LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klant blijft nr.1 bij Essent
Klant blijft nr.1 bij Essent
Vanmorgen kregen we een mooie folder in de bus van Essent met daarin een stukje over de komende energieliberalisering, Eseent is er helemaal klaar voor en de klant BLIJFT nr. 1!
Goh, waren we dat dan? Weinig van gemerkt.
Goh, waren we dat dan? Weinig van gemerkt.
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Daar besteden ze inderdaad veel tijd aan, het verzenden van allerlei onzinfolders. Ik kreeg afgelopen zaterdag een gitzwarte enveloppe met een rode balk in de brievenbus. Omdat ik mijn leesbril niet op had dacht ik eerst dat het om een of andere obscure seksclub ging, gespecialiseerd in SM. Toen ik mijn bril op mijn neus zette bleek het een uitnodiging van essent @home om een twee maanden vrijblijvend internet abonnement op proef te nemen. Zal ik maar niet doen, ik heb een netwerkje, raken ze helemaal de kluts kwijt.
http://www.geocities.com/essent_files/index.html
http://www.geocities.com/essent_files/index.html
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Was er met die aktie ook niet een klein schandaaltje betreffende misleiding?
Iets met aansluitkosten die de mensen moesten betalen als ze na twee maanden "gratis" proberen besloten niet door te gaan?
Iets met aansluitkosten die de mensen moesten betalen als ze na twee maanden "gratis" proberen besloten niet door te gaan?
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Klopt, daar heeft zelfs iets over op dit forum gestaan meen ik, in een andere afdeling. Was inderdaad zo dat je de aansluitkosten moest betalen als je na 2 maanden besloot ermee te kappen.
http://www.geocities.com/essent_files/index.html
http://www.geocities.com/essent_files/index.html
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Ik heb die folder van zaterdag weer even uit de oudpapierbak gevist. Daarin staat het volgende;
"Als u abonnee wordt, ontvangt u @home kabelinternet 2 maanden vrijblijvend op proef voor maar euro 35,-
Het installatiepakket t.w.v. euro 99,- is gratis als u abonnee blijft."
Dat betekent dus dat je die 35,- in ieder geval moet betalen en als je er mee stopt moet je ook die 99,- voor het installatiepakket betalen.
http://www.geocities.com/essent_files/index.html
"Als u abonnee wordt, ontvangt u @home kabelinternet 2 maanden vrijblijvend op proef voor maar euro 35,-
Het installatiepakket t.w.v. euro 99,- is gratis als u abonnee blijft."
Dat betekent dus dat je die 35,- in ieder geval moet betalen en als je er mee stopt moet je ook die 99,- voor het installatiepakket betalen.
http://www.geocities.com/essent_files/index.html
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Dat is dus 99 euro plus 35 euro is samen 134 euro (als je geen abonnee blijft), mooie vrijblijvende proef.
Wat me tegenwoordig opvalt is dat de bedrijven die het slechtst presteren de meeste miljoenen uitgeven om maar zo goed en klantvriendelijk mogelijk over te komen:
"KPN, altijd dichtbij", behalve als je ze nodig hebt
"Chello, te leuk om te stoppen", inderdaad je komt nooit meer van ze af, en leuk zijn ze ook niet
"Altijd Nuon" beter gezegd: "Altijd weer die verdomde Nuon"
"as easy as DELL" is tegenwoordig ook meer "as difficult as DELL"
En zo zijn er nog veel meer.
Wat ze aan ettelijke miljoenen uitgeven aan uitermate irritante reclame is weggegooid geld zolang de klanten die met veel tamtam door de voordeur naar binnen gehaald worden, vier keer zo hard de achterdeur weer uit hollen als ze ontdekken welk bedrijf er werkelijk achter die vriendelijke spotjes schuilt.
Een paar miljoen minder aan reclame (en sponsoring niet te vergeten) en die besteden aan het oplossen van je problemen met bestaande klanten zou heel wat meer effect hebben.
