LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Van Zijl
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2011 15:01

Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door Van Zijl »

Halverwege vorig jaar zou eeen Feenstra monteur bij ons langskomen voor periodiek
onderhoud. De monteur is toen echter niet geweest. Toen ik belde met
Feenstra's telefonische dienst werd gemeld dat de monteur vanwege zijn route
waarschijnlijk te laat was, en kwam toen ik niet meer thuis was. Erg
onwaarschijnlijk, omdat ik die avond niet meer ben weggeweest.

Tot mijn verbazing ontving ik op 15-10-2010 een brief, waarin vermeld
stond dat Feenstra's monteur wel langs is geweest, maar dat er niemand thuis
was, en dat er een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. Het feit dat
op deze manier TEN ONRECHTE de fout bij mij neergelegd werd heeft veel
kwaad bloed gezet.

De nieuwe afspraak zoals deze door Feenstra Verwarming aan mij
is voorgesteld is vervolgens door mij bevestigd, zowel telefonisch als
via de antwoordstrook.
In het telefoongesprek heb ik aangegeven dat ik niet gediend ben van
afspraken die niet worden nagekomen, en dat dit mijns inziens de
laatste kans was die Feenstra verwarming van mij kreeg. Op 01-11-2010 zou Feenstra's monteur komen. De man is echter weer niet komen opdagen.

Volgens Feenstra's telefoonteam was ik niet ingepland omdat ze de antwoordstrook niet op tijd zouden hebben ontvangen. Met andere woorden:
ook deze keer wordt de fout TEN ONRECHTE bij mij neergelegd.
Vervolgens krijg ik een brief van Feenstra waarin men meldt dat mijn antwoordstrook te laat is ontvangen, waarbij de schuld EXPLICIET bij TNT-post wordt neergelegd. Nu zou dat theoretisch kunnen kloppen
aangaande de schriftelijke bevestiging, dit gaat in dit geval echter niet op omdat de afspraak (voor de zekerheid) ook telefonisch bevestigd was.

De ergernis was dan ook groot toen ik op recent een brief ontving met de melding dat door mijn schuld de afspraak twee keer niet is doorgegaan, dat de monteur nog eenmaal langs komt en dat de, indien ik niet thuis ben, uit het niet nakomen van de afspraak voortkomende kosten voor mijn rekening zijn. De toon van deze brief, en vooral het
expliciete voorbehoud aangaande het niet nakomen van de afspraak
mijnerzijds vond ik bijzonder ongepast en buitengewoon aanmatigend.
De middag voorafgaand aan de afspraak op 15 april heb ik nog telefonisch nagegaan of ik stond ingepland.
U raad het al: wel ingepland, maar de monteur is niet komen opdagen.
Als ik vervolgens bel met de mededeling dat er niemand is komen opdagen wordt gezegd dat de monteur zich ziek heeft gemeld, en dat men vergeten is zijn afspraken af te zeggen. De telefonist meldde zelfs expliciet dat dit niet gelogen was, waarmee ik alle
andere ongeloofwaardige verhalen uwerzijds dus blijkbaar wel als
leugens moet interpreteren.
Na mijn vraag hoe Feenstra dit denkt te gaan oplossen beloofde een medewerker mij binnen een kwartier terug te bellen. Ik kan u vertellen dat een kwartier op mijn horloge aanmerkelijk veel korter is dan het kwartier wat Feenstra's werknemers hanteren, gezien het feit dat de man mij
domweg niet heeft teruggebeld. Wel heb ik hem teruggebeld, waarbij ik
Feenstra de laatste kans heb gegeven: dinsdag 26 maart 2011 verwacht
ik tussen 12.00 uur en 18.00 uur uw monteur.

Mijn conclusie is dan ook dat ik met Feenstra
Verwarming een uiterst onbetrouwbare partner in de arm heb genomen voor mijn CV onderhoud.
Het enige wat Feenstra tot nog toe stipt heeft gedaan is iedere maand het abonnementsgeld innen, maar is is vooralsnog op geen enkele manier een tegenprestatie geleverd.

