LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
frankkersten

jaarafrekening

Ongelezen bericht door frankkersten »

Wij hebben vorige week zaterdag de jaarafrekening ontvangen van Nuon. De meteropnemer is zelf langsgeweest. Nu heeft deze man de verkeerde meterstand ingevuld (ivm dag-nachtstroon) waardoor de rekening maar liefst 918 EUR. Hoger uitviel. Gelijk maandag daarop gebeld met Nuon. Natuurlijk moest ik lang wachten, maar uiteindelijk heeft een attente jonge dame me verteld dat de de fout zou worden hersteld en de nieuwe rekening zal worden opgemaakt. Schetst mijn verbazing dat ze toch 918 EUr. hebben afgeschreven en de maandbetaling hebben verhoogd met maar liefst 100 EUR. Lekker voor de feestdagen nog even innen!!! Dit loopt nog steeds en schijnt vaker te gebeuren. Wie heeft dit nog meer meegemaakt???

Gast

Re: jaarafrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Als het automatische incasso is, doe dan het volgende
Laat de 918 euro terugboeken door uw bank
Maak uw oude maandbedrag over naar Nuon
prettige feestdagen

REPRONK

Ongelezen bericht door REPRONK »

Van het weekend jaarafrekening gehad. Op zich weinig mis mee. Echter het nieuwe vs (van de transportkosten) is verdubbeld. Als ik het verbruik over 38 weken ( 5000 kwh)deel en dit vermenigvuldig met 52 kom ik op 7000 kwh. Echter essent gaat uit van 10.700!. Navraag leert dat essent een computerprogramma heeft dat dit zo bepaald. Omdat in de afrekening de maanden nov/jan ontbreken en dit de grote verbuiksmaanden zijn volgens hen (het wordt immers eerder donker) wordt mijn verbruik hier op berekend. Ik vraag mij af wat voor lampen ik in deze drie maanden moet laten branden om 5700 kwh te verbruiken! Ik kon hier niets tegen doen dan over een aantal maanden nieuwe standen door te geven. Het is toch te gek voor worden dat dit kan?! Voor het transport kun je niet overstappen en ben je afhankelijk van essent in ons geval. Ik snap hier niets van dat dit ongeneerd kan in nederland en dat er niemand is dier hier nou een tegen optreed.

Gaperd

Ongelezen bericht door Gaperd »

en jij post dwars door iemand anders zijn post heen.

Diegene over afrekening nuon. Terug laten boeken en wachten op de correctie

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.

TROS radar internetredactie

Gesloten