| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kwh garage transport kosten 41%????
kwh garage transport kosten 41%????
weet niet of iemand mij kan wertellen, hoe dat komt dat ik voor mijn garage 41% transport kosten betaal bijna 70 euro , en terwijl ik maar 40 euro aan stroom kosten heb.
totaal kosten 160 euro voor 250 kw??
bij mijn huis aan sluiting zijn de trans port kosten 21 %
heb met eneco gebeld en net beheer maar ze sturen mij heen en weer.
totaal kosten 160 euro voor 250 kw??
bij mijn huis aan sluiting zijn de trans port kosten 21 %
heb met eneco gebeld en net beheer maar ze sturen mij heen en weer.
Re: kwh garage transport kosten 41%????
Voor het Netwerkbedrijf worden de prijzen vastgesteld door de Energiekamer. Voor alle kleinverbruikers worden de transportkosten vanaf 1 januari 2009 gebaseerd op de aansluitcapaciteit (waarde hoofdveiligheden). Voor informatie kun je het beste wenden tot www.consuwijzer.nl
Voor de periode vóór 1 januari 2009 waren andere regels. Voor de Netwerkkosten werd voorheen de kosten in rekening gebracht voor het gebruik van het elektriciteitsnet (en gasnet). Deze kosten bestonden uit vaste kosten (transportonafhankelijk) en verbruiksafhankelijke kosten. De kosten voor gebruik van het elektriciteitsnet bestaan uit het transportonafhankelijke tarief per kilowattuur en het tarief voor systeemdiensten per kilowattuur. Het tarief voor systeemdiensten is een vergoeding die uw lokale netbeheerder moet afdragen aan de landelijke netbeheerder TenneT.
De vaste kosten gebruik van het elektriciteitsnet bestaan uit het transportonafhankelijke tarief, de periode aansluitvergoeding, en bij aansluitingen van 3 x 35 ampère en hoger ook uit een vermogensvergoeding.
En m.b.t. dit laatste: Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat de aansluiting van je garage een hogere c.q. zwaardere aansluiting is dan je woning. Dan is jou vraag namelijk beantwoord omdat er bij de garage dan een vermogensvergoeding gerekend wordt.
Voor de toekomst is het van belang indien de garage een zwaardere aansluiting heeft dan 3 x 25 ampère, te kijken of dit wel noodzakelijk is. Want met het capaciteitstarief per 1 januari 2009 betaal je bij 3 x 25 ampère € 136,69 per jaar tegen € 683,46 per jaar voor 3 x 35 ampère en voor 3 x 50 zelfs € 1.025,19 per jaar.
Voor de periode vóór 1 januari 2009 waren andere regels. Voor de Netwerkkosten werd voorheen de kosten in rekening gebracht voor het gebruik van het elektriciteitsnet (en gasnet). Deze kosten bestonden uit vaste kosten (transportonafhankelijk) en verbruiksafhankelijke kosten. De kosten voor gebruik van het elektriciteitsnet bestaan uit het transportonafhankelijke tarief per kilowattuur en het tarief voor systeemdiensten per kilowattuur. Het tarief voor systeemdiensten is een vergoeding die uw lokale netbeheerder moet afdragen aan de landelijke netbeheerder TenneT.
De vaste kosten gebruik van het elektriciteitsnet bestaan uit het transportonafhankelijke tarief, de periode aansluitvergoeding, en bij aansluitingen van 3 x 35 ampère en hoger ook uit een vermogensvergoeding.
En m.b.t. dit laatste: Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat de aansluiting van je garage een hogere c.q. zwaardere aansluiting is dan je woning. Dan is jou vraag namelijk beantwoord omdat er bij de garage dan een vermogensvergoeding gerekend wordt.
Voor de toekomst is het van belang indien de garage een zwaardere aansluiting heeft dan 3 x 25 ampère, te kijken of dit wel noodzakelijk is. Want met het capaciteitstarief per 1 januari 2009 betaal je bij 3 x 25 ampère € 136,69 per jaar tegen € 683,46 per jaar voor 3 x 35 ampère en voor 3 x 50 zelfs € 1.025,19 per jaar.
