LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan ik jaarlijke metercontrole Enexis weigeren?
-
Re: Kan ik jaarlijke metercontrole Enexis weigeren?
Dus als ik het goed begrijp: oproepen tot actie om fraude tegen te gaan, en een van de manieren die er is om fraude tegen te gaan met de wet in de hand proberen te blokkeren.
Juist ja.
Ik had het dus goed ingeschat dat er hier iets goed fout zit.
Juist ja.
Ik had het dus goed ingeschat dat er hier iets goed fout zit.
Dat denk je, we hebben Wim hier nog niet gehoord.Ik had het dus goed ingeschat dat er hier iets goed fout zit.
Ja en stel nou je geeft elk jaar te weinig door. Laten we zeggen je fraudeert voor een paar duizend euro. Als ze dat pas het 3e jaar ontdekken, kost ze dat veel geld.witte angora schreef:Wat is nou eigenlijk het probleem dat ze ieder jaar langs komen? Of je nu zelf de standen invult, of dat hun het voor je doen? Betalen moet je toch, en de juiste meterstanden doorgeven ook.
Naast de meterstand controleren ze ook de zegels of andere verdachte zaken in de meterkast...
Daarom moet de kast ook stofzuiger en andere rotzooi vrij zijn!
Vooral in buurten waar meerdere plantages waren is om de 3 jaren controle vervangen door jaarlijkse......
Dus verhuis naar villa wijk en zelfs daar..... ja ook die moeilijk verkoopbare bleken na verhuur ....
Daarom moet de kast ook stofzuiger en andere rotzooi vrij zijn!
Vooral in buurten waar meerdere plantages waren is om de 3 jaren controle vervangen door jaarlijkse......
Dus verhuis naar villa wijk en zelfs daar..... ja ook die moeilijk verkoopbare bleken na verhuur ....
U bent niet verplicht om wie dan ook in uw huis toe te laten, behalve de politie als zij een geldig huiszoekingsbevel hebben.Wim2007 schreef:Het is weer de tijd van het jaar dat bij mij de metercontroleur van Enexis langs komt. Voorheen kwam de meteropnemer 1x per 3 jaar, maar sinds een aantal jaren jaarlijks. De meteropnemer trof bij mij een aantal dagen geleden in verband met mijn afwezigheid een dichte deur en op het kaartje dat in de brievenbus is achtergelaten staat onder meer "Enexis is als eigenaar verantwoordelijk voor (een goede werking van) de meter(s). Daarom controleren wij uw meter(s) en meterstanden 1 keer per 3 jaar (ook die van uw slimme meter" Gezien het feit dat elders in mijn woonomgeving de meteropnemer ook niet vaker komt dan 1 keer per 3 jaar, dat de meteropnemer ongeveer een jaar geleden nog langs is geweest en gezien het feit dat mij wordt verzocht actie te ondernemen om een afspraak te maken, vroeg ik mij af of ik de metercontrole ditmaal gewoon niet kan weigeren.
De consequentie is wel dat de meterstand zeer ten ongunste van u geschat gaat worden.
Van wie is de meter ?olaf79 schreef:U bent niet verplicht om wie dan ook in uw huis toe te laten, behalve de politie als zij een geldig huiszoekingsbevel hebben.Wim2007 schreef:Het is weer de tijd van het jaar dat bij mij de metercontroleur van Enexis langs komt. Voorheen kwam de meteropnemer 1x per 3 jaar, maar sinds een aantal jaren jaarlijks. De meteropnemer trof bij mij een aantal dagen geleden in verband met mijn afwezigheid een dichte deur en op het kaartje dat in de brievenbus is achtergelaten staat onder meer "Enexis is als eigenaar verantwoordelijk voor (een goede werking van) de meter(s). Daarom controleren wij uw meter(s) en meterstanden 1 keer per 3 jaar (ook die van uw slimme meter" Gezien het feit dat elders in mijn woonomgeving de meteropnemer ook niet vaker komt dan 1 keer per 3 jaar, dat de meteropnemer ongeveer een jaar geleden nog langs is geweest en gezien het feit dat mij wordt verzocht actie te ondernemen om een afspraak te maken, vroeg ik mij af of ik de metercontrole ditmaal gewoon niet kan weigeren.
De consequentie is wel dat de meterstand zeer ten ongunste van u geschat gaat worden.
