Mega energie/ call center

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Cynthia-21

Mega energie/ call center

Ongelezen bericht door Cynthia-21 »

Augustus 2024 ben ik anoniem gebeld door iemand die zich voordeed als een medewerker van onder andere MEGA energie.

Slecht nieuws, mijn huidige energie maatschappij was failliet en we werden overgenomen door MEGA energie. Ik trapte erin, en heb mijn nieuwe contract per mail ondertekend. Echt super stom van mij.

Na een paar uur nadenken, heb ik in samenwerking met MEGA mijn contract ontbonden. Ik ben weer terug gegaan naar mijn huidige energie maatschappij, die trouwens geen problemen had.

MEGA zou mijn klacht oppakken en uitzoeken.

5 weken terug door dezelfde medewerker gebeld, waarom ik dat contract ontbonden had toen in Augustus. Meteen verteld dat ik hier niet van gediend ben. Hij begon mij uit te lachen en te intimideren. Hij maakte rare seksuele geluiden en hing op.

Hierna nog 3 maal gebeld door het call center, met het zelfde verhaal . Als ik dan vertelde dat ik er niet weer intrap werd ik of uitgescholden of uitgelachen.

Bij elk telefoontje, heb ik MEGA energie ingelicht, de klachten zijn al doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling en alles wordt intern opgepakt.
Het vertrouwen is weg, in Augustus 2024 is mij echter het zelfde beloofd. Wordt opgepakt intern.

Het kan best zo zijn dat MEGA er momenteel.mee bezig is maar het is natuurlijk belachelijk dat een call center zo werkt. Ze bellen privé en dat mag al niet, er moet altijd een nummer zichtbaar zijn.

Helaas kom ik er maar niet achter, welk callcenter belt vanuit MEGA, dit is een enorm grijs gebied.

Wie heeft ervaring met mijn verhaal of tips hoe ik dit kan aanpakken?

Anoniem niet meer opnemen is bijna niet mogelijk. Heel veel instanties bellen privé

NeoDutchio

Re: Mega energie/ call center

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn verschillende dingen die u kunt doen. U kunt het telefoongesprek opnemen. Mocht daar grensoverschrijdend gedrag in voorkomen of andere zaken die tegen de wet in gaan, dan kunt u daarvan aangifte doen bij de politie.
Sowieso kunt u een melding doen bij de ACM. Ongevraagd bellen mag niet. Bij voldoende meldingen van een bedrijf word er op ingegrepen.
Maar wellicht helpt het eenmalig zeggen dat het gesprek opgenomen word ook al.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

NeoDutchio schreef:
10 mar 2025 21:47
Maar wellicht helpt het eenmalig zeggen dat het gesprek opgenomen word ook al.
Is in de regel al genoeg.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

U kunt een klacht indienen op grond van de reclamecode telemarketing, dan is de adverteerder aansprakelijk en niet het call-center. Maar dan moet u wel eerst MEGA schriftelijk aanspreken. Als ze niet adequaat reageren, mag u klagen.

U bent niet de eerste... en ook het call-center is berucht.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Cynthia-21 schreef:
10 mar 2025 21:39
Anoniem niet meer opnemen is bijna niet mogelijk. Heel veel instanties bellen privé
Ik kom uit de tijd dat er draaischijven op een telefoon zaten. En daar zat (geloof het of niet) geen display op en dus ook geen nummerherkenning. Het was altijd een verrassing wie je aan de lijn kreeg. Misschien heb ik daarom ook geen last van wat velen tegenwoordig hebben en dat is de angst om een anoniem nummer op te nemen. Soms was het zelfs wel leuk om zo'n call center aan de lijn te houden en allerlei nonsens vragen te stellen en nonsens antwoorden te geven. Of mijn toen nog kleine kinderen de telefoon te geven, die maakten er de leukste verhalen van.
Ik begrijp niet wat er lastig is aan geen belangstelling, dank U wel en ophangen. Soms begin ik het gesprek ook met de tekst "Dit gesprek wordt opgenomen voor bewijs- en trainings doeleinden" en dat is waar ook want al mijn gesprekken worden automatisch opgenomen voor de zekerheid. Die tekst zorgt er vaak ook al voor dat men niet verder wil spreken.
Of zou dat iets te maken hebben met die hele mooie aanbieding die maar 1 dag geldig is en werkelijk zo mooi dat U die niet kunt laten gaan. Net zoals die advertenties op Facebook. De meeste mensen vergeten dan alles wat ze geleerd is over digitale veiligheid en geven alle gegevens aan de anonieme beller. En na verloop van tijd komen ze dan hier terecht.
O ja dit heeft niets met het topic te maken verder en de moderatie mag deze bijdrage dan ook zondermeer verwijderen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dirkie schreef:
11 mar 2025 08:19
Ik begrijp niet wat er lastig is aan geen belangstelling, dank U wel en ophangen.
Ze gebruiken een babbeltruc. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor. U niet.
Cynthia-21 schreef:
10 mar 2025 21:39
Slecht nieuws, mijn huidige energie maatschappij was failliet en we werden overgenomen door MEGA energie.
MEGA heeft sinds februari een nieuwe eigenaar.

Plaats reactie