LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarrekening Oxxio : verkeerde beginmeterstand...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kaatje69
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2005 14:50

Jaarrekening Oxxio : verkeerde beginmeterstand...

Ongelezen bericht door Kaatje69 »

Vorige week kregen we de (half)jaarrekening van Oxxio binnen. We moesten een bedrag van 560 Euro betalen. We zouden in de periode 1 november tot 24 april maar liefst 6433 kwh hebben verbruikt! (normaal per jaar zo'n 4000, toch een FLINK verschil en dat in 5 maanden!!!) Na eens goed de rekening hebben bekeken, blijkt dat ze bij Oxxio de verkeerde beginmeterstanden hebben ingevoerd. (Volgens mijn eigen administratie en volgens Essent, de netwerkbeheerder).( volgens Essent verbruik in die periode 3122, de helft dus !!!)

Ik heb al diverse mails verstuurd en een aangetekende brief verzonden. Als reaktie kwam een brief, dat ik gespreid kan betalen (had ik aangevraagd), eergisteren ontvangen en gisteren dus ondertekend en teruggestuurd. Blijkt nu, Hebben ze het totaal bedrag al afgeschreven !!! Jullie begrijpen, dat ik dat maandag op de bank ga terugvorderen.

Maar ik ontvang van OXXIO nog steeds niets (geen reaktie) met wat ik zou moeten betalen als HUN de meterstanden goed zouden invoeren!
Wat doe ik fout? Hoe kan ik een juiste afrekening ontvangen? Ik heb al een aangetekende brief verstuurd...

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Jaarrekening Oxxio : verkeerde beginmeterstand...

Ongelezen bericht door flappie »

De meterstanden welke Oxxio ontvangt zijn dat via de Netbeheerder. De netbeheerder stuurt meet berichten naar de energie leverancier. In dat geval doe je verstandig aan om een kopie van de factuur van netbeheer incl. de geldende meterstanden naar Oxxio te sturen zodat hun deze kunnen corrigeren. Stuur je niets mee kunnen zei ook niets gaan corrigeren. Tenzei netbeheer aan oxxio nieuwe meetberichten heeft verstrekt. Is dit niet zo dan moet de klant bewijzen dat er andere standen moeten staan dit kan doormiddels een kopie factuur van je netbeheerder. Netbeheer is namelijk anders niet bereid om de meterstanden opnieuw aan te passen en deze naar de leverancier te sturen.

Gesloten