Een veel te hoge energierekening was aanleiing tot het instellen van een technisch onderzoek naar de juiste registratie van het meetwerk.
De informatie op de meter luidt: 480 ronden (schijf)=1KWh.
Gemeten is de verbruiksregistratie in verhouding schijf/verbruik waarbij geen afwijkingen werden geconstateerd.
Bij controle van het telwerk bleek echter dat het telwerk 100 ronden als 1 KWh registreerde.
Morgen nemen wij contact op met de netwerkbeheerder.
Ik houd u hiervan op de hoogte.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KWh-meter Essent draait 1 op 100 i.v.p. 1 op 480
-
Re: KWh-meter Essent draait 1 op 100 i.v.p. 1 op 480
Dit in iedergeval makkelijk terugrekenen voor een juiste verekening 3,8 x teveel betaald + de wettelijke rente.
We horen graag de vorderingen in de zaak.
We horen graag de vorderingen in de zaak.
Ik vind het werkelijke knap dat jij op 4 november 2006 (zaterdag) klaagt over te hoge afrekeningen in een andere topic hier op dit forum chanmaster en dat dit 1 dag later (op zondag) de oorzaak is achterhaalt. Ik wist niet dat de netbeheerder in het weekeinde doorwerkt.
Beetje vaag allemaal
Beetje vaag allemaal
Een kwartiertje zwarte vlakken tellen is toch voldoende met een verbruiker van 1000 watt.
-
Daar heb ik voor gestudeerd!Geplaatst op 06 Nov 2006 01:05 door puma73
--------------------------------------------------------------------------------
Ik vind het werkelijke knap dat jij op 4 november 2006 (zaterdag) klaagt over te hoge afrekeningen in een andere topic hier op dit forum chanmaster en dat dit 1 dag later (op zondag) de oorzaak is achterhaalt. Ik wist niet dat de netbeheerder in het weekeinde doorwerkt.
Beetje vaag allemaal
IJking kost 200 euro dat is mij vandaag medegedeeld.
Als jij als gestudeerd persoon zeker weet dat de meter bijna 5 keer te snel draait dan zijn deze kosten voor de netbeheerder.IJking kost 200 euro dat is mij vandaag medegedeeld.