-
Olaf, die opmerking slaat weer eens helemaal nergens op. Iedereen die een geldige reden heeft in jouw woning te komen zul je gewoon moeten toelaten. Politie, brandweer, woningbouw, noem de hele riedel maar op.
witte angora schreef:Olaf, die opmerking slaat weer eens helemaal nergens op. Iedereen die een geldige reden heeft in jouw woning te komen zul je gewoon moeten toelaten. Politie, brandweer, woningbouw, noem de hele riedel maar op.
Klopt , als je het niet doet heb je een giga probleem!
Ik zeg niet dat je dan geen probleem hebt.Ik zie geen reden wat brandweer of politie in je huis zou moeten doen tenzij er een huiszoekingsbevel is, hetgeen door de officier (van justitie) alleen onder strikte voorwaarden wordt afgegeven.ciske schreef:witte angora schreef:Olaf, die opmerking slaat weer eens helemaal nergens op. Iedereen die een geldige reden heeft in jouw woning te komen zul je gewoon moeten toelaten. Politie, brandweer, woningbouw, noem de hele riedel maar op.
Klopt , als je het niet doet heb je een giga probleem!
Bovendien, als je gewoon niet open doet, is er geen mens die zich de toegang tot je woning mag verschaffen.
Laatst gewijzigd door olaf79 op 16 okt 2013 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat hier niet om brandweer of politie, maar een meter opnemer! Doe je niet open en blijf je dat doen, dan schatten ze de stand wel, en geloof het maar ....die is dan hoger dan je verbruik!Bovendien, als je gewoon niet open doet, is er geen mens die zich de toegang tot je woning mag verschaffen.
En terechtciske schreef: Het gaat hier niet om brandweer of politie, maar een meter opnemer! Doe je niet open en blijf je dat doen, dan schatten ze de stand wel, en geloof het maar ....die is dan hoger dan je verbruik!
Dat zeg ik toch eerder ook... Of niet soms...Je hoeft ze niet binnen te laten. Maar dat gaan ze niet leuk vinden. Ik weet wel dat er een keer iemand was die had een brief geschreven dat ze van 01.00 tot 06.00 uur van harte welkom waren. Heeft nooit meer iemand gezien...ciske schreef:Het gaat hier niet om brandweer of politie, maar een meter opnemer! Doe je niet open en blijf je dat doen, dan schatten ze de stand wel, en geloof het maar ....die is dan hoger dan je verbruik!Bovendien, als je gewoon niet open doet, is er geen mens die zich de toegang tot je woning mag verschaffen.
Als er bij mij een meter opnemer of wie dan ook wil komen, maak ik altijd een afspraak. Wel zo makkelijk en ik hoef geen vrij te nemen. ( althans , niet op een tijd die hun geven).
Irrelevant. Die meter huur ik van het meetbedrijf. Alsof iedereen die spullen aan je verhuurt die spullen zomaar bij je thuis mag komen inspecteren.Chocomelk schreef:Van wie is de meter ?
Zelfs al was die meter niet gehuurd, je huisvrede is een zwaar bewaakt grondrecht.
Tuurlijk dat is wel zo handig. MAAR TS vroeg of hij kon weigeren. En mijn antwoord is en blijft dat een meter opnemer (een burger dus) geen enkele reden of bevoegdheid heeft zich toegang tot uw huis te verschaffen zonder toestemming. DUS ja hij mag weigeren.ciske schreef:Als er bij mij een meter opnemer of wie dan ook wil komen, maak ik altijd een afspraak. Wel zo makkelijk en ik hoef geen vrij te nemen. ( althans , niet op een tijd die hun geven).
Wat een smoezen bedenken zeg om de metercontroleur niet binnen hoeven
te laten want huiszoekingsbevel etc etc etc..
Pffff
te laten want huiszoekingsbevel etc etc etc..
Pffff
-
Mooi item voor een cabaretvoorstelling. Meteropnemer wordt, ondanks legitimatie, niet binnen gelaten omdat hij geen huiszoekingsbevel heeft, en noem maar op.
Ja inderdaad.witte angora schreef:Mooi item voor een cabaretvoorstelling. Meteropnemer wordt, ondanks legitimatie, niet binnen gelaten omdat hij geen huiszoekingsbevel heeft, en noem maar op.
Eindresultaat.....veel meer moeten betalenwitte angora schreef:Mooi item voor een cabaretvoorstelling. Meteropnemer wordt, ondanks legitimatie, niet binnen gelaten omdat hij geen huiszoekingsbevel heeft, en noem maar op.
Einde cabaretvoorstelling !