LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht over te hoge Essent gasrekening
klacht over te hoge Essent gasrekening
Ook wij beginnen een punthoofd te krijgen van Essent, en dan met name over het callcentre 0800-0330, dat dient als buffer voor Essent. Alle vragen, klachten en andere opmerkingen, telefonisch of via internet/email belanden in de grote vergaarbak en druppelen niet door naar de Essent-medewerkers. De telefoon-uitzendkrachten bij het callcentre doen inderdaad, zoals ik in meerdere reacties lees, toezeggingen die ze niet waar kunnen maken, sterker nog, zij hebben niet eens de bevoegdheid om uberhaupt iets te beloven. Onze oorspronkelijke vraag is waarschijnlijk simpel af te handelen, maar onze pogingen om dit voor mekaar te krijgen duren inmiddels 4 maanden en nog steeds horen we totaal niets.
Hopelijk gaat het iets helpen als het probleem publiekelijk aangepakt wordt. Indien nadere info verstrekt dient te worden, vul ik deze graag aan.
Hopelijk gaat het iets helpen als het probleem publiekelijk aangepakt wordt. Indien nadere info verstrekt dient te worden, vul ik deze graag aan.
Re: klacht over te hoge Essent gasrekening
Na 4 maanden nog geen antwoord???
En via de mail ook geen antwoord terug??? Op de site staat toch dat je binnen 24 uur bericht terug moet hebben???
Aangetekende brief zou je nog kunnen proberen.
En via de mail ook geen antwoord terug??? Op de site staat toch dat je binnen 24 uur bericht terug moet hebben???
Aangetekende brief zou je nog kunnen proberen.
belle, een email of schriftelijke brief sturen, reageren via de website; het resulteert allemaal tot een ding, en dat is een standaard reactie waarin toegezegd wordt dat er aan gewerkt wordt.. Ha Ha ****** Ha!!!
Inmiddels waar ruim een maand verder en nog steeds niksnoppes nada van Essent...
Inmiddels waar ruim een maand verder en nog steeds niksnoppes nada van Essent...
Ik heb dezelfe slechte ervaring met Essent. Vanaf 20 april 2003 ben ik overgegaan naar Evolta (groene stroom,goedkoper) Alleen betaalde ik t/m augustus zowel bij Essent als bij Evolta.
Essent zegt: fout van Evolta, maar dat klopt niet. Essent had mijn meterstand op 20 april in moeten schatten en dan een eindafrekening maken. Dat hebben ze eind augustus pas gedaan volgens de afrekening en ik moet dus volgens hun gewoon tot die datum betalen, terwijl ze bij Evolta ook maandelijks een bedrag inhielden.
Ik heb al ...tig telefoontjes, mailtjes en faxen verstuurd maar tot heden is het nog steeds niet opgelost. Er wordt vanalles beloofd maar er gebeurd voor mij niets zichtbaars.Ook mijn nieuwe leverancier heeft al divers keren mailtjes naar Essent gestuurd maar het is nog steeds niet opgelost. Ik wil onderhand ook mijn teveel betaalde geld wel eens terug.
Essent zegt: fout van Evolta, maar dat klopt niet. Essent had mijn meterstand op 20 april in moeten schatten en dan een eindafrekening maken. Dat hebben ze eind augustus pas gedaan volgens de afrekening en ik moet dus volgens hun gewoon tot die datum betalen, terwijl ze bij Evolta ook maandelijks een bedrag inhielden.
Ik heb al ...tig telefoontjes, mailtjes en faxen verstuurd maar tot heden is het nog steeds niet opgelost. Er wordt vanalles beloofd maar er gebeurd voor mij niets zichtbaars.Ook mijn nieuwe leverancier heeft al divers keren mailtjes naar Essent gestuurd maar het is nog steeds niet opgelost. Ik wil onderhand ook mijn teveel betaalde geld wel eens terug.
Het is werkelijk een schande hoe Eneco klanten service met zijn klanten omgaat.Inderdaad met een call center waar niemand jou kan helpen met eenvoudige vragen je wordt duidelijk aan het lijntje gehouden.Als je naar de manager vraagt van afdeling klanten service de persoon die je dus via een brief benaderd wordt er dood leuk gezegd dat je hem niet mag doorverbinden met de klant en de mensen aan de telefoon kunnen je ook niet helpen.Hier moet echt iets aangedaan worden.met vriendelijke groet
Bij mij begon het 4 jaar geleden met Essent, mijn voorschot werd toen
verhoogd van Fl 190 naar Fl 390, zonder mij dit mee te delen.
6 maanden duurde het toen, om e.e.a. recht te trekken en de automatische afschrijving te blokkeren
Vanaf die tijd is er ieder jaar iets. Te hoge schatting van hun kant etc.
