LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MichelFeenstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:04

Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door MichelFeenstra »

Hoi,

Gister kregen we een rekening van oxxio binnen van rond de 1200 € afgerond.

Alleen kijken we naar de eindafrekening van het jaar daarvoor dat we 120 € terug kregen.

toen we terug kregen hadden we ongeveer 3000 KwH verbruikt in 10 in dat jaar ervoor.

Toen we de rekening van 1200 € (gister) kregen hadden we ongeveer 9000 KwH verbruikt.

In verhouding klopt dit nooit.

Naja misschien weet iemand hoe dit werkt ?

Gr,

Michel Feenstra

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

Naja misschien weet iemand hoe dit werkt ?
Zijn de standen de voorgaande jaren misschien geschat?
Als ze een paar jaar te laag geschat zijn en dit jaar is de werkelijke stand opgenomen, dan heb je ineens een inhaalslag.

En klopt de stand op de factuur wel?

MichelFeenstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:04

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door MichelFeenstra »

De standen van vorig jaar waren ongeveer 3000 en dit jaar 9000.

En we verbruiken na eigen denken gewoon het zelfde.
Ik snap dit gewoon niet want het is eigenlijk heel hoog.

en de stand van de meterkast staat nu al (binnen 3 maanden) op 2000 Kwh verder.
Dat ding gaat heel hard, of er is een fout met de meterkast.

Een rekening van 1200 € is wel heel veel dan mag je wel een wietplantage hebben.

Een de meters op het factuur kloppen wel.

Met vriendelijke groet,

Michel Feenstra

pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

ook een eindafrekening gekregen waar in totaal zo ongeveer 1200 euro bij moet, gezien het verbruik afgelopen half jaar en nu 3 maand verder, lijkt het wel of ik de hele straat voorzie van energie. dit gaat mij veel te gek.

wie heeft hier een antwoord op

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

wie heeft hier een antwoord op
Ja, eerst eens zelf in de afrekeningen van de laatste jaren duiken, wat heb je als gemiddelde over de laatste jaren?
Zijn de standen misschien jaren (te laag) geschat of is er steeds een meteropnemer geweest, kloppen de standen of heb je zelf nooit iets genoteerd?
Ben je overgestapt van leverancier? Kloppen de standen van de overstap?
Waar moet geld bij?? Electra of gas??
nu 3 maand verder, lijkt het wel of ik de hele straat voorzie van energie
Gas of electra???
Als het gas is heb je nu 3 koude maanden achter de rug, dit kun je niet doorrekenen naar 12 maanden want zometeen gebruik je 6 maanden geen gas voor verwarming.

Alleen maar roepen dat je 1200 euro bij moet betalen heeft helemaal geen zin, daar kan niemand iets mee, je moet er eerst zelf aan werken om inzicht in je verbruik e.d. te krijgen.

pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

bij het gas moet 685 euro, zit in een half jaar op het zelfde verbruik wat ik normaal in een jaar tijd verdoe.

electra net zo moet 548 euro bij en net zo als bij het gas zit ik met de elektra ook al op het verbruik van wat ik normaal in een jaar verbruik.

ik vind dit abnormaal hoog, en kom nu niet met het argument je hebt een strenge winter gehad. kan mij best indenken dat je iets meer verbruikt maar niet in een half jaar tijd het verbruik wat al 4 jaar zo ongeveer hetzelfde is gebleven.

en jah ik ben voor een half jaar terug overgestapt nar de oxxio.

groeten

pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

en de meterstanden heb ik gecheckt, zelfs nog even contact gehad met mijn netwerkbeheerder

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

Sorry, maar je kijkt nog steeds alleen maar naar "wat er bij moet".

Je noemt b.v. niet wat je per maand aan voorschot betaalt, als je per maand 75 euro betaalde kan ik me voorstellen dat er iets bij moet.
niet wat je aan kw/h elektra en kuub gas verbruikt.

"Wat er bij moet" wordt bepaald door wat je verbruikt hebt (aannemende dat er geen fout in de standen zit) minus wat je aan voorschotten betaald hebt.

