Keuzevrijheid afnemer teruggeleverde stroom
Keuzevrijheid afnemer teruggeleverde stroom
Hallo forumleden,
Bestaat er al de mogelijkheid om te kiezen voor de hoogste bieder van je teruggeleverde stroom? Stel je betrekt je stroom van energiemaatschappij A en levert de overtollige opbrengst aan energiemaatschappij B die meer betaald voor je teruggeleverde stroom. Het netwerk blijft gelijk (leveringskosten veranderen dus niet) Met de huidige slimme meters moet dit toch administratief te regelen zijn voor de energieproviders en bevordert de gezonde concurrentie en beperkt de “schade” die eigenaren van zonnepanelen oplopen. En/of zou deze keuzemogelijkheid er wettelijk moeten zijn?
Bestaat er al de mogelijkheid om te kiezen voor de hoogste bieder van je teruggeleverde stroom? Stel je betrekt je stroom van energiemaatschappij A en levert de overtollige opbrengst aan energiemaatschappij B die meer betaald voor je teruggeleverde stroom. Het netwerk blijft gelijk (leveringskosten veranderen dus niet) Met de huidige slimme meters moet dit toch administratief te regelen zijn voor de energieproviders en bevordert de gezonde concurrentie en beperkt de “schade” die eigenaren van zonnepanelen oplopen. En/of zou deze keuzemogelijkheid er wettelijk moeten zijn?
Re: Keuzevrijheid afnemer teruggeleverde stroom
Volgens mij kan dat met een SAP in de woning.
