LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Main Energie: prijzen kloppen niet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
JanTinusPlukvet

Main Energie: prijzen kloppen niet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Vorige week ontving ik van mijn huidige energieleverancier Eneco de jaarnota. Ik zit daar al 25 jaar en heb niet direct de behoefte om over te stappen. Veel gedoe voor enkele tientjes op jaarbasis was/is mijn gedachte.

Omdat ik nu precieze gegevens had kon ik mooi prijs vergelijken. Voordeel daarbij is dat we een strenge winter hebben gehad en het verbruik komende winter niet kan tegenvallen.

Ik kwam terecht op de site van Easy Switch.
Volgens de bevestiging die ik van deze site heb ontvangen zouden de volgende prijzen worden gehanteerd:
Stroom kWh prijs € 0.072 (laag € 0.04, ik heb een dubbele meter)
Gas m³ prijs € 0.23

In- of excl. BTW wordt niet vermeld.
Verder heb ik op de site van Easy Switch aangegeven per acceptgiro te willen betalen.

Vandaag krijg ik het contract van Main. Heel snel dus, binnen 2 dagen.
Uiteraard een mooi welkomst verhaal met het verzoek het contract, kopie legitimatie, kopie oude jaarafrekening in de bijgevoegde portvrije enveloppe retour te sturen. De enveloppe was nergens te vinden.

Nu het contract, daarin worden héél andere prijzen genoemd dan de bevestigingsmail die ik van/via Easy switch ontvangen heb.
Stroom kWh prijs € 0.0893 (laag € 0.0595) / BTW wordt niet vermeld
Gas m³ prijs € 0,2737 - Hier wordt Incl. BTW vermeld.
Ik verplicht me tot automatische incasso

Deze prijzen liggen dus beduidend hoger dan aangeboden via de Easy Switch site en de betalingsvoorwaarden worden niet nagekomen.

Ik bel Met Main: de regel over de automatische incasso moest ik maar doorstrepen, dan zou het wel goedkomen.
Daar trap ik niet zo erg in. Mijn ervaringen v.w.b auto incasso's zijn niet zo positief en al helemaal niet dat het zo simpel geregeld kan worden door het doorhalen van die regel.

Verder wijs ik Main op de hogere tarieven dan op de bevestiging die ik per mail heb ontvangen via de site van easy Switch. Ondanks dat waren de tarieven nog wel iets lager dan mijn huidige Eneco.

ik was de eerste klant die het opmerkte,...ja,ja vast wel.
'Die tarieven zijn van maart 2010 en kan ik u niet meer aanbieden' was het commentaar.
Ik gaf aan dat Main een aanbieding doet en of dat dat al dan niet door tussenkomst van een vergelijkingssite komt niet ter zake doet. Main is volgens mij wettelijk verplicht te leveren voor het bedrag zoals is bevestigd.

Nu wil ik er geen zaak van maken, ik heb genoeg sores aan mn hoofd.

ik moet zeggen, het service-apparaat werkt goed, iets wat ze ok beloven op hun site en zemaken het waar: Geen ellenlange keuzemenu's en direct iemand aan de lijn. dat zouden er meer moeten doen.
Ik kon het contract bij het oud papier doen was het commentaar van de aardige dame. Zolang ik het contract niet terugstuur onderneemt Main niets.
Dat is dan weer een voordeel, aangezien je maar al te vaak bij anderen al aan een contract vastzit als je ze alleen maar belt.

Ook viel me op dat Main nogal verschillende aanbiedingen heeft per vergelijkingssite. Dan krijg je weer een fiets, dan weer 180 euro korting en dan weer een mini laptop. Overigens bleek die laatste alleen voor zakelijke klanten wat me niet direct duidelijk werd.

Tip dus voor mensen die van aanbieder veranderen: Kijk goed de tarieven na als je contract binnenkomt!

Vervolgens Eneco gebeld. Hier uiteraard wel irritante keuzemenu's, maar ik werd wel snel te woord gestaan. de jongenman kwam tot de conclusie dat main inderdaad iets goedkoper was. Hijzelf kon geen specialere aanbieding doen. Nu wordt ik teruggebeld door een medewerker die meer autroisatie heeft om aanbiedingen te doen, om de klant vast te houden dus.
Mogelijk dat ik dus maar een fractie meer hoef te betalen dan bij een overstap. ik bespaar me dan wel de sores van het kopieren van jaarnota's , legitimatiebewijzen en het opsturen van het geheel.

stofzuigertje

Re: Main Energie: prijzen kloppen niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Print altijd dit soort gegevens bij aanvragen uit.

