In Juli 2005 ontvingen wij van Essent post dat de tarieven per 1 aug.2005 omhoog zouden gaan. maar als je nu dus een jaarcontract zou afsluiten zou je dus een jaar lang voor de levering van electriciteit het zelfde blijven betalen (excl. netwerkkosten, belasting ect.) Dus ja als de prijzen steeds verder omhoog gaan wil je natuurlijk stabiel blijven. Dus wij een contract afgesloten. Zowel ik als mijn ouders. Ik kreeg op 12-7 een bevestiging en mijn ouders op 26-7. De overeenkomst ging in per 1 aug 2005 met de looptijd van 1 jaar. Alles goed geregeld. Maar maandag kregen wij post van essent. De prijzen gaan van electriciteit gaan per 1 januari omhoog. Ja niet voor ons dus zou je zeggen. we hebben immers een jaar contract tot 1 aug. Een telefoontje naar de klantenservice leverde het volgende op. Door problemen met de contracten gaan dus de contracten pas in op 1
januari 2006 dus ga je meer betalen. Ik ga niet akkoord want een
zwart op wit contract heb ik voor mijn neus. Ja op de bijsluiter staan niet de juiste tarieven vermeld want die wijzigen ieder kwartaal !? Alweer fout op de bijsluiter staan echt de tarieven per 1 augustus 2005. Bovendien stond mijn contract op 25 september in de computer. Terwijl ik de bevestiging eerder had dan mijn ouders. Weer niet mee eens dus! Nu weet de man het niet meer en gaat dit uitzoeken en zal mij terug bellen.
Het zat er dik ik ik kreeg geen telefoontje terug. Dus vanochtend weer zelf een telefoontje gepleegd naar Essent. Daar werd ik gewoon afgesnauwd door een of ander vrouwtje. Het contract dan wel ingegaan op 1 augustus maar met de tarief prijzen van 1 januari 2005. Ik was dus volgens hen niet meer gaan betalen per 1 aug. (Helaas kan ik dat pas zien als de afrekening in aug 2006 in de bus val.) Dus per 1 Januari ga ik gewoon de hogere prijzen betalen. Mijn reactie is dat ik volgens het lezen van de papieren bij aanvang van het conract voor mij duidelijk was gemaart dat ik per 1 aug 2005 meer ging betalen maar dan pas per 1 aug 2006 weer eventueel omhoog of omlaag zou gaan. Ik heb volgens haar het verkeerd begrepen. Ik zei dat als ik het verkeerd begrepen had het misschien wel heel veel mensen het verkeerd begrepen zouden hebben, maar volgens haar was dat niet zo. Ik ben dus gewoon een dom blondje !?. Ik heb dan ook gezegd dat ik van plan was om dan over te stappen naar een ander want als hun zo onduidelijk zijn in hun uitleg, mij niet uitlaten praten aan de telefoon en hun dus hun afspraak niet nakomen hoef ik mij ook niet aan de overeenkomst te houden. Heeft iemand nu het zelfde mee gemaakt of
heb ik inderdaad de leveringsovereenkomst met de informatie verkeerd begrepen. Ik hoop van iemand wat te horen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leveringovereenkomst met Essent
Re: Leveringovereenkomst met Essent
Ik heb precies dezelfde ervaring en verzond onlangs een email naar de klantenservice met precies dezelfde situatie, vragen etc zie hieronder het antwoord wat ik zojuist terug kreeg. Mijn reactie "BESCHAMEND" hoe men bij Essent met haar klanten omgaat. Wie gaat hier iets aan doen. Wij zijn vogelvrij lijkt het wel.
Reactie Essent:
Wij hebben uw e-mail ontvangen waarin u een vraag stelt over contracten en tarieven. Graag licht ik u verder in.
In ons administratiesysteem staat u genoteerd als afnemer van gas en elektriciteit zonder een contract. Het is mogelijk dat uw aanmelding niet bij ons is binnengekomen. Ik stuur u de folder toe zodat u zich alsnog
voor een jaarcontract (eventueel met terugwerkende kracht) met korting kunt aanmelden. Het jaarcontract is met vaste looptijd en variabele prijs. Bij dit
jaarcontract is rekening gehouden met een korting op de leveringstarieven van gas en elektriciteit.
