Leo The Emperor schreef:Bij anderen zoekt u ( in een ander topic) een meldpunt om mogelijk frauduleus handelen (anoniem?) te melden en bij uzelf wilt u een metercontrole om mogelijke fraude op te sporen weigeren
Met deze opmerking wekt u impliciet de suggestie dat ik metercontrole zou willen weigeren omdat er door mij gefraudeerd zou worden. De door mij al doorgegeven meterstanden zijn gewoon juist en, zoals u onder dit topic had kunnen lezen, heb ik jarenlang altijd meegewerkt aan de jaarlijkse metercontroles (zonder dat er ooit maar enige vorm van frauduleus handelen is geconstateerd).
olaf79 schreef:Ik zeg niet dat je dan geen probleem hebt.Ik zie geen reden wat brandweer of politie in je huis zou moeten doen tenzij er een huiszoekingsbevel is, hetgeen door de officier (van justitie) alleen onder strikte voorwaarden wordt afgegeven. Bovendien, als je gewoon niet open doet, is er geen mens die zich de toegang tot je woning mag verschaffen.
Dat wat u opmerkt lijkt mij helemaal juist. Alleen geeft het geen antwoord op de vraag waarom er door Enexis een onderscheid wordt gemaakt in de manier waarop controles (jaarlijks/driejaarlijks) plaatsvinden. Anders gezegd het is volkomen onduidelijk of en welke criteria worden gehanteerd.
Eljar schreef:En dus: wat is het nut ervan dat ieder jaar de meteropnemer komt? Als er dit jaar weer iemand langs moet komen weet ik ook niet wat ik zal doen. Is het om fraude te voorkomen? Wij wonen in een nieuwbouwwijk met koopwoningen. We verbruiken juist weinig omdat het allemaal zo goed geïsoleerd is e.d. Dus tsja, wat kun je er aan doen?
U geeft in het kort aan wat het probleem is. Gaat het om een lager dan gemiddeld energiegebruik of gaat het om het soort bewoners in de buurt? Welke criteria worden er eigenlijk gehanteerd door netwerkbeheerders? Is er gewoon sprake van willekeur?