon verlagen wat na veel discussie met een tientje omlaag kon, terwijl ik toch ruim 30 euro per maand boven mijn verbruik zat. Want maar elf termijnberdagen dit jaar.
b. IK de rente vergoed zou kunnen krijgen over die 400 euro. Stel dat is minstens € 5 a zo'n 200.000 klanten in de regio Eindoven, zit je al snel aan een miljoen (bonus) voor de directie van NRE.
IK wil graag weten of er meerdere mensen dit probleem kennen (volgens het Eindhovens Dagblad van vandaag 10 maart wel)
Re: Jaarafrekening en te hoge voorschotten NRE Eindhoven
Het E D was daar niet zo zeker van en zij baseren zich niet op enkele klagers, wat is het probleem van nu misschien iets meer betalen en in November misschien iets terug krijgen, Ik heb daar geen moeite mee velen zien het als een spaarvarkentje. lol
Beste Henri42
Het zijn mijn centen en als mijn voorschot te hoog is wil ik rente over mijn spaapotje, net als de belastingdienst doet.
Het zijn mijn centen en als mijn voorschot te hoog is wil ik rente over mijn spaapotje, net als de belastingdienst doet.
-
Chanmaster
Opa, u heeft gelijk!
U hebt er recht op!
U hebt er recht op!
Helemaal terrecht Opa , 
Dus als je te weinig voorschotten hebt betaald mag je energieboer ook rente berekenen zeker?
-
Chanmaster
In principe zou deze dat kunnen doen.
De belastingdienst werkt ook zo.
Heb ik teveel betaald en duurd te teruggave langere tijd dan ontvangen ik daarover rente.
Het zelfde geld voor de voorhuur zoals nog door vele verhuurders in rekening gebracht, u heeft ieder jaar weer opnieuw recht op de rentevergoeding daarover.
Dus in principe is daar niets mis mee.
De belastingdienst werkt ook zo.
Heb ik teveel betaald en duurd te teruggave langere tijd dan ontvangen ik daarover rente.
Het zelfde geld voor de voorhuur zoals nog door vele verhuurders in rekening gebracht, u heeft ieder jaar weer opnieuw recht op de rentevergoeding daarover.
Dus in principe is daar niets mis mee.
In de toekomst zou er wellicht een verandering mogelijk zijn m.b.t. te betalen of te ontvangen rente. Dat is nu geenszins het geval. Bij geen enkele leverancier.
Het Eindhovens Dagblad berichtte hierover als volgt:
Het Eindhovens Dagblad berichtte hierover als volgt:
Is logisch volgens mij.Volgens Sigar (topman NRE, Gerland) staat het systeem van voorschotbedragen niet ter discussie. Wel gaat hij bekijken of NRE, dat na volgende week E.ON gaat heten, rente kan vergoeden op ten onrechte geïncasseerde bedragen. Iets soortgelijks doet ook de Belastingdienst. "Mensen moeten dan wel rekening houden met de andere kant van de medaille. Als de voorschotbedragen achteraf te laag waren, moeten ze rente gaan bijbetalen."
-
Chanmaster
Maar nu zonder gekheid
Nee Opa, u kunt geen rentevergoeding verhalen op betaalde voorschotten. De overeenkomst tussen uw leverancier en u in persoon voorziet niet in deze verplichting. Wel in de verplichting van uw zijde jegens de leverancier dat u uw voorschotten op tijd voldoet.
Zou u rente in rekening kunnen brengen bij uw leverancier zou uw leverancier dat ook kunnen op u wanneer u te weinig heeft betaald.
CM
Nee Opa, u kunt geen rentevergoeding verhalen op betaalde voorschotten. De overeenkomst tussen uw leverancier en u in persoon voorziet niet in deze verplichting. Wel in de verplichting van uw zijde jegens de leverancier dat u uw voorschotten op tijd voldoet.
Zou u rente in rekening kunnen brengen bij uw leverancier zou uw leverancier dat ook kunnen op u wanneer u te weinig heeft betaald.
CM