Prijsstijgingen zowel als prijsdalingen zijn van invloed op de huidige tarieven. U kunt alleen een
contract met vaste looptijd en vaste prijzen afsluiten wanneer u Zekerheidsgarantie afneemt. Wanneer
u zich aanmeldt voor Zekerheidsgarantie vervalt het jaarcontract. Het contract Zekerheidsgarantie
heeft tarieven die van tevoren vast worden gesteld. In deze tarieven wordt er rekening gehouden met
eventuele prijsstijgingen die zich de komende jaren voor kunnen doen. Daarom liggen de tarieven iets
hoger dan de huidige tarieven. Ik vind het zeer vervelend dat er een misverstand bij u is ontstaan en
reken er op dat u hiermee voldoende bent geïnformeerd.
U ontvangt over enkele dagen de algemene en bijzonder voorwaarden per post.
Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0800 5000. Onze medewerkers zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur
tot 13.00 uur. U kunt uw vraag ook stellen door deze e-mail te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Essent afdeling Klantenservice
Reactie Essent:
Wij hebben uw e-mail ontvangen waarin u een vraag stelt over contracten en tarieven. Graag licht ik u verder in.
In ons administratiesysteem staat u genoteerd als afnemer van gas en elektriciteit zonder een contract. Het is mogelijk dat uw aanmelding niet bij ons is binnengekomen. Ik stuur u de folder toe zodat u zich alsnog
voor een jaarcontract (eventueel met terugwerkende kracht) met korting kunt aanmelden. Het jaarcontract is met vaste looptijd en variabele prijs. Bij dit
jaarcontract is rekening gehouden met een korting op de leveringstarieven van gas en elektriciteit.
Prijsstijgingen zowel als prijsdalingen zijn van invloed op de huidige tarieven. U kunt alleen een
contract met vaste looptijd en vaste prijzen afsluiten wanneer u Zekerheidsgarantie afneemt. Wanneer
u zich aanmeldt voor Zekerheidsgarantie vervalt het jaarcontract. Het contract Zekerheidsgarantie
heeft tarieven die van tevoren vast worden gesteld. In deze tarieven wordt er rekening gehouden met
eventuele prijsstijgingen die zich de komende jaren voor kunnen doen. Daarom liggen de tarieven iets
hoger dan de huidige tarieven. Ik vind het zeer vervelend dat er een misverstand bij u is ontstaan en
reken er op dat u hiermee voldoende bent geïnformeerd.
U ontvangt over enkele dagen de algemene en bijzonder voorwaarden per post.
Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0800 5000. Onze medewerkers zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur
tot 13.00 uur. U kunt uw vraag ook stellen door deze e-mail te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Essent afdeling Klantenservice
Re: Leveringovereenkomst met Essent
Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels zo ver dat ik na een onplezierig telefoontje met een medewerkster heb gezegd dat ik naar een ander ga. Ik kreeg daar als antwoord op dat ik dat dan maar moest doen. Het maakt ze niets uit een klant kwijt te raken. Ze zeggen nu dat ik een ander contract had moeten afsluiten namelijk met die
zekerheids garantie. Ze zijn wel heel duidelijk bij Essent. Nou ik ook
DE POT OP ESSENT !!!! en ik hoop dat ze veel meer klanten verliezen
die ze op deze onklantvriendelijke manier helpen. O ja als de tarieven dus omhoog gaan (nu dus per 1 januari) kan je kosteloos over stappen naar een nieuwe leverancier !! Tip voor anderen misschien.
zekerheids garantie. Ze zijn wel heel duidelijk bij Essent. Nou ik ook
DE POT OP ESSENT !!!! en ik hoop dat ze veel meer klanten verliezen
die ze op deze onklantvriendelijke manier helpen. O ja als de tarieven dus omhoog gaan (nu dus per 1 januari) kan je kosteloos over stappen naar een nieuwe leverancier !! Tip voor anderen misschien.
Re: Leveringovereenkomst met Essent
op www.essent.nl zijn de algemene en bijzondere voorwaarden te vinden voor energie makkelijk. lijkt mij verstandig om dit eerst door te nemen voordat iemand een stap naar een andere leverancier zet terwijl men aan een contract vast zit. zo valt er in artikel 4 te lezen van de bijzondere voorwaarden dat een klant op kan zeggen wanneer er een tariefswijziging plaats vindt. ook wanneer deze voorwaarden wijzigen kan een klant dit opzeggen. dus wanneer je een contract hebt gekregen met hierop tarieven en essent zou andere tarieven gaan hanteren zijn zij verplicht om dit bij klanten te melden. daarna hebben klanten recht om binnen 6 weken het op te zeggen.