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door patje68 »

Mooi verhaal.
Maar geloof me dat feenstra niet het enige bedrijf is waar de voor je nop op zit te wachten. Vorige week zelf nog een aantal uur gewacht op onderhoudsmonteur van de fa. Tempus, uiteidelijk bleek de afspraak niet meer in hun systeem te staan. Hij stond erin, maar om onverklabare reden was hij ineens geannuleerd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De middag voorafgaand aan de afspraak op 15 april heb ik nog telefonisch nagegaan of ik stond ingepland.
U raad het al: wel ingepland, maar de monteur is niet komen opdagen.
Je posting is van 15 april om 14.22
Hoe weet je op dat tijdstip al zo zeker dat de monteur op die dag niet komt opdagen ?.. :lol:

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door patje68 »

Leo The Emperor schreef:
De middag voorafgaand aan de afspraak op 15 april heb ik nog telefonisch nagegaan of ik stond ingepland.
U raad het al: wel ingepland, maar de monteur is niet komen opdagen.
Je posting is van 15 april om 14.22
Hoe weet je op dat tijdstip al zo zeker dat de monteur op die dag niet komt opdagen ?.. :lol:
Jij blijft zeker de hele dag wachten op een monteur, terwijl elk bedrijf werkt met dagdelen. Waarschijnlijk stond ze ingepland voor de ochtend.
Nadenken voor je iets post Leo.

stofzuigertje

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij 3x niet komen kun je het contract ook ontbinden en meestal is er dan wel snel iemand beschikbaar en die komt dan wel.

Dus bel nog 1x en zeg dat je het contract wilt ontbinden.
Verder mag je een schadeclaim indienen voor onnodig meerdere keren thuis blijven.
Snipperdagen zijn ook geld waard.

Meestal krijg je dan wel excuus en nooit meer dit probleem.
Verder is het ook van de regio waar je woonde afhankelijk hoe de service en betrouwbaarheid is.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@patje68
Jij blijft zeker de hele dag wachten op een monteur, terwijl elk bedrijf werkt met dagdelen. Waarschijnlijk stond ze ingepland voor de ochtend.
Nadenken voor je iets post Leo.
Even goed lezen dan zie je dat je posting niet klopt. Wie moet hier nu eerst nadenken.... :lol:

Van Zijl
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2011 15:01

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door Van Zijl »

Dat weet ik zo zeker omdat de beste man vóór 13:00 uur een afspraak had.
Dan ben ik om 14:22 niet meer aan het wachten...

Van Zijl
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2011 15:01

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door Van Zijl »

Als zij 3x niet komen kun je het contract ook ontbinden en meestal is er dan wel snel iemand beschikbaar en die komt dan wel.

Dus bel nog 1x en zeg dat je het contract wilt ontbinden.
Verder mag je een schadeclaim indienen voor onnodig meerdere keren thuis blijven.
Snipperdagen zijn ook geld waard.

Meestal krijg je dan wel excuus en nooit meer dit probleem.
Verder is het ook van de regio waar je woonde afhankelijk hoe de service en betrouwbaarheid is.
Heb ik gedaan (per mail). En ja hoor: binnen twee uur hing de regiomanager aan de lijn. 't kan dus wel. Nou maar afwachten of er daadwerkelijk een monteur komt opdagen...

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door patje68 »