Als later andere prijzen (voor consumenten incl. BTW tenzij anders aangegeven) of voorwaarden zoals Auto Incasso (vrijwel bij elke aanbieder verplicht of Acceptgiro duurder) mag je als het anders word deze overeenkomst annuleren.

Aangetekende brief met annulering wegens niet leveren zoals tijdens bestelling gedaan mag altijd.
Dus op andere vergelijker zoeken mag.

Verder tarief;
www.gaslicht.com en enkele andere hebben soms prijs afspraken en leveren goedkoper dan dat je bij de firma zelf zou afsluiten.
Ben Woldring van www.bellen.com die meerdere vergelijkingssites heeft voor bellen, internetten en energie heeft regelmatig Ben Woldring aanbiedingen.
Dus via hem afsluiten is dan goedkoper.

Dus ontbind deze offerte, teken niets en stuur aangetekend retour dat U niet overstapt, indien mogelijk binnen wettelijke 7 dagen na ontvangst.

(als niet aangetekend gestuurd is er geen bewijs van ontvangst, dus iets langer de tijd)

Shine

Re: Main Energie: prijzen kloppen niet

Ongelezen bericht door Shine »

@JanTinusPlukvet
JanTinusPlukvet schreef:
Ik kwam terecht op de site van Easy Switch.
In- of excl. BTW wordt niet vermeldNu het contract, daarin worden héél andere prijzen genoemd dan de bevestigingsmail die ik van/via Easy switch ontvangen heb.Ik gaf aan dat Main een aanbieding doet en of dat dat al dan niet door tussenkomst van een vergelijkingssite komt niet ter zake doet. Main is volgens mij wettelijk verplicht te leveren voor het bedrag zoals is bevestigd.
Ik heb even de kern van uw verhaal geciteerd zodat mijn antwoord hout snijdt.
Als u op de website van easyswitch bent, ziet u onderaan hun website een link met "voorwaarden". Hebt u die gelezen? Daarin vindt u namelijk alle antwoorden op bovenstaande vragen en opmerkingen. U kunt dan vaststellen dat Main niet verplicht is tegen het bij easyswitch vermeldde tarief te leveren. Net zomin als dat u easyswitch verantwoordelijk kunt stellen voor foutieve prijsstellingen. (alle partijen hebben zich op deze manier dus erg leuk ingedekt!!)
Verder zijn de vermeldde consumentprijzen incl. BTW.
Zie: http://www.easyswitch.nl/algemene-voorwaarden
Algemene Voorwaarden:

INFORMATIE

Ondanks de constante zorg en aandacht die Aanbieder aan de samenstelling van de Site besteedt, is het mogelijk dat informatie die op de Site wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. De informatie op de Site wordt regelmatig aangevuld en eventuele wijzigingen kunnen te allen tijde met onmiddellijke ingang en zonder enige kennisgeving worden aangebracht. Aanbieder kan er niet voor instaan dat de informatie op de Site geschikt is voor het doel waarvoor deze door de gebruiker wordt geraadpleegd. Alle informatie wordt aangeboden in de staat waarin deze zich feitelijk bevindt en zoals aangeleverd door de verschillende leveranciers en zonder enige (impliciete) garantie of waarborg ten aanzien van haar deugdelijkheid en geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins.

Aanbieder draagt zorg voor het onderhoud van de Site, doch is geen partij bij de overeenkomsten die via de Site tot stand komen. Aanbieder treedt alleen op als tussenpersoon bij een overeenkomst die tot stand komt tussen de betreffende leverancier van het aangekochte product (en/of dienst) en de gebruiker.

De leverancier heeft het recht om de door gebruiker gedane bestelling te weigeren als gebruiker de bestelling heeft geplaatst op basis van onjuist weergegeven informatie, voorwaarden en/of tarieven, al dan niet door een technische storing of kennelijke typefout. Producten en diensten worden belast tegen 19% BTW. Consumentenprijzen worden inclusief BTW weergegeven op de Site.

Gesloten