Geachte heer/mevrouw,
Vorige week ontving ik van u een boekje m.b.t. de tariefverhogingen. U stelt daarbij, dat de gasprijzen gekoppeld zijn aan de olieprijzen. Aangezien de prijs van een vat ruwe olie (want dat is neem ik aan de graadmeter) het afgelopen jaar gestegen is, moet volgens uw redenering ook de gasprijs omhoog.
Echter, de prijs voor een vat ruwe olie wordt wereldwijd berekend in dollars. De dollar is zoals u weet het afgelopen jaar flink gedaald in waarde t.o.v. de euro. M.a.w.: het netto-effect is zeer klein, bijna nihil.
Graag verneem ik van u waarom dan toch de gasprijzen omhoog moeten.
Verder wil ik graag van u de toezegging, dat de gasprijzen weer omlaag gaan alsook de olieprijzen dalen (dit is immers gekoppeld).
Met vriendelijke groet,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] landelijke misleiding?????
landelijke misleiding?????
Bijgaande mail heb ik naar eneco gestuurd. De tekst spreekt voor zich, wordt ongetwijfeld vervolgd....
Re: landelijke misleiding?????
En wat hoop je er mee te bereiken? Denk je dat ze het gaan aanpassen? Ik denk het niet......
je doet je naam eer aan.. alhoewel iets met klokken en klepels ook leuk was geweest..
Kijk de reacties op dit initiatief zijn sprekend voor nederland.
Wat de 2 reageerders dus zeggen is laten we het maar weer accepteren. En op die manier wordt ons van alles door de strot geramd. De Nederlander spreekt er 1 of 2 dagen schande van en daarna hoor je er niets meer van.
Ik vind het een prima initiatief. Ik ga de tekst kopieren en dezelfde email verzenden.
Je weet niet of het succes heeft tot je het probeert.
Wat de 2 reageerders dus zeggen is laten we het maar weer accepteren. En op die manier wordt ons van alles door de strot geramd. De Nederlander spreekt er 1 of 2 dagen schande van en daarna hoor je er niets meer van.
Ik vind het een prima initiatief. Ik ga de tekst kopieren en dezelfde email verzenden.
Je weet niet of het succes heeft tot je het probeert.
Hmm dan ben ik misschien een typische Nederlander maar daar ben ik trots op ook. Ik kan mijn tijd wel beter besteden als continue blijven zeuren en zaniken over dingen waar je toch niets aan veranderd.
Tarieven stijgen, het leven wordt duurder. Jarenlang hebben we in weelde geleefd, daar moeten we nu de prijs voor betalen. Accepteer het gewoon en ga door met je leven.
Tarieven stijgen, het leven wordt duurder. Jarenlang hebben we in weelde geleefd, daar moeten we nu de prijs voor betalen. Accepteer het gewoon en ga door met je leven.
De zaak zal vervolgd worden als je een antwoord krijgt.... over een maand of 6. Eerst nog die andere 35.652.895 mailtjes wegwerken. Succes!
-
helaas, de meesten accepteren maar alles...
dat is het nadeel van het niet één front vormen tegen bedrijven... als 1 klaagt lachen ze, als iedereen de rekening een maand laat liggen piepen ze wel anders
dat is het nadeel van het niet één front vormen tegen bedrijven... als 1 klaagt lachen ze, als iedereen de rekening een maand laat liggen piepen ze wel anders
Prima initiatief.
Nederland gaat ten onder aan de jarenlange jaknikkers.
Hebben nooit geleerd om voor zichzelf op te komen dit deden önze leiders". Alles werd toch geregeld. Dus zelf nadenken?????waarom, we hebben het toch goed.
Nederland gaat ten onder aan de jarenlange jaknikkers.
Hebben nooit geleerd om voor zichzelf op te komen dit deden önze leiders". Alles werd toch geregeld. Dus zelf nadenken?????waarom, we hebben het toch goed.