Men is inmiddels zo doodgegooid met positieve reclame dat de negatieve publiciteit veel beter blijft hangen, niet voor niets hebben we zo veel consumentenprogramma's.
Een bedrijf als UPC bijvoorbeeld heeft over een poosje de meeste Nederlanders al als klant gehad en laten weglopen, wie nog geen klant (geweest) is, wordt door familie en bekenden die wel klant (geweest) zijn wel afgeraden om daar ooit mee in zee te gaan, kortom weldra zijn er geen potentiele nieuwe klanten meer voor hen over en moeten ze zich in alle bochten gaan wringen om de bestaande klanten te behouden.
UPC is maar een van de velen die je voor dit voorbeeld kan gebruiken.
Wat me tegenwoordig opvalt is dat de bedrijven die het slechtst presteren de meeste miljoenen uitgeven om maar zo goed en klantvriendelijk mogelijk over te komen:
"KPN, altijd dichtbij", behalve als je ze nodig hebt
"Chello, te leuk om te stoppen", inderdaad je komt nooit meer van ze af, en leuk zijn ze ook niet
"Altijd Nuon" beter gezegd: "Altijd weer die verdomde Nuon"
"as easy as DELL" is tegenwoordig ook meer "as difficult as DELL"
En zo zijn er nog veel meer.
Wat ze aan ettelijke miljoenen uitgeven aan uitermate irritante reclame is weggegooid geld zolang de klanten die met veel tamtam door de voordeur naar binnen gehaald worden, vier keer zo hard de achterdeur weer uit hollen als ze ontdekken welk bedrijf er werkelijk achter die vriendelijke spotjes schuilt.
Een paar miljoen minder aan reclame (en sponsoring niet te vergeten) en die besteden aan het oplossen van je problemen met bestaande klanten zou heel wat meer effect hebben.
Men is inmiddels zo doodgegooid met positieve reclame dat de negatieve publiciteit veel beter blijft hangen, niet voor niets hebben we zo veel consumentenprogramma's.
Een bedrijf als UPC bijvoorbeeld heeft over een poosje de meeste Nederlanders al als klant gehad en laten weglopen, wie nog geen klant (geweest) is, wordt door familie en bekenden die wel klant (geweest) zijn wel afgeraden om daar ooit mee in zee te gaan, kortom weldra zijn er geen potentiele nieuwe klanten meer voor hen over en moeten ze zich in alle bochten gaan wringen om de bestaande klanten te behouden.
UPC is maar een van de velen die je voor dit voorbeeld kan gebruiken.
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Kabelinternet heeft nooit mijn interesse gehad. En dan laat ik even in het midden of het nou van UPC of van essent is. Het is gewoon rommel. Niet alleen vanwege de vele storingen, maar ook de beperkte mogelijkheden. Je leest vaak genoeg van klanten dat ze dachten een onbeperkte download limit te hebben, maar wat blijkt? Na een paar CD'tjes downloaden wordt ineens hun snelheid afgeknepen. Een netwerk is ook niet toegestaan. Een kennis was zo dom de helpdesk te bellen met vragen over een draadloos netwerk. Een half uur later werd zijn verbinding afgebroken met de reden dat hij volgens de voorwaarden geen netwerk mocht aanleggen. En zo zijn er wel meer punten te noemen. Maar goed, dat is een andere discussie.
http://www.geocities.com/essent_files/index.html
http://www.geocities.com/essent_files/index.html
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Bert,
Ik moet 1 ding wel toegeven....
Ik heb dus wel @home (dus Essent) om te kunnen internetten en ik mag er tot nu toe nog niet over klagen.
Klopt 't af,want dat kan nog komen.
Voorlopig ben ik er nog tevreden over.
Die aangetekende brief die ik naar Essent heb gestuurd....Daar heb ik dus geen atwoord op mogen ontvangen,dus voor mijn gevoel hebben ze nu hun schuld bekend!!!
