Ik had de rekeningen van juli en augustus van Eneco telaat betaald. Fout ja ik weet het maar ik heb ze betaald. wel staan september en oktober (oktober is nog niet vervallen) nog open. Ik heb aangegeven dat ik deze 25 oktober zal voldoen plus eventueel kosten. Maar omdat aug. en juli telaat waren moet ik nu alles voldoen t/m okt. en dus ze willen afsluiten. Over sep. en okt. heb ik geen herinnering of aanmaning ontvangen.
En als ik niet thuis ben kunnen ze dan afsluiten (ik werk) Ik ben bang! Ik heb alleen even wat tegenslagen gehad en maar ik heb geen grove achterstand. De afdeling incasso krijg ik niet tepakken. Mag zo'n mannetje van Eneco zomaar afsluiten of moet de rechter daar eerst tussen komen. Help
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mag dat
Re: Mag dat
Heb je alleen niet zoveel aan. Op het moment dat Eneco vindt dat jij in gebreke bent gebleven kunnen zij je zonder pardon afsluiten en zul jij de rechter in moeten schakelen om dit weer ongedaan te maken. Dit gaat natuurlijk alleen op als jij met betrekking tot de algemene voorwaarden in je recht staat of dat zij wat betreft de procedure voor aanmaningen ect. in gebreke zijn gebleven.
Als je denkt dat je sterk staat kan je ook een klacht indienen bij de geschillencommissie nutsbedrijven. Zolang de klacht loopt sluiten ze je niet af. Wat ik uit eerdere postings in dit forum heb begrepen vragen ze je wel eerst het betwiste bedrag in depot te geven.
Als je denkt dat je sterk staat kan je ook een klacht indienen bij de geschillencommissie nutsbedrijven. Zolang de klacht loopt sluiten ze je niet af. Wat ik uit eerdere postings in dit forum heb begrepen vragen ze je wel eerst het betwiste bedrag in depot te geven.