Nota bene 2 jaar geleden een hoog rendement ketel gehuurd bij hun,
en prompt werd mijn geschat verbruik weer hoger gesteld
Nu ik mijn nota's via internet betaal, krijg ik geregeld aanmaningen,
zelfs een keer [ toen wel bericht hunnerzijds ] dat ik afgesloten zou worden.
Schrijven is geen antwoord krijgen!!
Bellen is nietszeggend antwoord krijgen !!
Nu doe ik hun per E.mail berichten, dan krijg je een ontvangstbericht,
en dat is alles.
Zelfst 2 maanden terug, toen ik kabelinternet had besteld,
kreeg ik bericht [ uit Groningen ] dat mijn formulier niet was aangekomen. Ik moest een nieuw opsturen.
s"ochtens gebeld naar Landgraaf, waar ik mijn form. naar toe had gestuurd, maar ook deze wist niets van e.e.a.Nieuw form. dus naar brievenbus gebracht en toen ik terug kwam stond de postbode met
de modem en USB aan de deur
Ik kan niet wachten tot ik voor mijn gas ook 'n ander kan uitzoeken.
Ook het personeel is negatief over hun werkgever, en de helpdesk van
internet van Essent zei mij: dat de verbinding bij ons niet ideaal is.
veel uitval door ruis. Dus dit ge E.maild. Krijg bericht terug, dat als dagen geen verbinding je een vergoeding krijgt.
Maar het duurt alleen maar uren
[/b]
Vorig jaar werd ik verast met een jaarafschrift en ik bleek volgend essent een kleine 3300,00 te weinig te hebben betaald. Ik moest spontaan per maand een voorschot betalen van 390,00 en nog eens 100,00 per maand als aflossing. Volgens Essent was ik steeds te laag ingeschat en was er meer dan 3 jaar geen meter opgenomen. Dit was onzin elk jaar komt hier een vriendelijke man mijn standen opnemen. Niemand kan er iets aan doen en niemand weet een oplossing.
Voor de duidelijkheid ik betaal 180,00 per maand voorschot, Ben alleen en heb een appartementwonning op de eerste vloer. Dus geen koud huis. Buiten dat woon ik hier al 12 jaar en is er niks aan mijn situatie verandert. De hoofverbruik draaide om gas en niet om electra (anders was een weedplantage) mischien een reden.
Ik heb elke maand netjes mijn aflossing en voorschotbedrag voldaan en gezamelijk 280,00 per maand betaald. Nu krijg ik ineens mijn afrekening en krijg ik 1007,00 terug. Teminste die wordt verekend met die rekening van 2007. Niet te vergeten dat wanneer ik 1 dag te laat betaal ik gelijk 20,00 boven op de voorschot krijg en nog eens 20,00 op de aflossing.
Essent doet niks met mijn klachten. Ik bel elke week mijn standen door en hoor telkens een zucht aan de ander kant van de lijn. Wie kan mij helpen. Ik hoef toch niet alleen een extra bijdrage te doen aan de premies van de direkteur.
Voor de duidelijkheid ik betaal 180,00 per maand voorschot, Ben alleen en heb een appartementwonning op de eerste vloer. Dus geen koud huis. Buiten dat woon ik hier al 12 jaar en is er niks aan mijn situatie verandert. De hoofverbruik draaide om gas en niet om electra (anders was een weedplantage) mischien een reden.
Ik heb elke maand netjes mijn aflossing en voorschotbedrag voldaan en gezamelijk 280,00 per maand betaald. Nu krijg ik ineens mijn afrekening en krijg ik 1007,00 terug. Teminste die wordt verekend met die rekening van 2007. Niet te vergeten dat wanneer ik 1 dag te laat betaal ik gelijk 20,00 boven op de voorschot krijg en nog eens 20,00 op de aflossing.
Essent doet niks met mijn klachten. Ik bel elke week mijn standen door en hoor telkens een zucht aan de ander kant van de lijn. Wie kan mij helpen. Ik hoef toch niet alleen een extra bijdrage te doen aan de premies van de direkteur.
@ Rieko
het iedere week je standen doorbellen heeft weinig zin. Waarom? Omdat een netbeheerder daar niets mee kan. Los daarvan betwijfel ik of de callcenteragent de door u wekelijks doorgebelde meterstanden wel als notitie heeft genoteerd.
Als u volgende week belt, vraag dan maar eens wat de meterstanden waren die u de week ervoor hebt doorgebeld en waarvan u mag aannemen dat deze als notitie staan genoteerd.
Ik weet niet of u uw oude jaarafrekeningen nog heeft, anders vragen of ze van de laatste drie jaarafrekeningen even een copie sturen (kan gemakkelijk is 1 druk op de knop!). Kijk op uw jaarafrekening of er sterretjes staan bij de begin en/of eindstanden van de de producten op de jaarafrekening. Zonee, dan zijn de standen niet geschat en liegt Essent dat ze scheel zien. Essent mag dan een andere, betere verklaring gaan bedenken.