Wat ze wel is gelukt is dat ze over diezelfde periode vandaag voor de 3e keer een deurwaarder aan mijn deur hebben gestuurd!!!
Hij is wederom onverichterzake vertrokken na het lezen van de brief die ik naar Essent en onze advocaat heb gestuurd. (hahahaha)
Arme man!!!
En wat DELL betrefd..... daar hebben wij hier in Tilburg een andere spreuk voor
"EASY AS HELL!!!"
En KPN had me een uitzonderlijke rekening toegestuurd.
Heb er een specificatie van opgevraagd,want ik vond 'm wel heel errug hoog.
Vandaag gehad en er is via mijn telefoon blijkbaar naar mij onbekende 0906-nummers gebeld.
Op een moment dat ik in het ziekenhuis lag,mijn relatie beïndigt was en mijn zoontje van 2 bij mijn moeder logeerde.
Ik vraag me af hoe dit mogelijk is,want er was niemand thuis!!!
Groetjes Willow (Sue)
Ik moet 1 ding wel toegeven....
Ik heb dus wel @home (dus Essent) om te kunnen internetten en ik mag er tot nu toe nog niet over klagen.
Klopt 't af,want dat kan nog komen.
Voorlopig ben ik er nog tevreden over.
Die aangetekende brief die ik naar Essent heb gestuurd....Daar heb ik dus geen atwoord op mogen ontvangen,dus voor mijn gevoel hebben ze nu hun schuld bekend!!!
Wat ze wel is gelukt is dat ze over diezelfde periode vandaag voor de 3e keer een deurwaarder aan mijn deur hebben gestuurd!!!
Hij is wederom onverichterzake vertrokken na het lezen van de brief die ik naar Essent en onze advocaat heb gestuurd. (hahahaha)
Arme man!!!
En wat DELL betrefd..... daar hebben wij hier in Tilburg een andere spreuk voor
"EASY AS HELL!!!"
En KPN had me een uitzonderlijke rekening toegestuurd.
Heb er een specificatie van opgevraagd,want ik vond 'm wel heel errug hoog.
Vandaag gehad en er is via mijn telefoon blijkbaar naar mij onbekende 0906-nummers gebeld.
Op een moment dat ik in het ziekenhuis lag,mijn relatie beïndigt was en mijn zoontje van 2 bij mijn moeder logeerde.
Ik vraag me af hoe dit mogelijk is,want er was niemand thuis!!!
Groetjes Willow (Sue)
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Het zijn altijd dezelfde grote bedrijven die je gewoon in de mangel nemen, als je bij Essent, Nuon of KPN niet betaalt (ook al is de rekening volkomen onterecht) dan sluiten ze je af, UPC sluit bij een verschil over b.v. internet ook doodleuk je telefoon en kabel af, ook al betaal je die keurig. DELL lacht ook het laatst want je hebt toch al vooruit betaald.
Allemaal hebben ze eltijd de beste kaarten in handen en bovendien: wie pakt ze aan??? Onze slappe overheid?????
Makkelijk als je weet dat je ongestraft je gang kunt gaan
Allemaal hebben ze eltijd de beste kaarten in handen en bovendien: wie pakt ze aan??? Onze slappe overheid?????
