LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarrekeninng ENECO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bsjtp

Jaarrekeninng ENECO

Ongelezen bericht door bsjtp »

Na vier schatting van onze energieverbruik komt Eneco nu met eindafrekening waar uit blijkt dat wij in die voorgande periodes veel meer gebruiken dan zij hebben ingeschat.Ondanks vele verzoeken ten spijt om een narekening hebben zij als die jaren het verbruikt steeds geschat.
Het is niet dat wij bestrijden het verbruikt, maar de regeling die zij voorstellen
vinden wij erg mager. € 1700 in 11 maanden. Terwijl de opgebouwde achterstand over een periode van 48 maanden is onstaan. Het voorstel van onze zijde om 17 maal € 100 te betalen wijzen ze van de hand. Is onze voorstel onredelijk?

Een andere vraag is waar kan je met zulke klachten terecht.

Wij dachten dat energie bedrijf verplicht is om elke 3 jaar langs te gaan om te kontroleren of het verbruikt wel klopt.

t.annokkee

Re: Jaarrekeninng ENECO

Ongelezen bericht door t.annokkee »

Bij je eindnota zat een foldertje met de toepasselijke naam hoeveel verbruik je eigenlijk, hier staat een adres op waar je je bezwaar naar toe kan sturen ( niet dat ik denk dat het echt veel zin heeft hoor).
Maar ik had ook abnormaal hoge afrekening dus ik ben eerst maar begonnen met dit bezwaar te sturen.

zoekatje23

Ongelezen bericht door zoekatje23 »

hoi

hoe kan zo'n achterstand onstaan je moet toch elk jaar je meterstanden doorgeven.

Suzanne1978

Ongelezen bericht door Suzanne1978 »

Wij hebben hetzelfde probleem met Eneco. Ik ben hier 4 jaar geleden komen wonen, elk jaar netjes de meterstanden doorgegeven (met de post, en dit jaar voor het eerst via Internet) Ieder jaar iets bijbetalen (10 of 20 euro) of soms zelfs terug.
Enkele weken geleden enorm geschrokken van de jaarafrekening: 1100 euro bijbetalen. Eneco gebeld. "Ja mevrouw, wij hebben nooit iets van u ontvangen dus hebben wij al die jaren geschat" HUH? Ik telefonisch nog eens de meterstanden doorgegeven, en de schade bleek erger. Nu moeten wij 1400 euro bijbetalen.

Ons maandbedrag is nu van 149 euro naar bijna 350 euro gegaan, belachelijk hoog. We wonen met zijn tweetjes, werken full time allebei en hebben geen energie verslindende apparatuur. We hebben alleen een vaatwasser wat dat betreft. Het kan dus nooit zo hoog zijn!
Ik nogmaals gebeld, en heb gevraagd of er iemand langs kan komen om naar de meter te kijken, misschien worden we wel afgetapt door buren? Maar nee, want dat moeten we eerst bewijzen hebben en daarmee naar de politie gaan, hun helpen ons niet daarbij.
Op een ander forum heb ik gelezen dat als je de meter wilt laten ijken, dit 450 euro kost! En dat hebben we nu niet :(
Ik heb ook geen idee waar we nu terecht kunnen, Eneco wil ons totaal niet helpen ("ik ga niet in discussie met u mevrouw, u zult de nota moeten betalen")
Het is inmiddels al afgeschreven, terwijl ze hadden beloofd dit niet te doen, maar eerst tot een betalingsregeling te komen.
Van een collega begreep ik trouwens wel dat betalingsregelingen bij Eneco tot maximaal 6 keer kunnen worden gedaan.

bsjtp

Ongelezen bericht door bsjtp »

Beste Zoekatje 23 ,

Telkens als wij onze meterstanden willen doorgeven en het gebeurd volgens ENECO aan de late kant kunnen de door ons opgeven meterstanden niet meegenomen worden in de eindafrekening. Nu beweren ze dat het altijd mogelijk was.
Ik weet niet of ENECO een eigen callcenter met eigen personeel of alles heeft uitbesteed aan een van de vele callcentra. Daar kan ook het probleem in zitten.

Is het niet zo dat een energiebedrijf een keer per drie jaar gewoon zelf moet komen kijken of de meterstanden nog wel wel kloppen met hun inschattingen?
Er wordt eenzijdig naar de zaak gekeken. Van uit ENECO. Zij bepalen hoe je de opgelopen achterstand dient af te lossen zonder overleg en te kijken waardoor het komt. Zo zijn de regels van ENECO en dat is het dan. Ik vind dat misbruiken van je macht .

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

450 euro om je meter nalaten kijken is dus niet waar.
je ken via de eneco die een vrijblijvend bedrijf inschakelt dus een ijking van je meter laten doen en is 200 euries.
wij zitten in het zelfde schuitje namelijk

RonR

Ongelezen bericht door RonR »

Mijn verbazing was groot toen ik 1 dag voor kerst 2002 ontving ik een ‘nabetaling’ van 1400 euries van ENECO ontving over het geschatte gasverbruik van de afgelopen 3 jaren. Hoezo geschat? Ik stuur immers de meterstanden via internet toe !! Een kopie van de door mij via internet toegestuurde meterstanden wilde ENECO mij niet toesturen want ik moest zelf maar aantonen dat ik het verstuurd had. Op mijn verzoek een gesplitste rekening te sturen (gasverbruik 2002 en het overige bedrag) wilde ENECO eveneens niet sturen. In afwachting van mijn bezwaarschrift stonden er plotseling 2 monteurs van ENECO voor mijn deur om de boel af te sluiten die niets hadden gehoord over een bewaarschrift. Na veel geharrewar ‘mocht ‘ik de 1400 euro in 12 maanden gespreid betalen maar ook het normale maandbedrag afgestemd op de 1400 euries. Mijn ergernis werd groter toen ik de jaarafrekening 2003 ontving waarbij ik 650 euries bij zou moeten betalen. Na veel heen en weer gebel ontving ik een correctienota en zou rond 2 feb 437,= retour ontvangen. Het bedrag heb ik nog steeds niet ontvangen en het is me door een ieder verzekerd bij ENECO dat het naar mij onderweg is. Nu wordt me door de telefonistes van ENECO verteld dat men de maanden februari en Maart alvast hebben ingehouden op dit bedrag. I rest my case.[/b]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het ijken van de meter kost inderdaad 200 euro excl. wanneer de metere geen afwijkingen vertoond zijn de kosten voor de consument en anders draait ENECO voor de kosten op. Een onafhankelijk installatiebureau om de meter te laten ijken wordt niet toegestaan door ENECO. De uitslag staat dan al vast lijkt mij !?!?!!?

Gesloten