Wij kregen een brief van stedin dat we 35AMP zouden hebben, vandaag iemand van stedin langs geweest en die heeft geconstateerd dat er 3 x 25AMP in zat kan ik nu van voorgaande jaren ( 1998)het teveel betaalde terug claimen 
Laatst gewijzigd door glith op 15 feb 2009 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
het gaat hier over de eind aftrekening van 2008.
en ik heb een aan sluiting van 1 x 25 amp
heb wel eens gehoord dat een garage ( of ruimte's die niet als verblijf ruimte of als bedrijfs ruimte) in gebruik zijn.
anders berekend worden????
en ik heb een aan sluiting van 1 x 25 amp
heb wel eens gehoord dat een garage ( of ruimte's die niet als verblijf ruimte of als bedrijfs ruimte) in gebruik zijn.
anders berekend worden????
klopt idd
bij geen verblijffunctie (denk aan lantaarnpalen, slagbomen etc) zit het anders met het belastingtarief als ik mij goed kan herinneren. Hoe dit met een garagebox zit.... geen flauw idee. Kantoorpanden en loodsen vallen volgensmij wel onder de verblijfsfunctie.
Probeer eens bij je leverancier na te vragen?
bij geen verblijffunctie (denk aan lantaarnpalen, slagbomen etc) zit het anders met het belastingtarief als ik mij goed kan herinneren. Hoe dit met een garagebox zit.... geen flauw idee. Kantoorpanden en loodsen vallen volgensmij wel onder de verblijfsfunctie.
klopt idd
heb eneco al 3 x aan de lijn gehad en net beheer ook, daar heb ik dit ook voor gelegd maar ze kunnen allemaal geen antwoord geven op deze vragen alleen een beetje ontwijkende antwoorden of je weer door sturen naar een ander
heb eneco al 3 x aan de lijn gehad en net beheer ook, daar heb ik dit ook voor gelegd maar ze kunnen allemaal geen antwoord geven op deze vragen alleen een beetje ontwijkende antwoorden of je weer door sturen naar een ander
Kun je niet via Zonnepanelen op het dak goedkopere stroom regelen?
Ook een eigen meter aansluiten op buren en die betalen dan voor U.
U ziet dan wat U gebruikte en Uw aansluiting kan afgesloten worden.
U deelde de vaste kosten en betaalde Uw gebruik, dus de meter zult U zeker terug verdienen.
Meerdere personen die stroom doorverkopen is niet verboden.
Als slechts 1 meter voor meerdere garage's en prive meters plaatsen zitten jullie allen goedkoper!
Enkele opslagplaatsen van mijn bedrijf zijn ook zo via buren aangesloten omdat een eigen aansluiting duurder was!
Ook een eigen meter aansluiten op buren en die betalen dan voor U.
U deelde de vaste kosten en betaalde Uw gebruik, dus de meter zult U zeker terug verdienen.
Meerdere personen die stroom doorverkopen is niet verboden.
Als slechts 1 meter voor meerdere garage's en prive meters plaatsen zitten jullie allen goedkoper!
Enkele opslagplaatsen van mijn bedrijf zijn ook zo via buren aangesloten omdat een eigen aansluiting duurder was!
Naar mijn weten is bij kantoren, loodsen of welk ander bedenkbaar bedrijf, en dus ook bij een garage, het kleinverbruikerstarief van toepassing. (Criteria hiervoor is grote/waarde van de aansluiting/hoofdveiligheden en het jaarverbruik).
Bij lantaarnpalen, straatverlichting, wordt naar mijn mening ook het KV-tarief toegepast. Verder wordt er met brandroosters gerekend. Deze kunnen van plaats tot plaats verschillend zijn. Daarnaast is er verschil in avond- en nachtverlichting.
Bij lantaarnpalen, straatverlichting, wordt naar mijn mening ook het KV-tarief toegepast. Verder wordt er met brandroosters gerekend. Deze kunnen van plaats tot plaats verschillend zijn. Daarnaast is er verschil in avond- en nachtverlichting.