Makkelijk als je weet dat je ongestraft je gang kunt gaan
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Betaal je een heel jaar teveel aan voorschotten en moet je aan het eind van het jaar zo'n 450 euro terugkrijgen van Essent. Nou zie dan je geld maar eens terug te krijgen! Bij ons ging er een paar maanden overheen en moesten we verschillende keren bellen naar de "klantenservice"voordat we ons geld terug kregen. En iedere keer werd ons weer beloofd dat het geld binnen een paar dagen op onze rekening zou staan. Nou mooi niet dus! En als je dan opbelt krijg je ineens te horen dat "je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen"om het geld terug te krijgen. Maar aan welke voorwaarden wij niet voldeden om ons geld terug te krijgen dat konden ze ons niet vertellen. En als je dan zegt dat je niet snapt waarom je dat geld niet terug krijgt wordt je even voor dom uitgemaakt door zo'n nukkige telefoonmedewerker van Essent! Na heel veel telefoontjes hebben wij nu eindelijk ons geld terug maar van Essent wordt je wel behoorlijk triest. ( en )
Wendy
Wendy
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Hoi Allemaal,
Ik wil even iets recht zetten over @home. Ik ben zelf sinds januari aangesloten bij @home en de 35 euro die je moet betalen krijg je terug als je abonnee blijft en als je besluit om geen abbonne te blijven dan kan je het installatiepakket inleveren( ter waarde van 99 euro, wat je overigens voor niets kreeg i.v.m. een lopende actie) en dan krijg je de 35 euro die je betaalt hebt weer terug. Mij is namelijk goed uitgelegd dat dit de borgsom is voor het installatiepakket. Als men een installatiepakket buiten een aktieperiode genomen heeft dan weet ik niet wat de voorwaarden zijn, maar deze actie heeft gelopen tot en met 31 december 2003. Voor alle mensen die zitten te klagen zou ik zeggen, lees eerst goed de voorwaarden door of laat je goed informeren voordat je commentaar geeft, want kritiek is zo snel gegeven!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil even iets recht zetten over @home. Ik ben zelf sinds januari aangesloten bij @home en de 35 euro die je moet betalen krijg je terug als je abonnee blijft en als je besluit om geen abbonne te blijven dan kan je het installatiepakket inleveren( ter waarde van 99 euro, wat je overigens voor niets kreeg i.v.m. een lopende actie) en dan krijg je de 35 euro die je betaalt hebt weer terug. Mij is namelijk goed uitgelegd dat dit de borgsom is voor het installatiepakket. Als men een installatiepakket buiten een aktieperiode genomen heeft dan weet ik niet wat de voorwaarden zijn, maar deze actie heeft gelopen tot en met 31 december 2003. Voor alle mensen die zitten te klagen zou ik zeggen, lees eerst goed de voorwaarden door of laat je goed informeren voordat je commentaar geeft, want kritiek is zo snel gegeven!!!!!!!!!!!!!!
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Waarom hebben ze dan zelfs de consumentenprogramma's gehaald met deze actie? Ergens gaandeweg de actie bleek dat men wel degelijk geld kwijt was wat de klanten niet verwacht hadden toen ze de actie aangingen, ze waren wel deglijk fout voorgelicht.
Waarschijnlijk net als jij, echter jij hebt niet na 2 maanden opgezegd, de klagers wel.
Waarschijnlijk net als jij, echter jij hebt niet na 2 maanden opgezegd, de klagers wel.
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Mijn broer heeft ook @home. Hij is dik tevreden. Maar ik vind het wel vaag dat je vrijblijvend 99 euro moet betalen. Ach Essent is en blijft een vaag bedrijf. Wat is er toch gebeurt met de kleinere bedrijven waar je gewoon op bezoek kon en gewoon kon klagen aan de balie. Veel leuker toch!
Re: Klant blijft nr.1 bij Essent
Ik startte dit topic met een opmerking over de folder van Essent, daarnet net kwam de postbode met brief van Essent, eindelijk de langverwachte jaarafrekening met een acceptgiro voor de vele maanden dat ik niet betaald heb???
Nee hoor, een zinloze enquette naar klanttevredenheid, daar hadden ze alleen maar dit forum en de klachten top3 van Kassa voor hoeven volgen.
Ik vrees dat veel klanten op die enquette nog vakjes missen die lager zijn dan het cijfer 1
Nee hoor, een zinloze enquette naar klanttevredenheid, daar hadden ze alleen maar dit forum en de klachten top3 van Kassa voor hoeven volgen.
Ik vrees dat veel klanten op die enquette nog vakjes missen die lager zijn dan het cijfer 1