Vraag eens aan Essent op welke verbruik u in eerste instantie dan was aangeslagen voor Gas en Elektra?
En, hoe hoog was uw voorschotbedrag voordat deze aflossing en gedonder begon te spelen?
het iedere week je standen doorbellen heeft weinig zin. Waarom? Omdat een netbeheerder daar niets mee kan. Los daarvan betwijfel ik of de callcenteragent de door u wekelijks doorgebelde meterstanden wel als notitie heeft genoteerd.
Als u volgende week belt, vraag dan maar eens wat de meterstanden waren die u de week ervoor hebt doorgebeld en waarvan u mag aannemen dat deze als notitie staan genoteerd.
Ik weet niet of u uw oude jaarafrekeningen nog heeft, anders vragen of ze van de laatste drie jaarafrekeningen even een copie sturen (kan gemakkelijk is 1 druk op de knop!). Kijk op uw jaarafrekening of er sterretjes staan bij de begin en/of eindstanden van de de producten op de jaarafrekening. Zonee, dan zijn de standen niet geschat en liegt Essent dat ze scheel zien. Essent mag dan een andere, betere verklaring gaan bedenken.
Vraag eens aan Essent op welke verbruik u in eerste instantie dan was aangeslagen voor Gas en Elektra?
En, hoe hoog was uw voorschotbedrag voordat deze aflossing en gedonder begon te spelen?
Bel met de afdeling meterstanden in den bosch deze kunnen je direct vertellen of de standen van voorgaande jaren geschat zijn, en deze kunnen ook zien of eerdere telefoontjes door het call center zijn geregistreerd
Verder noteren ze ook de doorgegeven standen als een tussenstand, waardoor er als er een nieuwe jaarstand binnenkomt, deze meteen uitvalt als deze negatief is tegenover de tussenstand, en kunnen ook een coorectie anvragen als de tussenstand teveel afwijkt
Verder noteren ze ook de doorgegeven standen als een tussenstand, waardoor er als er een nieuwe jaarstand binnenkomt, deze meteen uitvalt als deze negatief is tegenover de tussenstand, en kunnen ook een coorectie anvragen als de tussenstand teveel afwijkt
Ik ben klant bij Essent en woon alleen. Mijn vriend woont in het westen, waar ik regelmatig ben, en daarbij komt dat ik in de horeca werk, dus eigenlijk praktisch nooit thuis ben. Nu woon ik een klein half jaar in mijn nieuwe woning. Ze hebben naar aanleiding van mijn gebruik een voorschot vast gesteld a 76 euro, wat ik redelijk vind met de boven genoemde redenen dat ik bijna nooit thuis ben.
Nu komen ze aan met een verhoging van 76 naar 120 euro!!!Dit is bijna 40% meer!! Ik moet ook nog bij betalen van vorige maand....Ik zit in de wajong ivm met chronische nierziekte, wat al lastig rondkomen is...Dit vind ik echt belachelijk,ik heb gebeld, maar krijg alleen te horen: we doen niet meer aan verlagingen via de telefoon, u moet eerst 3 maanden dit bedrag betalen, een account maken bij Essent en dan je meterstanden doorgeven en dan kijken we er nog een keer naar. Ik vertik dit bedrag te betalen en heb ze gevraagd iemand langs te sturen om het na te kijken of het wel klopt aan gezien ze 2x langs zijn gekomen om het op
te meten. Dit kon niet!!! Al met al: ik vind dit belachelijl, maar hoe kan ik dit het beste opplossen??? Is overstappen naar een andere maatschappij een idee??
Groetjes
Nu komen ze aan met een verhoging van 76 naar 120 euro!!!Dit is bijna 40% meer!! Ik moet ook nog bij betalen van vorige maand....Ik zit in de wajong ivm met chronische nierziekte, wat al lastig rondkomen is...Dit vind ik echt belachelijk,ik heb gebeld, maar krijg alleen te horen: we doen niet meer aan verlagingen via de telefoon, u moet eerst 3 maanden dit bedrag betalen, een account maken bij Essent en dan je meterstanden doorgeven en dan kijken we er nog een keer naar. Ik vertik dit bedrag te betalen en heb ze gevraagd iemand langs te sturen om het na te kijken of het wel klopt aan gezien ze 2x langs zijn gekomen om het op
te meten. Dit kon niet!!! Al met al: ik vind dit belachelijl, maar hoe kan ik dit het beste opplossen??? Is overstappen naar een andere maatschappij een idee??
Groetjes
-
Beste Bambi82,
In uw bericht van 27 april op dit forum geeft u aan dat uw voorschot verhoogd is.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Saskia
Essent medewerker
In uw bericht van 27 april op dit forum geeft u aan dat uw voorschot verhoogd is.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Saskia
Essent medewerker