Dit is nu precies de reden waarom overheden, energiebedrijven, spoorwegbedrijven, verzekeraars, etc, etc, etc in staat is om stelselmatig de bevolking voor te liegen en uit te kleden. Want zolang we maar iedere avond naar GTST kunnen kijken is er immers niets aan de hand. Het is helemaal niet gewoon dat alles maar geaccepteerd wordt. Een kritische samenleving bereikt meer dan mensen die alles maar stompzinnig accepteren.Tarieven stijgen, het leven wordt duurder. Jarenlang hebben we in weelde geleefd, daar moeten we nu de prijs voor betalen. Accepteer het gewoon en ga door met je leven.
Vraagje, meneer/mevrouw karr-1: als jij morgen een parkeerbon onder je ruitenwisser hebt of de parkeergestapo heeft een wielklem op je auto geplaatst; reageer je dan ook met: "ach ik heb altijd in weelde geleefd en daar moet ik nu de prijs voor betalen?"
[/quote]
Dat ze maar eens goed uitleggen waarom het voor de zoveelste keer is dat de prijs naar boven moet.
Maar dat is nog geen reden om telkens maar het Nederlandse volk te laten bloeden. Als er dan inderdaad gouden jaren zijn geweest, waarom is destijds de prijs dan nooit gekelderd? Waarom stijgen de prijzen jaarlijks altijd? Inflatie? Wat een flauwekul, er is geen enkele reden om elk jaar de prijzen flink te verhogen. De energiebedrijven kunnen wel l*llen dat iedereen jaarlijks de producten duurder maakt en daardoor de prijs telkens nog harder naar boven moet (lees: omdat zij nog meer geld aan de directie moeten betalen, vanwege de absurde loonsverhoging), maar niemand maakt mij wijs dat de gasprijs maar omhoog moet, alleen omdat de olieprijs stijgende is. Koppel die prijzen dan ook niet aan elkaar.
Waarom mogen wij nu zoveel betalen? Waarschijnlijk omdat de regering van een aantal decennia terug zo dom is geweest om gas aan Italië te leveren aan 17 cent (guldens, niet Euro's) per m3 en dat reeds voor een dikke 50 jaar.
En wie mag meer betalen? Uiteraard wij, wij mogen wel het volle pond betalen.
Wellicht moeten wij ook eens een meerjarencontract met de energiebedrijven. Ik zou zo 10% meer betalen, als ze vanaf nu de prijs met rust laten de komende 50 jaar, maar dat durven ze uiteraard niet aan, want ze weten nu reeds dat ze binnen 1 of twee jaar reeds duurder zijn.
Maar dat is nog geen reden om telkens maar het Nederlandse volk te laten bloeden. Als er dan inderdaad gouden jaren zijn geweest, waarom is destijds de prijs dan nooit gekelderd? Waarom stijgen de prijzen jaarlijks altijd? Inflatie? Wat een flauwekul, er is geen enkele reden om elk jaar de prijzen flink te verhogen. De energiebedrijven kunnen wel l*llen dat iedereen jaarlijks de producten duurder maakt en daardoor de prijs telkens nog harder naar boven moet (lees: omdat zij nog meer geld aan de directie moeten betalen, vanwege de absurde loonsverhoging), maar niemand maakt mij wijs dat de gasprijs maar omhoog moet, alleen omdat de olieprijs stijgende is. Koppel die prijzen dan ook niet aan elkaar.
Waarom mogen wij nu zoveel betalen? Waarschijnlijk omdat de regering van een aantal decennia terug zo dom is geweest om gas aan Italië te leveren aan 17 cent (guldens, niet Euro's) per m3 en dat reeds voor een dikke 50 jaar.
En wie mag meer betalen? Uiteraard wij, wij mogen wel het volle pond betalen.
Wellicht moeten wij ook eens een meerjarencontract met de energiebedrijven. Ik zou zo 10% meer betalen, als ze vanaf nu de prijs met rust laten de komende 50 jaar, maar dat durven ze uiteraard niet aan, want ze weten nu reeds dat ze binnen 1 of twee jaar reeds duurder zijn.