D1rk dit is niet aan te bevelen, omdat diegene die de meter van het energiebedrijf op zijn naam heeft aansprakelijk is voor alles wat achter de meter gebeurd en dus ook voor de tussenmeter.Ook een eigen meter aansluiten op buren en die betalen dan voor U.
ben nu net eneco heen en weer aan het mailen omdat bellen geen zin heeft.
maar mailen ook niet echt.
op de vraag waarom ik geen vermindering energiebelsting op mijn garage nota krijg en op mijn huis nota wel krijg ik dit antwoordt:
(In tegenstelling tot uw woning, krijgt u geen vermindering Energiebelasting voor uw garage.)
en daar moest ik het mee doen!
de gene die de vragen aan de telefoon en mail snappen er ook niets van zo te zien.
maar mailen ook niet echt.
op de vraag waarom ik geen vermindering energiebelsting op mijn garage nota krijg en op mijn huis nota wel krijg ik dit antwoordt:
(In tegenstelling tot uw woning, krijgt u geen vermindering Energiebelasting voor uw garage.)
de gene die de vragen aan de telefoon en mail snappen er ook niets van zo te zien.
Wij woon in een rij van 10 huizen met en gemeenschapelijk garage eronder. Vanwege die garage wonen wij in een "apartement" en moest een VVE oprichten. Ons Eneco energie rekening van 2008 voor de garage is net binnen, en wij moesten +/- €600 transportkosten betalen. Deze kosten zijn berekend op basis van de hoeveelheid electra dat afgenomen is. Nu gaat de transportbedrijf de kosten zelf in rekening brengen, waarbij ze de aansluit amperage hanteer. Kosten voor 2009 worden €1200.
Hoe is het mogelijk dat wij een verhooging van 100% krijg?? Dit is toch diefstal??
Hoe is het mogelijk dat wij een verhooging van 100% krijg?? Dit is toch diefstal??
U ontvangt van de overheid per aansluiting een vastbedrag per jaar. (Heffingskorting energiebelasting). De heffingskorting is alleen van toepassing op zaken die een verblijfsfunctie hebben, zoals een woning, fabriek of kantoor.op de vraag waarom ik geen vermindering energiebelsting op mijn garage nota krijg en op mijn huis nota wel krijg ik dit antwoordt:
Ik heb deze maand mijn eindafrekening ontvangen van mijn garage.
ongeveer 100% meer dan vorig jaar.
Mijn verbruik is 2kWh over een heel jaar. Alleen licht aan en uit.
Mijn nieuwe rekening is 201 euro per jaar. Mijn termijn bedrag is 20 euro per maand=240 euro per jaar.
Op mijn vraag hoe is dit nu allemaal gekomen was het antwoord van de ENECO: De overheid heeft dit zo bedacht, wij kunnen hier niets aan doen. Op mijn reactie dat 2kWh toch wel duur betaald is zo, was de reactie dat het verbruik niet meer een rol speelde bij garages. Ik kan onbeperkt verbruiken, de jaarnota ligt vast en is opgedeeld in vaste posten waarbij het leveren en transporteren van de 2kWh 171 euro bedraagd. de rest is meterhuur. Overstappen op een andere leverancier heeft geen zin volgens ENECO want de netbeheerder blijft dezelfde, dus de kosten ook. Ik zal de 2kWh met zorg behandelen en mogelijk deze winter een forse kachel bij plaatsen en misschien ook nog wat plantjes. Het verbruik maakt immers toch niet uit.
ongeveer 100% meer dan vorig jaar.
Mijn verbruik is 2kWh over een heel jaar. Alleen licht aan en uit.
Mijn nieuwe rekening is 201 euro per jaar. Mijn termijn bedrag is 20 euro per maand=240 euro per jaar.
Op mijn vraag hoe is dit nu allemaal gekomen was het antwoord van de ENECO: De overheid heeft dit zo bedacht, wij kunnen hier niets aan doen. Op mijn reactie dat 2kWh toch wel duur betaald is zo, was de reactie dat het verbruik niet meer een rol speelde bij garages. Ik kan onbeperkt verbruiken, de jaarnota ligt vast en is opgedeeld in vaste posten waarbij het leveren en transporteren van de 2kWh 171 euro bedraagd. de rest is meterhuur. Overstappen op een andere leverancier heeft geen zin volgens ENECO want de netbeheerder blijft dezelfde, dus de kosten ook. Ik zal de 2kWh met zorg behandelen en mogelijk deze winter een forse kachel bij plaatsen en misschien ook nog wat plantjes. Het verbruik maakt immers toch niet uit.