LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht indienen tegen Energie Direct
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Nee Ralf want aan een overzicht van bedragen vanaf 2009 heb ik niks, daar kan ik geen wijs uit, ben geen boekhouder.
Ik wil gewoon een correcte jaarnota en een correcte eindnota eerder betaal ik geen cent. Ik heb hier als klant recht op.
Ik wil gewoon een correcte jaarnota en een correcte eindnota eerder betaal ik geen cent. Ik heb hier als klant recht op.
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Zojuist het klachtenformulier verstuurd (volgens mij had ik dat al eerder gedaan) waarin ik sommeer dat ik binnen 7 werkdagen zowel een correcte jaar-als eindnota wil ontvangen.
Zo niet ga ik een klacht indienen bij de geschillencommissie zoals Maxiem had doorgegeven.
Zo niet ga ik een klacht indienen bij de geschillencommissie zoals Maxiem had doorgegeven.
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Hoe kan het dat bij de derde jaarnota 'blijkt' (schijnt) dat er een bedrag van €450 openstaat bij ED? Bij de andere twee jaarnota's was dat nog niet het geval!?sephora30 schreef: Dag later kreeg ik een mail, joepie ze hebben de eindnota opgemaakt.
Krijg iets meer dan 250 euro terug, maarrrrrrrrr......................en nu goed lezen..................er staat nog meer dan 450 open dus of ik even een bedragje van rond de 200 euro wil overmaken
Op mijn vraag wat er dan open staat, je raadt het al, tot nu toe geen antwoord
Hoe kan er iets open staan als alle maandtermijnen zijn betaald en er geen correcte jaarnota in 2011 is geweest
€450 is zo'n beetje 3 maanden? Zou dan toch meteen te vinden moeten zijn......door ED...
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
In Aug 2010 kreeg ik 16,64 terug, dat was fout.
In Sep 2011 moest ik 2347,19 betalen, dat was fout.
In Nov 2011 kreeg ik 2247,34 terug, dat was fout.
In Mei 2012 kreeg ik 252,44 terug,????????
In Mei 2012 moest ik 200,40 betalen,???????
Vind je het gek dat ik de weg kwijt ben
In Sep 2011 moest ik 2347,19 betalen, dat was fout.
In Nov 2011 kreeg ik 2247,34 terug, dat was fout.
In Mei 2012 kreeg ik 252,44 terug,????????
In Mei 2012 moest ik 200,40 betalen,???????
Vind je het gek dat ik de weg kwijt ben
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
sephora30 schreef:In Aug 2010 kreeg ik 16,64 terug, dat was fout.
In Sep 2011 moest ik 2347,19 betalen, dat was fout.
In Nov 2011 kreeg ik 2247,34 terug, dat was fout.
In Mei 2012 kreeg ik 252,44 terug,????????
In Mei 2012 moest ik 200,40 betalen,???????
Vind je het gek dat ik de weg kwijt ben
Fijn bedrijf dat ED, daar zou toch niemand willen zitten.
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Ben er ook in Dec weggegaan. Maar bij Essent begonnen ze ook alweer met de foute standen dus dat schiet ook niet op.
Geeft een hoop stress
Geeft een hoop stress
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Ook leuk, als je een officiele klacht wilt indienen kost dat tussen de 25 en 250 euro
Handig als je een uitkering hebt
Handig als je een uitkering hebt
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Sephora,
Ik kan heel goed boekhouden en ben eigenlijk zeer benieuwd naar die
nota's..
Ik kan heel goed boekhouden en ben eigenlijk zeer benieuwd naar die
nota's..
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Bij mij is het inmiddels opgelost ben net gebelt door ze en ze hebben me zelfs een mail gestuurd dat het idd hun schuld is en dat ik idd ontterecht ben overgenomen door hun en dat ze alle kosten zullen vergoeden en dat ik tot de tijd dat nuon me weer overneemt gewoon stroom van ze geleverd krijg zonder enige kosten verders.. dusja ben er blij mee dat het nu eindelijk is opgelost na 2 maanden vechten !! Suc6 verders met jou strijd tegen ze ik zou ze gewoon nog een keer bellen anders want dat heb ik ook gedaan en had nu wel een hele vriendelijke vrouw die me wel te woord wilde staan en die uiteindelijk met de oplossing kwam dusja het ligt er ook echt aan wie je treft
Good Luck !!
