LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meerjaren vaste prijscontract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jknip

meerjaren vaste prijscontract

Ongelezen bericht door jknip »

een aantal jaren geleden heb ik (in ongeveer 3 pogingen) bij nuon voor groene stroom gekozen. enige tijd later kreeg ik een aanbod om mijn energieprijs voor langere tijd vast te zetten, hetgeen ik accepteerde.
nu krijg ik van nuon opnieuw een aanbod, en blijkt bij navraag dat het eerdere contract voor grijze stroom was. dat staat niet letterlijk in de brief, ik nam aan dat het logisch is dat het voor groene stroom zou zijn. ik kom nu niet in aanmerking om voor groene stroom te kiezen omdat ik nog anderhalf jaar grijzestroom contract heb, terwijl ik dacht groene stroom af te nemen. kan het contract wel tegen betaling van boete beëindigen. ik zou het groene stroom contract eigenlijk niet ontvangen moeten hebben zei de dame aan de telefoon.
zou het geld voor dit soort misleidende informatie niet beter aan een goede administratie moeten worden besteed? ik ben klaar met nuon, ik ga een andere energieleverancier zoeken. j.k.

sprokkel

Re: meerjaren vaste prijscontract

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dat over stappen kan je natuurlijk ook pas over anderhalf jaar, of ben je van je contract af als je overstapt.
Zo maar een vraag hoor geen op of aanmerking.
Of staat hier niets over in je contract?

Shine

Re: meerjaren vaste prijscontract

Ongelezen bericht door Shine »

Toen u het contract voor meerdere jaren hebt vastgezet hebt u daarvan een bevestioging ontvangen. Daarin staat dan ook welk product (en soort) u hebt vastgezet. Aangezien het enkele jaren gelden is kan ik me voorstellen dat u dit niet hebt onthouden of te weinig aandacht aan hebt besteed.
U gaat nu uit van uw persoonlijke aanname en veronderstelling uit als zou het dan ook een vanzelfsprekendheid zijn en legt dan de fout bij de Nuon neer.
Wat ik niet snap in uw redevoering is de zin: "ik zou het groene stroom contract eigenlijk niet ontvangen moeten hebben zei de dame aan de telefoon."
Maar u hebt toch helemaal geen groene stroom contract? Dat is immers wat u schrijft! U hebt toch een vaste grijze elektriciteit prijs contract!

Wat betreft de groene stroom bij de Nuon. De reden dat u hiervoor niet in aanmerking komt is simpelweg omdat de Nuon dit niet meer aanbiedt aan nieuw klanten of bestaande klanten die willen overstappen naar een ander product. Zij die groene stroom hebben mogen het behouden en meer ook niet. Voor de groene stroom is de natuurstroom in de plaats gekomen. Een product waar iedereen naar kan overstappen of zich voor kan aanmelden. Dit is wat de Nuon u aan luidende info heeft moeten verstrekken toen u hierover belde.

Gesloten