LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekingen Nuon 7.5 maal hoger

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
patrickverhoef

jaarafrekingen Nuon 7.5 maal hoger

Ongelezen bericht door patrickverhoef »

Hallo,

:roll: :roll:

zojuist de jaarafrekening van Nuon ontvangen en buiten het verhoogt gebruik van het gas geven ze aan dat ik 20.011 KWH elektriciteit zou hebben verbuikt tov 2695 KWH vorig jaar ... een verbruik dat dus 7.5 maal hoger is. bijbetaling van 2745 Euro

Woon in een tussenwoning met een 2 persoons huishouding.

Wel heb ik 2 weken geleden een nieuwe meter gekregen.

Wat kan dit probleem zijn ?? illegale wietkwekers die aftappen in de buurt of zou er een fout zijn gemaakt door de Nuon ?

Wel heb ik al gebeld en ze hebben een week nodig om dit uit te zoeken.

chat

Re: jaarafrekingen Nuon 7.5 maal hoger

Ongelezen bericht door chat »

Als het anders om uitpakt letten de heren wel op, zie dit citaat van een zonnepaneel bezitter.

Anders om kan je het allemaal zelf uitzoeken en doen ze of ze van niks weten. (de klantvriendelijkheid van de netbeheerder. of een wolf in schaapskleren?) En pakt het gunstig voor je uit vanwegen je voorzorgen, wordt je nog een oor aan genaait. Lees dit maar eens.

Inhalige netbeheerder. Stel je bent iemand die het milieu een goed hart toedraagt. Je hebt de portemonee wijd opengetrokken en een flink aantal zonnepanelen gekocht. Je bent zuinig met elektriciteit. In de meterkast hangt zo'n glimmend zwarte, ouderwetse maar o zo degelijke meter, met een wieltje dat je op zonnige dagen tot je tevredenheid terug ziet spinnen. Aan het eind van het jaar neem je de meterstand op en die geef je keurig door aan je netbeheerder. De stand van het telwerk is zelfs 60 kWh minder dan de vorige keer. Fantastisch! 60 kWh netto superschone stroom voor het milieu verdiend! Kassa! Daar zal misschien wel een aanmoedigingspremie op staan. Het energiebedrijf profileert zich namelijk zo immens milieuvriendelijk. Wie schetst je verbazing als de netbeheerder je een jaarrekening stuurt met 800 kWh méér dan je meter aangeeft. Geschat, geachte klant, want we verdenken uw meter ervan niet goed te zijn. "Gut", zeg je, en je stuurt een brief waarin je uitlegt dat er zonnepanelen op het dak liggen, dat die stand correct is en of ze maar dat geld voor die 800 teveel gefactureerde kilowatturen plus die 60 kWh die van u komen net zo snel willen overmaken als u doet als u zelf een aanmaning krijgt.

Nee hoor, de klant krijgt een brief. Hierin staat een heleboel, onder andere: "U moet zich schriftelijk aanmelden dat u zonnepanelen heeft. U krijgt dan een nieuwe meter die zowel de afgenomen stroom als de teruggeleverde stroom meet. Dat moet wel want uw leuke analoge metertje is niet geschikt voor terugleveren. Pas als u een mooie nieuwe meter van ons heeft, en alleen dan, salderen wij voor u, beste klant". U krijgt als hooggeachte terugleveraar 7 mooi opgepoetste eurocenten voor elk van die teruggeleverde kilowattuurtjes. O ja, we rekenen ook nog eens extra transportkosten want u levert terug en ook die stroom moet worden getransporteerd, nietwaar?" En we zeggen lekker niet hoeveel die nieuwe bling-bling meter u gaat kosten en met hoeveel we uw vastrecht omhoog doen vanwege dezelfde mooie nieuwe meter! Dat blijft een verrassing, leuk he?