LEES ALTIJD DE ALGEMENE VOORWAARDEN EN BIJZONDERE VOORWAARDEN
dit kan een hoop ergenis schelen.
LEES ALTIJD DE ALGEMENE VOORWAARDEN EN BIJZONDERE VOORWAARDEN
dit kan een hoop ergenis schelen.
Re: Leveringovereenkomst met Essent
Essent is momenteel bezig om telefonisch klanten te werven voor een 3 jarig vast contract voor gas en elektra leveringen, de nieuwe m3 en Kw uurprijzen zijn iets hoger.
De overheid heeft de nutsbedrijven de vrije hand gegeven , bedankt PVDA
De overheid heeft de nutsbedrijven de vrije hand gegeven , bedankt PVDA
Re: Leveringovereenkomst met Essent
ja, het klopt dat essent leden aan het werven is. maar de gasprijs en elektriciteitsprijs welke grotendeels aan de olieprijs is gekoppeld, worden verhoogd doordat de olie stijgt. essent kan hier niets aan doen. Om de stijgende kosten te dekken dienen de leveranciers de prijs wel te verhogen.
Re: Leveringovereenkomst met Essent
Om de stijgende kosten te dekken dienen de leveranciers de prijs wel te verhogen. ????????????????????????????????
Jelle zal wel zien, was ooit een carnavals kraker, die Jelle bestaat niet meer, de Nutsbedrijven zijn aggressieve en op superwinst beluste bedrijven, dat Nederland een gas levernd land en dat de gasprijs gekoppeld is aan de olieprijs komt de Nutsbedrijven bijzonder goed uit.
De voorgestelde compensatie door CDA en D66 is een schijntje van de overmatige winst van de Nutsbedrijven en Zalm, een zuinige en vervelende VVD,er.
PVda doet aan voornoemde al helemaal niets, Bos kijkt alleen de kat uit de boom en zeurt achteraf.
Essent handel de klachten bijzonder stroef af.
Jelle zal wel zien, was ooit een carnavals kraker, die Jelle bestaat niet meer, de Nutsbedrijven zijn aggressieve en op superwinst beluste bedrijven, dat Nederland een gas levernd land en dat de gasprijs gekoppeld is aan de olieprijs komt de Nutsbedrijven bijzonder goed uit.
De voorgestelde compensatie door CDA en D66 is een schijntje van de overmatige winst van de Nutsbedrijven en Zalm, een zuinige en vervelende VVD,er.
PVda doet aan voornoemde al helemaal niets, Bos kijkt alleen de kat uit de boom en zeurt achteraf.
Essent handel de klachten bijzonder stroef af.
Re: Leveringovereenkomst met Essent
Ik kreeg een aanbod van essent voor een leveringsevereenkomst van 1,2 of 3 jaar.
Als ik deze omreken naar de tariven van 01-01-2006 met de meterstanden van het verbruik nov. 2004 tot nov. 2005 dan betaal ik ruim 70 euro meer excl energiebelasing en netwerkkosten.
Bij een jaarcontract betaal je een KWH prijs piektarief 9,58 ct.
Wil je een jaarcontract met een vaste leveringsprijs dan is het kwh tarief piek 10,26 ct.
Ik weet niet hoe ik dit naast elkaar moet houden en wat de voordelen zijn.
Bij een jaarcontract is er geen vaste leveringsprijs volgens Essent.
Als je het contract doorleest kun je hierbij vraagtekens zetten.
Ze hebben het over leveringsvoorwaarden en leveringstarieven.
Ik ben geen jurist maar deze zou er volgens mij vraagtekens bij zetten.
Als ik deze omreken naar de tariven van 01-01-2006 met de meterstanden van het verbruik nov. 2004 tot nov. 2005 dan betaal ik ruim 70 euro meer excl energiebelasing en netwerkkosten.
Bij een jaarcontract betaal je een KWH prijs piektarief 9,58 ct.
Wil je een jaarcontract met een vaste leveringsprijs dan is het kwh tarief piek 10,26 ct.
Ik weet niet hoe ik dit naast elkaar moet houden en wat de voordelen zijn.
Bij een jaarcontract is er geen vaste leveringsprijs volgens Essent.
Als je het contract doorleest kun je hierbij vraagtekens zetten.
Ze hebben het over leveringsvoorwaarden en leveringstarieven.
Ik ben geen jurist maar deze zou er volgens mij vraagtekens bij zetten.