Good Luck !!
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Toppie voor jou Wousje
Ben vandaag weer de hele dag ermee bezig, was vanochtend zo boos aan de telefoon dat ik Ralf er op heb gegooid (sorry Ralf).
Net weer gebeld door een andere medewerker maar ook hij begreep t niet echt, dus die belt als het goed is straks weer terug.
Heb een spreadsheet via de mail van Ralf gekregen en dat dateert van 2009(!!!) tot nu, met 4 pagina`s ofzo aan bedragen. En daar moet ik dan wijs uit worden.
Nou sorry, kan best goed rekenen maar dat gaat me boven mn pet
Het enige dat ik wil is een nieuwe correct jaarnota van okt11 t/m sept 12 of voor mijn part tm 23 Dec 2012 die simpel en duidelijk en CORRECT is!!!
Ben vandaag weer de hele dag ermee bezig, was vanochtend zo boos aan de telefoon dat ik Ralf er op heb gegooid (sorry Ralf).
Net weer gebeld door een andere medewerker maar ook hij begreep t niet echt, dus die belt als het goed is straks weer terug.
Heb een spreadsheet via de mail van Ralf gekregen en dat dateert van 2009(!!!) tot nu, met 4 pagina`s ofzo aan bedragen. En daar moet ik dan wijs uit worden.
Nou sorry, kan best goed rekenen maar dat gaat me boven mn pet
Het enige dat ik wil is een nieuwe correct jaarnota van okt11 t/m sept 12 of voor mijn part tm 23 Dec 2012 die simpel en duidelijk en CORRECT is!!!
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Het ergste vind ik nog..............volgens hen moet ik 200 bijbetalen, niet door verbruik maar door
Oke, als het klopt dan is dat zo. Maar toen ik om een betalingsregeling vroeg, hadden ze gewoon het lef om te zeggen nee die krijg je niet
Dus zij laten mij meer dan een half jaar in de stress zitten door een foute jaarnota, maar mij dan een regeling aanbieden ho maar
Ik vind dit echt niet normaal
Oke, als het klopt dan is dat zo. Maar toen ik om een betalingsregeling vroeg, hadden ze gewoon het lef om te zeggen nee die krijg je niet
Dus zij laten mij meer dan een half jaar in de stress zitten door een foute jaarnota, maar mij dan een regeling aanbieden ho maar
Ik vind dit echt niet normaal
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Bloempie schreef:Sephora,
Ik kan heel goed boekhouden en ben eigenlijk zeer benieuwd naar die
nota's..
Denk zelfs dat een boekhouder hier niet meer uitkomt
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Je vraag een betalingsregeling, maar jij en Energie Direct weten niet waarvoor precies?sephora30 schreef:Het ergste vind ik nog..............volgens hen moet ik 200 bijbetalen, niet door verbruik maar door
Oke, als het klopt dan is dat zo. Maar toen ik om een betalingsregeling vroeg, hadden ze gewoon het lef om te zeggen nee die krijg je niet
Dus zij laten mij meer dan een half jaar in de stress zitten door een foute jaarnota, maar mij dan een regeling aanbieden ho maar
Ik vind dit echt niet normaal
Je laat je dat dan goed goed uitleggen?
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
Sja..............
Op de spreadsheet staat:
Okt 09 tm Okt 10 te betalen 5,90
Okt 10 tm Okt 11 te betalen 258,95
Okt 11 tm Dec 11 te ontvangen 64,44
Op de eindnota staat:
Okt 11 tm Dec 11 te ontvangen 252,44
En toch moet ik 200,41 betalen.