Kortom, deze netbeheerder is bezig op een zodanige manier dat geen enkele normale persoon het in zijn hoofd haalt om terug te gaan zitten leveren. 1) de omgerekende kilowattuurprijs die je voor je eigen zonnenstroom betaalt is iets in de orde van grootte van 1 euro per kilowattuur, 2) 60 kilowattuur terugeleverd is 60 x 7 cent en dat is dus minder dan een hondenfooi, 3) je moet extra betalen voor je nieuwe meter, plus transpportkosten, te betalen van die hondenfooi, 4) het verschil tussen 7 cent per kWh die je krijgt met de 20 cent die je betaalt is voor het grootste deel belasting, en we moeten de eerste zonnepaneelbezitter nog tegenkomen die ooit energiebelasting heeft teruggekregen, 5) de stroom die je teruglevert gaat regelrecht naar je buurman die een premie betaalt vanwege het feit dat hij een natuurstroomcontract heeft én die transportkosten betaalt die jij al hebt betaald. 6) je voorziet de netbeheerder met gratis stroom waarvoor je zelf ook nog eens het transportr betaalt.

Dit staat allemaal gelijk met waanzin. Ik zou liever mijn vingers 60 kilowatturen lang in het stopcontact steken dan een mooie nieuwe meter laten aanrukken. Bling of geen bling. Kijken of mijn vingers groen gaan roken! Die inhalige netbeheerder heet overigens Continuon. De netbeheerders van Essent en Eneco hebben een betere regeling (maar: lees het verhaal over Geesje Veenbaas 'Linke soep met klapsigaar', 15 september j.l.).

Als je geluk hebt zijn hier nog een paar medewerkers (genoemd medewerker) die het bizarre image proberen op te krikken. Waneer zouden ze eens wat gaan doen om de bedrijfsvoering te verbeteren in plaats van dweilen met de kraan wijd open?

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Als je geluk hebt zijn hier nog een paar medewerkers (genoemd medewerker) die het bizarre image proberen op te krikken. Waneer zouden ze eens wat gaan doen om de bedrijfsvoering te verbeteren in plaats van dweilen met de kraan wijd open?
En beetje jammer om nu hun, die medewerkers die leveranciers problemen aanpakken aan te gaan vallen op netbeheerdersproblemen. En dat op problemen die je zelf ergens hebt gevonden, maar waar je zelf verder kennelijk niks mee te maken hebt. Sensatie heet dat.

Het vetgedrukt is helaas waar. Hij had inderdaad een andere meter moeten hebben, wat niet zo gek is. Wat wel gek is zijn de kosten die het allemaal met zich meebrengt en wat het je uiteindelijk oplevert. Ik zou ook graag zonnepanelen willen, maar dit soort dingen weerhouden me er zeker van.

chat

Ongelezen bericht door chat »

1 organisatie gesplitst in tweeen mag dan betekenen dat de klant naar eigen voorkeur wordt bediend?
Gemaakte kosten die te danken zijn aan je zelf worden door berekend (de klant) Gemaakte kosten door toedoen van bv. nuon zijn niet te verhalen. dan mag je minimaal verwachten dat de organisatie toch redelijk vlekkenloos functioneerd. Als je in een willekeurige winkel zo behandelt wordt kom je er toch ook nooit meer. Of een aannemer.

Het heeft niet met mij te maken nee, maar dat geldt voor jou toch ook niet en schrijft hier toch ook op dit forum wat niet jou ervaringen zijn.

Sensatie zoeken ben ik niet op uit. Het is op z`n minst wel te zot voor woorden dat dit soort gedrag straffeloos geaccepteerd wordt.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Het betekent simpelweg dat een Nuon medewerker niet in de systemen van Continuon kan. Net zoals een Essent medewerker niet in de systemen van Essent Netbeheer kan.
En waarom niet? Omdat het twee verschillende bedrijven zijn. Dus nogmaals, daar kun je de "medewerker" niet op afrekenen.

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Wel heb ik 2 weken geleden een nieuwe meter gekregen.
Zijn de standen van de oude en nieuwe meter wel correct opgenomen?
Of is de stand op de bewuste nota al voor de meterwisseling opgenomen? Dan kon je wel eens een probleem hebben, de oude meter is natuurlijk weg en niet meer te controleren of deze nog juist aangaf.

Gesloten