LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meerdere energieleveranciers op een adres

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lr70338

Meerdere energieleveranciers op een adres

Ongelezen bericht door lr70338 »

Ik probeer van energiemaatschappij te veranderen maar krijg van de nieuwe leverancier het bericht dat ik het contract niet kan afronden omdat er meerdere energieaansluitingen zijn gevonden.
Als opmerking wordt gegeven: Soms komt het voor dat de centrale energieregisters van Nederland meerdere energieaansluitingen op dit adres heeft geregistreerd. Dit is bijvoorbeeld de energiemeter van een gemaal of energiekast in de buurt, dit zou worden gedaan om hier controle over te houden.
Mij is nooit verteld dat dit zo is en betekent nu dat ik niet kan overstappen, is dit een bekend fenomeen om zomaar een adres te gebruiken wat in de buurt is?

Lady1234

Re: Meerdere energieleveranciers op een adres

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Vraag dat eens na bij de netbeheerder in uw gebied.

brugwachter

Ongelezen bericht door brugwachter »

lr70338 schreef:
29 apr 2020 13:56
Ik probeer van energiemaatschappij te veranderen maar krijg van de nieuwe leverancier het bericht dat ik het contract niet kan afronden omdat er meerdere energieaansluitingen zijn gevonden.
Als opmerking wordt gegeven: Soms komt het voor dat de centrale energieregisters van Nederland meerdere energieaansluitingen op dit adres heeft geregistreerd. Dit is bijvoorbeeld de energiemeter van een gemaal of energiekast in de buurt, dit zou worden gedaan om hier controle over te houden.
Mij is nooit verteld dat dit zo is en betekent nu dat ik niet kan overstappen, is dit een bekend fenomeen om zomaar een adres te gebruiken wat in de buurt is?

Via onderstaande link kan je meer informatie verkrijgen over het C-AR (Centraal Aansluitingenregister). Via de EAN-Code op je jaarafrekening kan je precies zien voor welke aansluiting je van energieleverancier wil veranderen. Wellicht kan je daarmee je probleem oplossen, door die code aan je nieuwe energieleverancier door te geven. Als er inderdaad meer aansluitingen zijn hebben die allemaal een eigen EAN-Code en wellicht is het daardoor niet duidelijk voor je nieuwe leverancier welke aansluiting moet worden overgesloten. Als hij de verkeerde oversluit, heeft hij een probleem.

De vrije keuze voor een energieleverancier is een wettelijk recht en dat kan je niet ontnomen worden door een administratief probleem. Alleen voor een collectief verwarmingssysteem zoals ik zelf heb, is die vrije keuze niet van toepassing.

https://www.energievergelijken.nl/netbe ... enregister

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je bedoelt meerdere energieaansluitingen, niet meerdere energiemaatschappijen.
Groot verschil. Klopt je huisnummer?

lr70338

Ongelezen bericht door lr70338 »

De nieuwe leverancier waar ik naar wil overstappen geeft aan meerdere energieaansluitingen, ik heb al via de EAN code achterhaald dat er maar twee nummers zijn geregistreerd en die zijn van mij (gas en elektra). Wat ik nog moet checken is het feit dat er ook huisnummer met een toevoeging is misschien dat daar het probleem zit ik woon hier al 14 jaar en heb bij eerdere overstap van leverancier nooit een probleem gehad en de buren zijn hier pas komen wonen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zorg dat je die EAN code bij de hand hebt en bel de netbeheerder.

Gesloten