LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaarafrekening van eneco
jaarafrekening van eneco
hallo,
bedankt dat je dit berichtje leest. Ik heb gigantische problemen met de eneco. Ik heb van hen een rekening gehad dat ik 1900 euro heb gebruikt voor mijn warmte. Ik zou in een jaar tijd 100gj verbruikt hebben, dit is helemaal niet haalbaar. Ik ben bijna nooit thuis, heb nauwelijks de cv aan. Ook vergeleken met de buren is mijn rekening belachelijk hoog. Nu deed vorige winter mijn verwarming het niet en kwam er iemand van eneco om hetprobleem op te lossen. Ik vraag me af of het niet mogelijk is dat mijn standen zijn verder gedraaid. ook woon ik in een nieuwbouw woning en is eneco steeds bezig en kan ik dan weer mijn water niet gebruiken dan heb ik geen stroom meer en dan is de warmte afgesloten.
Ik vraag me af of hier niet iets mee fout kan zijn gegaan.
Eneco bellen helpt niet (heb al uren met ze aan de telefoon gezeten), zij blijven volhouden dat het kan en dat het je eigen pakje aan is.
Wie kan me helpen, ik ben ten einde raad, ik zou niet weten hoe ik dit moet betalen.Alvast bedankt, groetjes Rianne
ps ik heb in mijn huis geen gas
bedankt dat je dit berichtje leest. Ik heb gigantische problemen met de eneco. Ik heb van hen een rekening gehad dat ik 1900 euro heb gebruikt voor mijn warmte. Ik zou in een jaar tijd 100gj verbruikt hebben, dit is helemaal niet haalbaar. Ik ben bijna nooit thuis, heb nauwelijks de cv aan. Ook vergeleken met de buren is mijn rekening belachelijk hoog. Nu deed vorige winter mijn verwarming het niet en kwam er iemand van eneco om hetprobleem op te lossen. Ik vraag me af of het niet mogelijk is dat mijn standen zijn verder gedraaid. ook woon ik in een nieuwbouw woning en is eneco steeds bezig en kan ik dan weer mijn water niet gebruiken dan heb ik geen stroom meer en dan is de warmte afgesloten.
Ik vraag me af of hier niet iets mee fout kan zijn gegaan.
Eneco bellen helpt niet (heb al uren met ze aan de telefoon gezeten), zij blijven volhouden dat het kan en dat het je eigen pakje aan is.
Wie kan me helpen, ik ben ten einde raad, ik zou niet weten hoe ik dit moet betalen.Alvast bedankt, groetjes Rianne
ps ik heb in mijn huis geen gas
Re: jaarafrekening van eneco
Kloppen de standen die op de nota staan wel met de werkelijkheid? ik heb ook een hoge jaarnota (ook door warmteverbruik, net als bij jou) gekregen, maar de standen die daar genoemd werden klopten totaal niet. Ik heb daarover gebeld en er is iemand langs geweest om de standen op te nemen en nogmaals door te geven. Ik hoefde ook niet alles te betalen.
ik heb zelf mijn meterstand doorgegeven, voor zover ik weet klopt het wel.Wel is er vorige winter iem. van eneco 2 keer langs geweest omdat mijn verwarming het toen niet deed, hij zat toen aan dat betreffende kastje en ik zag een heleboel cijfers langs komen, wie zegt me dat hij het toen niet per ongeluk heeft doorgedraaid?
nog even voor de duidelijkheid: kloppen de meterstanden die je door hebt gegeven ook met de standen vermeld op de jaarrekening. Je kan de goede meterstanden wel hebben doorgegeven maar of ze ook op de jaarrekening staan is een tweede
helaas klopt het wel, als ik ga vergelijken met de buren die hier even lang wonen als ik, zij hebben grote kinderen die vaak douchen en de kachel staat bij hun altijd op 20 graden het hele jaar door, dan hebben zij in 2 jaar tij 70 verbruikt en ik in 2 jaar tijd 120. Terwijl ik hier alleen woon met mijn zoontje van twee jaar. Wij gaan 1 keer per week in bad en gaan dan samen in bad zitten , verder was ik hem doordeweeks met een washandje ( dus niet onder de douche), ik begrijp er gewoon helemaal niks van.
groetjes rianne
groetjes rianne
Is een meter die, volgens mij, zowel doorstroming als in- en uitgaande temperaturen meet. Misschien dat met die temperatuurmeting iets niet goed zit. Denk haast niet dat de monteur die meter zover door heeft kunnen doordraaien.
