Loyaliteit bonus

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Loyaliteit bonus

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste, als ik een berekening maak op de verschillende vergelijking sites voor energie krijg ik alleen bij de site van de consumenten bond bij Greenchoice een loyaliteit bonus van 185 euro in de berekening toegekend
Ik heb zonnepanelen en dacht dat je dan niet in aanmerking komt voor een bonus
Mvg Hans

kuklos
Berichten: 10094
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Loyaliteit bonus

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat zegt Greenchoice zelf als je ze belt en deze vraag stelt?

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Loyaliteit bonus

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Hansw schreef:
08 aug 2024 12:05
Beste, als ik een berekening maak op de verschillende vergelijking sites voor energie krijg ik alleen bij de site van de consumenten bond bij Greenchoice een loyaliteit bonus van 185 euro in de berekening toegekend
Ik heb zonnepanelen en dacht dat je dan niet in aanmerking komt voor een bonus
Mvg Hans
Elke aanbieder bepaald zelf wie er in aanmerking komen voor loyaliteit bonussen. De meeste geven geen bonus meer als de potentiele klant zonnepanelen heeft maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn. Overigens rekent Greenchoice inmiddels ook terugleverkosten op de teruggeleverde stroom.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Loyaliteit bonus

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als je bij gaslicht.com je gegevens nauwkeurig invult wordt er rekening gehouden zowel met de terugleveringskosten als met de bonus die je terug ontvangt. Het rijtje wat daaronder staat geeft dan op nummer 1 de goedkoopste leverancier aan. Ook met bonus voor terugleveren met zonnepanelen.

J. Deltoer
Berichten: 3358
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Loyaliteit bonus

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Klopt, wat Thijs zegt, dat is een goede graadmeter. Staar je niet blind op de bonus alleen, sommige leveranciers pakken die weer grotendeels terug door extra hoge vastrechtkosten.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Loyaliteit bonus

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zoals J.Deltoer zegt, oftewel ze schreeuwen van de daken (met zonnepanelen) dat ze geen terugleveringskosten berekenen. Maar aan het einde van het verhaal zijn zowel de kWh tarieven en de vaste lasten zoveel hoger en de teruglevering zoveel lager dat ze het duurste zijn.
Zoals gaslicht.com het berekent rekenen de zes die bovenaan staan allemaal terugleveringskosten en toch zijn ze het goedkoopste.
Gaslicht.com heeft in een seconde alle berekeningen klaar. Daar heb jezelf een middag voor nodig Ze rekenen geen kosten, krijgen wel een provisie.

Plaats reactie