Op de spreadsheet staat:
Okt 09 tm Okt 10 te betalen 5,90
Okt 10 tm Okt 11 te betalen 258,95
Okt 11 tm Dec 11 te ontvangen 64,44
Op de eindnota staat:
Okt 11 tm Dec 11 te ontvangen 252,44
En toch moet ik 200,41 betalen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 jun 2011 18:32
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
helaas heb ik ook problemen met energiedirekt en je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie
ed eist echter ruim 900 euro voor mij en aangezien mijn inkomen een uitkering is lukt dit dus niet en bij de geschillencommissie moet je het gehele bedrag in depot storten dus niet werkt niet voor mij
mijn probleem is dat ze al twee jaar een verkeerde jaarnota sturen door verkeerde meterstanden
nu eindelijk zijn de juiste meterstanden verwerkt
in 2011 moest ik 1100 euro bijbetalen dus ik bezwaar ingediend, nooit iets van gehoord en in 2012 kwam de nwe jaarnote kreeg ik 900 euro terug volgende dag opeens bericht dat ik 900 moest bij betalen, toen een opgave dat ik 5500 moest bij bijbetalen en toen bericht dat ik 5400 terug kreeg
dus alles heel onduidelijk voor mij
maar eindelijk zou de juist nota komen want de juiste standen waren verwerkt en krijg ik een afrekening met bedragen die gecorrigeert zijn en ik snap er niks van dus ik moet betalen 900 euro dus heb ik diverse keren kontakt op genomen geklaagd en zelfs gedreigt en uiteindelijk belde er iemand die zijn best deed alles uit te leggen
maar het klopt nog steeds niet
ze blijven erbij dat ik moet betalen
dus heb ik met de gegevens die ik van hun gekregen heb zelf maar alles uitgerekend en ik blijf erbij dat ik niet moet bijbetalen maar terug behoor te ontvangen
maar ik kan natuurlijk ook fouten maken en ben nu op zoek naar een instantie die mij kan zeggen of ik de berekening wel goed gedaan heb
want de geschillencommissie valt af voor mij en om mijn geld terug te krijgen als ik dus idd alles goed heb gedaan moet ik dus toch een advocaat inschakelen
en dit kost ook geld dus wil ik zeker zijn dat ik geen fouten heb gemaakt
weet iemand waar ik terecht kan?
alvast bedankt
ed eist echter ruim 900 euro voor mij en aangezien mijn inkomen een uitkering is lukt dit dus niet en bij de geschillencommissie moet je het gehele bedrag in depot storten dus niet werkt niet voor mij
mijn probleem is dat ze al twee jaar een verkeerde jaarnota sturen door verkeerde meterstanden
nu eindelijk zijn de juiste meterstanden verwerkt
in 2011 moest ik 1100 euro bijbetalen dus ik bezwaar ingediend, nooit iets van gehoord en in 2012 kwam de nwe jaarnote kreeg ik 900 euro terug volgende dag opeens bericht dat ik 900 moest bij betalen, toen een opgave dat ik 5500 moest bij bijbetalen en toen bericht dat ik 5400 terug kreeg
dus alles heel onduidelijk voor mij
maar eindelijk zou de juist nota komen want de juiste standen waren verwerkt en krijg ik een afrekening met bedragen die gecorrigeert zijn en ik snap er niks van dus ik moet betalen 900 euro dus heb ik diverse keren kontakt op genomen geklaagd en zelfs gedreigt en uiteindelijk belde er iemand die zijn best deed alles uit te leggen
maar het klopt nog steeds niet
ze blijven erbij dat ik moet betalen
dus heb ik met de gegevens die ik van hun gekregen heb zelf maar alles uitgerekend en ik blijf erbij dat ik niet moet bijbetalen maar terug behoor te ontvangen
maar ik kan natuurlijk ook fouten maken en ben nu op zoek naar een instantie die mij kan zeggen of ik de berekening wel goed gedaan heb
want de geschillencommissie valt af voor mij en om mijn geld terug te krijgen als ik dus idd alles goed heb gedaan moet ik dus toch een advocaat inschakelen
en dit kost ook geld dus wil ik zeker zijn dat ik geen fouten heb gemaakt
weet iemand waar ik terecht kan?
alvast bedankt
Re: Klacht indienen tegen Energie Direct
passion1958
De instantie die jij zoekt, is er volgens mij niet. Wel zou je eventueel over de juridische stappen die je zou kunnen nemen, kontakt kunnen opnemen met het Juridisch Loket.
Sukses toegewenst, Maxiem.
De instantie die jij zoekt, is er volgens mij niet. Wel zou je eventueel over de juridische stappen die je zou kunnen nemen, kontakt kunnen opnemen met het Juridisch Loket.
Sukses toegewenst, Maxiem.