Het is meneer en ja dat zou ik inderdaad zeggen. Ik heb dan bewust het risico genomen om mijn auto daar te parkeren en als ik dan een boete of een wielklem krijg is dat ook volkomen terecht.Vraagje, meneer/mevrouw karr-1: als jij morgen een parkeerbon onder je ruitenwisser hebt of de parkeergestapo heeft een wielklem op je auto geplaatst; reageer je dan ook met: "ach ik heb altijd in weelde geleefd en daar moet ik nu de prijs voor betalen?"
Waarschijnlijk omdat de regering van een aantal decennia terug zo dom is geweest om gas aan Italië te leveren aan 17 cent (guldens, niet Euro's) per m3 en dat reeds voor een dikke 50 jaar.
Dat klopt en niet alleen aan Italië.. hahaha, de Ezels........
Dat klopt en niet alleen aan Italië.. hahaha, de Ezels........
Beste Kwaker. ik ben de gast de je stelling verdedigde in de 4e post. Ik begrijp nu echter niet waarom je karr-1 naar noordkorea verwijst.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening ook al is die falikant fout. Als Karr-1 en met hem vele anderen gewoon maar braaf achter de meute aan blijft sjokken dan blijft er nog genoeg werk voor ons degenen die niet braaf achter de meute aansjokken.
Het enige vervelende daaraan vind ik dat als er iets uitkomt dit dan ook voor mensen als karr zal gelden die dan zonder enige inspanning toch meeprofiteren.
Laten we verder de discussie houden over waar het over begon
De belachelijke verhoging van de energieprijzen die ons door de strot wordt geramd.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening ook al is die falikant fout. Als Karr-1 en met hem vele anderen gewoon maar braaf achter de meute aan blijft sjokken dan blijft er nog genoeg werk voor ons degenen die niet braaf achter de meute aansjokken.
Het enige vervelende daaraan vind ik dat als er iets uitkomt dit dan ook voor mensen als karr zal gelden die dan zonder enige inspanning toch meeprofiteren.
Laten we verder de discussie houden over waar het over begon
De belachelijke verhoging van de energieprijzen die ons door de strot wordt geramd.
Citaat van de vorige gast:
"Laten we verder de discussie houden over waar het over begon.
De belachelijke verhoging van de energieprijzen die ons door de strot wordt geramd."
Inderdaad ja, mijn rekening was vorig jaar 220 euro per maand.
Na de eindafrekening zou het 256 euro worden, daar kon ik nog enigzins in mee gaan.
Nu heb ik een rekening gekregen van Eneco met een bedrag van 280 euro per maand.
60 euro meer betalen per maand vind ik toch wel heel erg veel hoor, dat is n.b 720 euro per jaar!!
Ik vraag me af op wat dit gebasseerd is.
Ik moest met de eindafrekening ongeveer 145 euro bijbetalen.
Als het waar is dat er aan het eind van dit jaar ongeveer 150 euro meer gerekend gaat worden, dan was die 36 euro toch meer dan voldoende verhoging?
"Laten we verder de discussie houden over waar het over begon.
De belachelijke verhoging van de energieprijzen die ons door de strot wordt geramd."
Inderdaad ja, mijn rekening was vorig jaar 220 euro per maand.
Na de eindafrekening zou het 256 euro worden, daar kon ik nog enigzins in mee gaan.
Nu heb ik een rekening gekregen van Eneco met een bedrag van 280 euro per maand.
60 euro meer betalen per maand vind ik toch wel heel erg veel hoor, dat is n.b 720 euro per jaar!!
Ik vraag me af op wat dit gebasseerd is.
Ik moest met de eindafrekening ongeveer 145 euro bijbetalen.
Als het waar is dat er aan het eind van dit jaar ongeveer 150 euro meer gerekend gaat worden, dan was die 36 euro toch meer dan voldoende verhoging?