Alleen maar een bedrag noemen wat je bij moet betalen zegt helemaal niets.

pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

Niet of de eindstanden van de vorige leverancier en beginstanden van de overstap naar Oxxio wel kloppen, niet of de stand op deze factuur wel klopt (of geschat is).

en de meterstanden heb ik gecheckt, zelfs nog even contact gehad met mijn netwerkbeheerder

maar goed zal het hier eens neer kladderen:


oxxio
gas heb ik verbruikt 1889.26 kuub
elktra heb ik verbruikt 4107 kw
(dit is het verbruik van een half jaar)


eerder zat ik bij de cogas
en daar heb ik het volgende verbruikt:

gas 2257 kuub
elektra 3880 kw
(dit is het verbruik in een jaar tijd)

termijn bedragen bij oxxio zijn :
gas 131.40
elektra 64.21

en bij de cogas was dit:
gas 145.00
elektra 60.00

meter standen heb ik dubbel gecheckt zowel bij mij zelf op papier en zoals ze bij de netwerkbeheerder bekent zijn

zo dit is even een overzichtje van wat men verbruikt in een half jaar tijd in een 2 persoons huishouden, abnormaal veel toch???

groeten

pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

en laten we het maar niet over de nieuwe termijn bedragen hebben, daar mag ik wel een extra baantje voor in de avonduren nemen :shock:

gas 234.93
elektra 156.59

toch wel zo'n slordige 400 euro in de maand
dat kan toch niemand missen in deze dure tijd???

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je gasverbruik kon weleens hetzelfde worden als bij Cogas, want er komen nu zes maanden waarin je geen verwarming gebruikt, de standen bij Oxxio zijn van de zes maanden waarin je juist wel stookte.
Je elektra is wel absurd, meer dan het dubbele.
Heb je een nieuwe meter gekregen bij de overstap??

pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

ten eerste ik zit met het gasverbruik, als ik tot op heden kijk al boven wat ik voorheen nodig was aan gas en met de elektra zit ik er ook al ruim boven.

en nee ik heb geen nieuwe meter gekregen, daar is ook nergens over genoemd

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

als ik tot op heden kijk al boven wat ik voorheen nodig was aan gas
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik lees toch echt dat je bij Cogas 2257 in een jaar gebruikte en dat je nu bij Oxxio op 1889 zit.
Dat is toch echt minder, vergeet niet dat je 80% van je gas gebruikt in de wintermaanden. Je kan dus echt niet die zes wintermaanden maanden met twee vermenigvuldigen tot een jaar. Maar misschien doet Oxxio dat wel voor je nieuwe voorschotbedrag?????
Ik denk dat je gas verbruik over het hele jaar redelijk gelijk uit gaat komen.

Electra is wel vreemd, dat is het hele jaar gelijkmatiger qua verbruik, hooguit gaan je lampen 's avonds wat later aan.
Als je geen nieuwe meter hebt zit daar iets fout, je meter gaat echt niet twee keer zo hard lopen op stroom van Oxxio, die meter ziet niet waar het vandaan komt :lol:

Daar zul je dus even in moeten duiken, kloppen de standen van de eindafrekening van Cogas en de beginstand van Oxxio wel??

pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

Electra is wel vreemd, dat is het hele jaar gelijkmatiger qua verbruik, hooguit gaan je lampen 's avonds wat later aan.
Als je geen nieuwe meter hebt zit daar iets fout, je meter gaat echt niet twee keer zo hard lopen op stroom van Oxxio, die meter ziet niet waar het vandaan komt

Daar zul je dus even in moeten duiken, kloppen de standen van de eindafrekening van Cogas en de beginstand van Oxxio wel??

net zoals ik dus iets hoger schrijf, heb ik alle meterstanden dubbel gecheckt en ook opgevraagd bij de beheerder.

wat is gebruikelijk dan nieuwe meter bij een nieuw contract, snap de link ff niet.

en toch ben ik er nog niet uit met het gas maar dat laat ik wel ff links liggen

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

wat is gebruikelijk dan nieuwe meter bij een nieuw contract, snap de link ff niet.
Oxxio is erg actief met het plaatsen van de nieuwe "slimme" meter, op dit forum vind je daar meer over. De andere bedrijven doen dit nog niet.
Vandaar dat ik dacht dat je misschien bij de overstap ook zo'n nieuwe meter had gekregen.

Het is toch vreemd dat dezelfd meter ineens nu je bij Oxxio zit twee keer zoveel gaat gebruiken??