Leo The Emperor schreef:@patje68
Jij blijft zeker de hele dag wachten op een monteur, terwijl elk bedrijf werkt met dagdelen. Waarschijnlijk stond ze ingepland voor de ochtend.
Nadenken voor je iets post Leo.
Even goed lezen dan zie je dat je posting niet klopt. Wie moet hier nu eerst nadenken.... :lol:
tuurlijk Leo :?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@patje68
De ergernis was dan ook groot toen ik op recent een brief ontving met de melding dat door mijn schuld de afspraak twee keer niet is doorgegaan, dat de monteur nog eenmaal langs komt en dat de, indien ik niet thuis ben, uit het niet nakomen van de afspraak voortkomende kosten voor mijn rekening zijn. De toon van deze brief, en vooral het
expliciete voorbehoud aangaande het niet nakomen van de afspraak
mijnerzijds vond ik bijzonder ongepast en buitengewoon aanmatigend.
De middag voorafgaand aan de afspraak op 15 april heb ik nog telefonisch nagegaan of ik stond ingepland.
U raad het al: wel ingepland, maar de monteur is niet komen opdagen.
Als ik vervolgens bel met de mededeling dat er niemand is komen opdagen wordt gezegd dat de monteur zich ziek heeft gemeld, en dat men vergeten is zijn afspraken af te zeggen. De telefonist meldde zelfs expliciet dat dit niet gelogen was, waarmee ik alle
andere ongeloofwaardige verhalen uwerzijds dus blijkbaar wel als
leugens moet interpreteren.
Na mijn vraag hoe Feenstra dit denkt te gaan oplossen beloofde een medewerker mij binnen een kwartier terug te bellen. Ik kan u vertellen dat een kwartier op mijn horloge aanmerkelijk veel korter is dan het kwartier wat Feenstra's werknemers hanteren, gezien het feit dat de man mij
domweg niet heeft teruggebeld. Wel heb ik hem teruggebeld, waarbij ik
Feenstra de laatste kans heb gegeven: dinsdag 26 maart 2011 verwacht
ik tussen 12.00 uur en 18.00 uur uw monteur.
Sorry hoor maar de posting van TS klopt gewoon niet, en als je zijn posting had gelezen had je dit ook ontdekt.

Nadat de monteur op 15 april niet is komen opdagen heeft TS Feenstra een allerlaatste kans gegeven op dinsdag 26 maart,

Nu leg mij maar eens uit hoe dat kan ... :lol:

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door patje68 »

Leo The Emperor schreef:@patje68
De ergernis was dan ook groot toen ik op recent een brief ontving met de melding dat door mijn schuld de afspraak twee keer niet is doorgegaan, dat de monteur nog eenmaal langs komt en dat de, indien ik niet thuis ben, uit het niet nakomen van de afspraak voortkomende kosten voor mijn rekening zijn. De toon van deze brief, en vooral het
expliciete voorbehoud aangaande het niet nakomen van de afspraak
mijnerzijds vond ik bijzonder ongepast en buitengewoon aanmatigend.
De middag voorafgaand aan de afspraak op 15 april heb ik nog telefonisch nagegaan of ik stond ingepland.
U raad het al: wel ingepland, maar de monteur is niet komen opdagen.
Als ik vervolgens bel met de mededeling dat er niemand is komen opdagen wordt gezegd dat de monteur zich ziek heeft gemeld, en dat men vergeten is zijn afspraken af te zeggen. De telefonist meldde zelfs expliciet dat dit niet gelogen was, waarmee ik alle
andere ongeloofwaardige verhalen uwerzijds dus blijkbaar wel als
leugens moet interpreteren.
Na mijn vraag hoe Feenstra dit denkt te gaan oplossen beloofde een medewerker mij binnen een kwartier terug te bellen. Ik kan u vertellen dat een kwartier op mijn horloge aanmerkelijk veel korter is dan het kwartier wat Feenstra's werknemers hanteren, gezien het feit dat de man mij
domweg niet heeft teruggebeld. Wel heb ik hem teruggebeld, waarbij ik
Feenstra de laatste kans heb gegeven: dinsdag 26 maart 2011 verwacht
ik tussen 12.00 uur en 18.00 uur uw monteur.
Sorry hoor maar de posting van TS klopt gewoon niet, en als je zijn posting had gelezen had je dit ook ontdekt.

Nadat de monteur op 15 april niet is komen opdagen heeft TS Feenstra een allerlaatste kans gegeven op dinsdag 26 maart,

Nu leg mij maar eens uit hoe dat kan ... :lol:
Hilarisch Leo, ik kom niet meer bij !
Nu even serieus..."get a life"

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Klacht Warmtegarantieplan FEENSTRA

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dit is natuurlijk een onzin reactie, en wel een beetje flauw.
Je hebt gewoon de posting niet goed gelzezen

Gesloten