| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kapotte energie meter
kapotte energie meter
Met het instaleren van de slimme meter voor gas en stroom zijn we erachter gekomen dat onze vorige (analoge) meter niet in orde was.
In de jaren van 2011 t/m 2016 "gebruikte" we rond de 10.000 kwh per jaar.
Ik dacht dat dat normaal was omdat ik vanwege mijn longaandoening 's nachts zuurstof gebruik en slaap met een B-pap apparaat voor mijn slaapapneu.
In januari 2017 kregen we een slimme meter.
Bij de afrekening van 2017 die we begin 2018 kregen bleken we maar 3349kwh te hebben verbruikt, terwijl er niets was veranderd en ik zelfs meer zuurstof overdag ben gaan gebruiken.
Dus ben ik gaan bellen met Nuon en Stedin, die vonden dit maar vreemd en verwezen naar elkaar.
De oude meter is 30 januari 2017 al vernietigd, dus ik kan niet bewijzen dat deze kapot was.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Wat kan ik het beste doen?
met vriendelijke groet,
Coby
In de jaren van 2011 t/m 2016 "gebruikte" we rond de 10.000 kwh per jaar.
Ik dacht dat dat normaal was omdat ik vanwege mijn longaandoening 's nachts zuurstof gebruik en slaap met een B-pap apparaat voor mijn slaapapneu.
In januari 2017 kregen we een slimme meter.
Bij de afrekening van 2017 die we begin 2018 kregen bleken we maar 3349kwh te hebben verbruikt, terwijl er niets was veranderd en ik zelfs meer zuurstof overdag ben gaan gebruiken.
Dus ben ik gaan bellen met Nuon en Stedin, die vonden dit maar vreemd en verwezen naar elkaar.
De oude meter is 30 januari 2017 al vernietigd, dus ik kan niet bewijzen dat deze kapot was.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Wat kan ik het beste doen?
met vriendelijke groet,
Coby
Re: kapotte energie meter
Probeer met uw jaarnota's erbij "in gesprek" te gaan, maar wel met de gedachte dat de belangrijkste getuige overleden is. Maar het kan ook zijn dat de nieuwe meter te weinig aangeeft. Maak eens een staatje wat u met hoeveel watt's hoeveel uur per 24 uur aan heeft staan. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Een wasmachine draait niet dagelijks, dus laat een uitgebreide som los op een excell, totdat u een jaar totaal heeft.
Het kan natuurlijk ook best zijn dat er tot en met 2016 elektra van u werd gestolen, of dat er een wietplantage op zolder was.
Bent u pas in 2011 die apneu kap gaan gebruiken? Na een jaar dan niet geschrokken van het verbruik en op dat apparaat gekeken wat hij verbruikt?
Bent u pas in 2011 die apneu kap gaan gebruiken? Na een jaar dan niet geschrokken van het verbruik en op dat apparaat gekeken wat hij verbruikt?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 07 mar 2018 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Een CPAP/BIPAP gebruikt per jaar niet meer dan 50...60 Euro, MET verwarmer/bevochtiger, zonder nog minder.
En maar "principieel weigeren" die nieuwe meter

En maar "principieel weigeren" die nieuwe meter
-
Theotrucker
Hebben we tenminste iemand die blij is met de slimme meter. Of 2, ik ook.
4bprosman schreef:3
4bprosman schreef:3
Als die slimme meter geweigerd was, dan was de oude nog niet vernietigd , en had TS tenminste nog een poot om op te staan.bprosman schreef:Een CPAP/BIPAP gebruikt per jaar niet meer dan 50...60 Euro, MET verwarmer/bevochtiger, zonder nog minder.
En maar "principieel weigeren" die nieuwe meter![]()
![]()
Allemaal bedankt voor de reacties,
naïef was ik achteraf zeker, maar daar is nu niets meer aan te doen.
Ik ga nog een keer in gesprek met Nuon en Stedin.
Groetjes, Coby
Groetjes, Coby
Als u in gesprek gaat, kijk dan even welke wattages uw verbruikers hebben en of het überhaupt mogelijk is om aan die 10.000 kwh te kunnen komen.CobyD schreef:Allemaal bedankt voor de reacties,
Groetjes, Coby
5Moneyman schreef:4bprosman schreef:3
- 1,Dirkie schreef:5Moneyman schreef:4bprosman schreef:3
dus 4
alleen was TS er dan niet achter gekomen....16again schreef:Als die slimme meter geweigerd was, dan was de oude nog niet vernietigd , en had TS tenminste nog een poot om op te staan.bprosman schreef:Een CPAP/BIPAP gebruikt per jaar niet meer dan 50...60 Euro, MET verwarmer/bevochtiger, zonder nog minder.
En maar "principieel weigeren" die nieuwe meter![]()
![]()