Je kan het nog eens voorleggen aan Eneco en ook dat een vergelijkbaar huis(-houden) op 70 GJ zit.
Misschien zou je ook eens per week een meterstand bij kunnen houden; wij zitten alleen wat warm water betreft op 0,05 a 0,1 GJ per week. Dit is dan een huis gebouwd eind 1999 met een warmtewisselaar voor het verwarmen van tapwater (in Nuon gebied).
Je kan het nog eens voorleggen aan Eneco en ook dat een vergelijkbaar huis(-houden) op 70 GJ zit.
Misschien zou je ook eens per week een meterstand bij kunnen houden; wij zitten alleen wat warm water betreft op 0,05 a 0,1 GJ per week. Dit is dan een huis gebouwd eind 1999 met een warmtewisselaar voor het verwarmen van tapwater (in Nuon gebied).
Rianne,
Indien je er telefonsich niet uitkomt, dan een brief schrijven. Mijn ervaring met Eneco (ik heb er gewerkt) is dat de mensen die de brieven afhandelen meer kennis van zaken hebben en meer de tijd nemen om zaken te onderzoeken. Ze zullen dan ook wel moeten, omdat ze een gedegen antwoord zullen moeten produceren.
Op het call-center van Eneco werken mensen onder tijdsdruk en ze hebben naar mijn idee niet voldoende kennis in huis om dit soort zaken goed te bekijken.
Ik weet dat er in het verleden meer vreemde zaken (hoog verbruik) aan de orde zijn geweest met het berekenen van stadsverwarming.
Zijn je beginstanden trouwens ook in orde ?
Succes,
Jasper
Indien je er telefonsich niet uitkomt, dan een brief schrijven. Mijn ervaring met Eneco (ik heb er gewerkt) is dat de mensen die de brieven afhandelen meer kennis van zaken hebben en meer de tijd nemen om zaken te onderzoeken. Ze zullen dan ook wel moeten, omdat ze een gedegen antwoord zullen moeten produceren.
Op het call-center van Eneco werken mensen onder tijdsdruk en ze hebben naar mijn idee niet voldoende kennis in huis om dit soort zaken goed te bekijken.
Ik weet dat er in het verleden meer vreemde zaken (hoog verbruik) aan de orde zijn geweest met het berekenen van stadsverwarming.
Zijn je beginstanden trouwens ook in orde ?
Succes,
Jasper
Ons is een vergelijkbaar iets overkomen. Toen wij verhuisd waren kregen wij van de vorige woning een enorme jaarrekening van Eneco die absoluut niet kon kloppen. Wij (2 pers) waren namelijk amper thuis en hebben weinig gestookt etc, bovendien viel er een hele warme zomer in die periode. Eneco vond t ook wel hoog, maar ja de meterstanden klopten wel. Wij zijn zelf nog bij de huidige bewoner langs geweest om t te checken. Nu ik deze berichten lees, besef ik mij dat er bij ons ook een monteur langs is geweest (er was een verwarming kapot en die lekte).. Ik vrees echter dat het voor ons nu te laat is omdat we de rekening uiteindelijk na veel gebel en gezeik toch maar hebben betaald. Denken jullie dat we hier nog iets mee kunnen of is het een kwestie van heeel erg JAMMER!???
Sylvia
Sylvia
Misschien eens met Eneco overleggen ofdat de meter kapot zou kunnen zijn en hoe dit vastgesteld zou kunnen worden?
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.
TROS radar internetredactie
TROS radar internetredactie