LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liander maakt fout bij beginstand teruglevering zonnepanelen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
JHUI

Liander maakt fout bij beginstand teruglevering zonnepanelen

Ongelezen bericht door JHUI »

Ik heb vorig jaar zonnepanelen aangeschaft en de meterstanden direct doorgegeven aan Liander voor het registreren van de terugwekking. Na veel belletjes en mailtjes hebben ze uiteindelijk een verkeerde meterstand ingevuld voor de teruglevermeter in mijn nadeel. De opwekking van de eerste maanden is volgens hun hiermee komen te vervallen.

De fout die ze gemaakt hebben is dat vanwege problemen op hun website het maanden duurde voordat ze de standen konden verwerken. Ze pakken vervolgens de stand per heden, waardoor de opwekking tot die dag als nulstand wordt aangehouden. Hiermee komt voor honderden euro's aan zonnestroom te vervallen. Ze zijn totaal niet bereid tot correctie en stellen zich ambtelijk op, wat moet ik nu doen?

Vattenfall Webcare
verified

Re: Liander maakt fout bij beginstand teruglevering zonnepanelen

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte JHUI,

Kunt u de klacht niet bij uw energieleverancier neerleggen? Zij kunnen dan de netbeheerder hierop aanspreken. U heeft er niet bij gezet wie uw leverancier is, mochten wij dat zijn dan hoor ik het graag.

Nathalie
Nuon Webcare

e-chec

Re: Liander maakt fout bij beginstand teruglevering zonnepanelen

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste JHUI,

U zegt dat u een meterstand hebt afgelezen op de meter, waarmee de teruglevering wordt gemeten.

Daarmee geeft u in feite aan dat u een meter hebt die de teruglevering meet. Dat kan als het een slimme meter is, die dan maximaal enkele jaren geleden moet zijn geplaatst.

Maar de slimme meter heeft 4 telwerken, waarvan de beide telwerken teruglevering een stand van nul hebben als u voorheen nog geen zonnepanelen had en dus niet aan het net terugleverde. Dat weet Liander natuurlijk ook.

Kunt u aangeven of u voorheen al terugleverde en wat voor meter u hebt ?

Gesloten