LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Klacht Essent

Ongelezen bericht door Gast »

Betreft een klacht naar Essent.
Een gezin met vader,moeder en twee kleine kinderen komen in financiele moeilijkheden.Er wordt een curator aangesteld,die hun financien beheerd.Deze zal alle betalingen regelen.De vader van het gezin heeft nu een vaste baan en al zijn verdiensten gaan naar de curator. Essent heeft het gas al eerder afgesloten,maar sloot plotseling op vrijdagmorge ook de elektra af met medeneming van de meter.
Het getroffen gezin heeft te goede trouw gehandeld en doet zijn uiterste best de problemen te helpen oplossen. Waarom de betalingen door de curator nog niet of gedeeltelijk zijn gedaan,weten zij niet.
Maar: dat Essent plotseling op vrijdagmorgen,zonder eerst te waarschuwen alles komt afsluiten is onvriendelijk (ik wil het woord 'onbeschoft' niet gebruike) Het gezin kreeg nog niet de kans om b.v. maatregelingen te treffen om de diepvrieskist - waarin de goedkope aanbiedingen bewaard werden - leeg te maken.
Denkt Essent wel aan de gevolgen? Het kan toch wel wat mensvriendelijker.
Dat er ook twee kleine kinderen hierdoor getroffen worden laat Essent koud, als zij hun geld maar krijgen, punt uit!!
Je krijgt alleen een bits antwoord als je een vraag stelt.
NORMEN EN WAARDEN ???????? Bij Essent ????

Ron 2

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door Ron 2 »

NORMEN EN WAARDEN ???????? Bij Essent ????
Nee, maar ook niet bij b.v. een Nuon en UPC.

SjoerdS

Ongelezen bericht door SjoerdS »

Dat is inderdaad niet netjes van Essent,

Ik denk eerder dat het een communicatieprobleem is. Wat de meeste mensen doen bij betalingproblemen is zwijgen. Ze hadden beter meteen een brief naar Essent kunnen sturen dat ze in de financiele problemen. Als je goed communiceert kan je problemen voorkomen. Waarschijnlijk heeft de curator te laat Essent op de hoogte gesteld wat resuteerde in afsluiting. Helaas hebben deze ex-NUTSbedrijven ook het recht om wanbetalers af te sluiten. Dit mogen zij alleen in extreme gevallen, omdat je in Nederland bijna niet kan leven zonder gas en electra. Zeker in de winter niet. Als ik hun was zou ik een "smeek"brief schrijven en daarin de situatie uitleggen. De curator moet ook contact opnemen met Essent. Essent is verplicht een redelijke betalingsregeling te treffen met de curator en dan gas en electra weer aan te sluiten, omdat deze essentieel zijn voor de gezondheid van de ouders en kinderen.

Tip: Familie, vrienden en kennissen kunnen helpen door een brief te schrijven naar de Essent en daarin schrijven dat ze zullen overstappen naar een andere energie/gasleverancier als het huis van die familie spoedig niet wordt aangesloten. Doe dat gezamelijk met een man of 30 en de kans op succes is redelijk groot.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Nu sjoerd wat zal er gebeuren als dit alles geliberaliseert en geprivatiseerd is, in mijn optiek nog veel meer van deze, in mijn ogen niet nette oplossingen.

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ze hadden beter meteen een brief naar Essent kunnen sturen dat ze in de financiele problemen. Als je goed communiceert kan je problemen voorkomen.
Zo zou het moeten zijn ja.
98 a 99% van de post via TPG komt keurig aan in Nederland, behalve bij bedrijven zoals Essent, UPC, Nuon en nog een aantal anderen, daar schijnt het andersom te zijn, 98% komt niet aan volgens deze bedrijven.
De lijsten met klachten van mensen die al hun bewijsstukken opsturen die "nooit aangekomen zijn" zijn eindeloos, telefoontjes waar van alles beloofd wordt door de (gefrustreerde?) medewerker van het callcenter, maar waar niets meer mee bebeurt, volgens mij gooien ze alle notities, als ze sowieso wel iets noteren, direct de prullenbak in omdat ze toch niet in staat zijn het goed uit te zoeken.
Sjoerd bedoelt het ongetwijfeld goed, maar het lijkt me wel een beetje naief te stellen dat je met dit soort bedrijven goed kunt communiceren.

Gesloten