LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag Nuon opnieuw een herziene jaarafrekening sturen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
elme

Mag Nuon opnieuw een herziene jaarafrekening sturen?

Ongelezen bericht door elme »

Ik krijg opeens twee ! nieuwe jaarafrekeningen over 2005 en 2006 van Nuon: ik neem vanaf het begin (eind 2004) al dag/nachttarief af van Nuon, het blijkt nu dat ze altijd alleen het hoge dagtarief hebben berekend. Ik heb dus al jaarafrekeningen over die jaren, mogen ze nu zomaar nieuwe sturen? Juridisch gezien?

De manier waarop staat me ook niet aan, zonder begeleidend schrijven, ik kwam er na enig puzzelen zelf achter dat ze altijd vergeten zijn het lage tarief te rekenen en ik moet nu zelf gaan puzzelen wat ik nog bij moet betalen (lijkt er op dat dat ca 1200 euro is!). :?

Ron58

Re: Mag Nuon opnieuw een herziene jaarafrekening sturen?

Ongelezen bericht door Ron58 »

De manier waarop staat me ook niet aan, zonder begeleidend schrijven
Bij mij maakten ze het nog bonter, ze schreven gewoon een (gelukkig klein) bedrag af, terwijl de factuur (ook zonder enige uitleg) een week later kwam.
Het bleek dat ze de laatste afrekening na een verhuizing wilden corrigeren, crediteerden de verkeerde factuur, debiteerden deze weer en crediteerden de juiste, debiteerden deze vervolgens weer met een andere (lagere en niet kloppende) eindstand. Zo had ik dus 6 facturen, maar kreeg geld terug waar ik naar mijn idee geen recht op had, ik heb het maar zo gelaten.

Maar om op je vraag terug te komen, volgens mij is er een periode van 3 of 5 jaar om dit soort navorderingen te doen. Welke van de twee het is maakt voor jou niet zo veel uit, 2005 valt nog binnen de 3 jaar.

Kloppen de standen overigens wel? Het gebeurt nl. ook dat de hoog en laag verbruiken bij elkaar opgeteld worden en onder 1 tarief afgerekend worden. B.V. in het geval dat er in een woning een dubbele meter hangt maar de bewoner geen hoog/laag tarief afgesloten heeft.

Gesloten