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste MichelFeenstra en pd0whe,

Uw forumberichten van 6 april jl. maken duidelijk dat u vragen heeft over de aan u gerichte facturen voor de levering van stroom en gas. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

hallo oxxiomedewerker, wat zou u dan willen uitzoeken voor mij?
heb zelf alles al gecheckt zoals meterstanden zoals ze bij jullie bekent zijn als bij de netwerkbeheerder en bij mij zelf. gisteren ook al contact gehad met 1 van uw helpdesk medewerkers en daar kom ik ook geen bal verder mee, en op de vraag die ik stelde of zij een telefoonnummer had van de netwerkbeheerder kreeg ik het antwoord"die heb ik niet meneer" en dat vind ik heel bedroevend als energie bedrijf zijnde ga ik er vanuit dat dit soort zaken toch wel bekend zijn? voor zover ik er nu uit ben, ben ik genoodzaakt om te betalen anders komt er een incasso bij achter aan en dan zit ik zonder gas en licht. dat wisten ze mij wel te vertellen, vraag mij af wat jullie voor klanten eigenlijk hebben zijn het allemaal directeuren??? als ik zie wat jullie voor nieuwe maandtermijnen instellen moet dat haast wel zo zijn, bijna 400 euro in de maand samen. dat kan toch geen enkel gemiddeld nederlander met een normaal baantje ophoesten???

groeten..

zet op dit forum maar een antwoord, dan weet ook de rest van nederland hoe oxxio met haar klanten omgaat

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door mattie »

pd0whe
Ik heb bij overstappen naar OXXIO dezelfde ellende gehad,heeft maanden geduurd voor het opgelost was.

Ik denk dat OXXIO lekker veel centjes op de rekening wil,lekker rente trekken over u en mijn rug.
Ik hoefde niet veel bij te betalen,iets meer dan € 100,maar wel € 70 in voorschot omhoog.
Laten we zeggen dat de verhoging van jan tot juli,en de verlaging tot dec elkaar opheffen,dan betaal ik toch ff € 600 te veel(of zie ik dit verkeerd? ben een leek in deze)
Ik vind het gewoon veel,denk aan overstappen,maar ben huiverig in verband met alle ellende die daar aan vast zit.
En welke Energie leverancier is wel goed???? :(
Mattie

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik denk dat OXXIO lekker veel centjes op de rekening wil,lekker rente trekken over u en mijn rug.
Wat U en Pd0whe niet willen zien is dat Oxxio niet zomaar een voorschot uit de duim zuigt.
Het is niet zo dat ze er gewoon honderen euro's "bij doen".
Een voorschot is gebaseerd op het jaarverbruik, gedeeld door 12.

In het geval van Pd0whe is zijn electraverbruik ineens meer dan verdubbeld, is de meter nu ineens heel hard gaan draaien, of er is toch (misschien bij de overstap??) gewerkt met een foute meterstand?.

Als de meter werkelijk twee keer zo hard draait blijft hij dit doen en wordt de ellende alleen maar groter, daarom zou hij het verbruik wekelijks moeten gaan checken door de standen te noteren.
Om te zien of er een administratieve fout met de standen gemaakt is bij de overstap is het simpel, de eindstand van Cogas moet gelijk zijn aan de beginstand van Oxxio.

Uithalen naar Oxxio dat ze denken dat we allemaal directeuren zijn en "zomaar" maandtermijnen van 400 euro instellen helpt helemaal niets, de fout moet opgezocht worden.
Voor hetzelfde geld klopt alles maar heeft hij een defect electrisch apparaat wat het hoge gebruik veroorzaakt, daar kan geen Oxxio of Nuon of Cogas iets aan doen.

Ik geef het verder op, de boodschap komt denk ik toch niet over :?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door mattie »

Ron 58.
U kunt verder helemaal gelijk hebben,zoals ik al zei ik ben een leek op dat gebied.
Maar Simpel,ik kan u verzekeren dat niets simpel is bij Oxxio,ik heb maanden ellende gehad bij overstappen,heeft me een bak geld gekost aan aangetekende brieven en tel.kosten.
Dit was echt geen probleem dat bij mij lag,uiteindelijk is het opgelost,door mijn vasthoudendheid.
Ik haal niet zo maar uit,ik heb daar mijn redenen voor,en mijn vertrouwen in dit bedrijf is ver te zoeken,en dat hebben ze toch echt aan zich zelf te danken.
MVG Mattie

Gesloten