LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lindah
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2005 19:41

Klacht Essent

Ongelezen bericht door lindah »

Ik ben vandaag precies twee jaar klant geweest bij Essent en sinds vandaag dus niet meer aangezien Essent gewoon doodleuk het contract beeindigd heeft vanaf vandaag.

Het verhaal: Vorig jaar 1 oktober ben ik verhuist en is alle ellende begonnen...gekloot met verkeerde eindafrekeningen etc etc etc.
Essent is er zo lang mee bezig geweest dat dat pas in februari/maart dit jaar "redelijk" was opgelost.
Toen kreeg ik in april dit jaar weer een einafrekening maar nu voor het nieuwe adres....ook deze klopte weer niet, maargoed Essent zou alles herstellen etc etc etc.
Dat is dus ook uiteindelijk gebeurd, DACHT IK!!

Rond 10 oktober 2005 kreeg ik twee brieven van Essent 1 voor het gas en 1 voor de energie.....einde levering stond er doodleuk bovenaan de brief en er werd gesteld dat Essent het contact beeindigd per 03-11-05 vandaag dus.

Dus ik de Essent bellen, kreeg ik te horen dat ik de afdeling incasso maar moets bellen dus zo gezegt zo gedaan.
Daar werd mij verteld dat er nog openstaande vorderingen waren en dat waren de voorschotnota's van Mei 2005, Juli 2005, en September 2005 en een aantal incasso kosten, en er werd gezegt dat om een nieuw contract te kunnen krijgen bij Essent ik de openstaande vorderingen per direct moets voldoen en een borg moest betalen van 400 euro.

Nou now way dus want naar mijn inzien is alles netjes betaald, maar nee met de incasso afdeling van Essent is niet te praten.
Op mijn vraag waarom ze, als er nog wat van Mei 2005 bijvoorbeeld zou openstaan ze daar nooit iets over hebben laten weten maar helaas een antwoord bleef uit.
Ze blijven gewoon hoe dan ook bij hun standpunt "er zijn openstaande vorderingen punt uit"
Nu is het zo dat ik inmiddels genoodzaakt ben om een andere leverancier te nemen omdat ik er echt niet meer uitkom met Essent maar echt veel ruimte om een nieuwe leverancier te zoeken hebben ze me niet gelaten ofzo.
Ben nu bij Eneco en na een telefoontje vandaag werd mij bij Eneco verteld dat alles was ingehuist en dat dat morgen zichtbaar moet zijn in het systeem van de netwerk leverancier.
Ik hoop maar dat dat op tijd is daar ik morgen op de planning sta om afgesloten te worden volgen Essent netwerk

Nu is mijn vraag...mag Essent deze procedure hanteren ookal heb ik een geschil met hun.
Wat is stap voor stap de normale procedure indien er openstaande vorderingen zijn en wanneer mogen ze overgaan tot einde levering ect ect..

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door flappie »

Ja ze mogen bij niet betaling een einde leveringsbericht sturen in het Electronisch Clearinghouse. Dit doet Essent Retail omdat je niet betaald. Essent netwerk de netbeheerder krijgt dan dat bericht binnen en zal dan tot afsluiting overgaan.

Normaal kan het ook zijn als je de vordering betwist ze vaak ook de incasso bij het incasso buro tijdelijk stil leggen tot er geen betwising meer is. Indien je duidelijk kan aangeven dat je de vordering betwist sta je zo ie zo ook al sterk bij een eventuele gerechtelijke procedure die essent retail wellicht zal aanspannen.

lindah
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2005 19:41

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door lindah »

Moeten ze dan niet eerst laten weten aan de klant dat er nog wat openstaat van een half jaar geleden voordat ze overgaan tot een einde levering?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door flappie »

Er zal vast wel een aantal keren een aanmaning zijn gestuurd. En anders zal dat wel bij hun in het systeem staan.

lindah
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2005 19:41

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door lindah »

Nee daar zijn geen aanmaningen over verstuurd dat is ook te zien in het overzicht van openstaande posten welke ik van hun geeist heb.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door flappie »

zijn die bedragen wel ter incasso aangeboden bij de bank. Dus dat essent heeft gezorgt dat de bedragen ter incasso zijn aangeboden? Soms gebeurt het ook wel eens dat een nota wordt aangemaakt en dat deze is vergeten mee te nemen in de incasso batch.

P.s. ik werk zelf op een billings afdeling van een energiemaatschappij echter niet voor een Essent dus kan helaas niet bij hun in de keuken kijken.

lindah
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2005 19:41

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door lindah »

Ik weet niet helemaal zeker wat je hiermee bedoeld?

En hoe zou ik erachter moeten komen of ze zijn aangeboden bij de bank?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door flappie »

dat kunnen ze bij credit en collections na kijken. Als jij zegt dat er geen aanmaningen etc. zijn verstuurd waarom staan er dan wel openstaande posten. en als er niets geincasserd is wellicht staan er op jou klantenkaart posten op die of vereffend moeten worden of wellicht foutief gefactureerd is. Nogmaals je zal hier bij Essent toch wat dieper op moeten navragen anders volgt er automatisch een einde leveringsbericht bij essent netwerk uit. En volgt er afsluiting door de netbeheerder.

lindah
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2005 19:41

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door lindah »

Ja die eindelevering is al gebeurd en heb vandaag van de netwerkbeheerder vernomen dat ik op de planning sta om morgen afgesloten te worden.
Ik moet morgen om 8.00 terug bellen zodat hun kunnen kijken of ze in het systeem al kunnen zien dat er een nieuwe leverancier is.

Bij Eneco was alles vandaag ingehuist (wat dat ook mag betekenen) en zou het morgen zichtbaar moeten zijn.

En wat betreft Essent en de "openstaande posten" ga ik uiteraard niet accoord en zal ik daar op de een of andere manier mee verder moeten.

Tis zo jammer dat die lui helemaal in Den Bosch zitten anders had ik daar eke dag op de stoep gestaan, net zo lang totdat het was opgelost want over de telefoon kom je helaas niet ver bij die gasten.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door flappie »

Hopelijk is het inhuis bericht in het ECH goed verwerkt en is de inhuizing niet afgewezen. Mocht het worden afgewezen dan volgt er toch een afsluiting van wege het einde leveringsbericht.

lindah
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2005 19:41

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door lindah »

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van de afwijzing van de inhuizing en kan de Eneco daar dan gelijk wat aan doen?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Klacht Essent

Ongelezen bericht door flappie »

Nee hier kan eneco niets aan doen als de inhuizing wordt afgewezen soms kan het zo zijn dat die afwijzing komt door wanbetaling bij de oude leverancier.

Gesloten