LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met de rug tegen muur door Nuon en Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Paul v E

Met de rug tegen muur door Nuon en Eneco

Ongelezen bericht door Paul v E »

Ik vraag voor het volgende probleem de nodige aandacht, ik zelf kom er niet meer uit:

Na ooit klant te zijn geweest bij Nuon en te zijn overgeschakeld naar Shell groene stroom, welke momenteel alweer gestopt is met leveren ervan en daarmee alles heeft doorgespeeld aan Eneco zonder dat ik daar toestemming ooit voor heb afgegeven, wou ik graag terug naar Nuon.
Dit feestje heeft nl 3/4 jaar geduurd en heeft mij de nodige euro verslindende telefoontjes gekost.

Na over switchen van Eneco naar Nuon in Maart 2005, heeft grote problemen tot gevolg.
Naast de maandelijkse automatische incasso via Nuon 95,19 Euro levering enkel van groene stroom gaat er via Eneco ook een automatisch maandelijkse incasso af van levering groene stroom a 28.91 Euro per maand van mijn rekening af.

Eneco beweerd namelijk dat ze nog steeds niets van Nuon hebben vernomen dat Nuon mijn nieuwe stroom leverancier is per 02-03-2005.

In een brief van Eneco wordt aangegeven dat ik per 03-02-2005 in hun administratie verwerkt ben als klant die een overstap maakt naar een andere leverancier, maar welke nog niet bekend is, in een aangetekende brief per adres Eneco is duidelijk aangeven welke nieuwe leverancier dit zou zijn, tevens geeft Nuon aan dat ze dit wel degelijk zelf aan Eneco hebben door gespeeld.

Leuker wordt het als ik aangeef dat ik er niks meer van snap, bij Nuon krijg ik te horen dat ze het wel even kunnen uitleggen wat ik verkeerd aan het doen ben en ook Eneco, maar dat men niet in verdere discussie willen treden en om daarna onfatsoenlijk de hoorn erop te gooien.

Tja daar sta je dan, hoe gaan we dit oplossen ?!?

Dus Eneco blijft ontkennen en zegt zolang door te gaan met het bedrag van mijn rekening te halen alvorens zich een nieuwe leverancier zich heeft gemeld, ik kan wel echter als klant bij hun terug komen.

Het wordt nog zotter:

Naast dit euvel kom ik ook tot ontdekking dat de normale lopende rekening al jaren via Shell groene stroom en Eneco Ecostroom bij een verbruik van tussen de 4.000 en 4500 kwh per jaar, en nu op 28.91 Euro per maand ligt.
Dit bedrag betaal ik dus nu, en is zelfs door Eneco als nieuw bedrag anno 2005 vast gesteld, voorheen was dat nog 22.61 het gekke is nu dat Nuon als al jaren transporteur en aansluiter van energie het bedrag ineens omhoog pompt naar een bedrag van 95.19 Euro.
Daarnaast betaal ik transport kosten van 24.41 per maand, daarmee kom ik op een totaal bedrag per maand uit van 119.60 Euro + 28.81 Euro daar naast ook voor Eneco Ecostroom.

Als ik Nuon aanspreek over de 95.19 Euro die zomaar zonder keurig berichtgeving van mijn bankrekening wordt afgehaald zonder enkele indicatie netjes op papier is aangeleverd wat ik zou moeten gaan betalen naast de transport kosten, wordt hier iets wat vreemd op
gereageerd.
Het is een willekeurige schatting, hoor ik ze zeggen dat niet gebasseerd is op meterstanden, Nuon neemt echter zelf meterstanden op en geeft ze door aan Eneco anders om wordt dat namelijk niet gedaan.
Als ik de vraag stel over het hoogte van het bedrag, wordt er een lijst electronische artikellen opgesomt , die ik waarschijnlijk in huis zou hebben en voorts 24/7 zou hebben aanstaan, mag alleen met ja en nee beantwoorden. Dit is gewoon te gek voor woorden.......
Al zou je van alles in huis hebben staan, wil nog niet zeggen dat je het nog gebruikt van maakt ook, snap gewoon niet waar ze het lef vandaan halen om je daarmee te belazeren, ik voel me hier mee gewoon ontzettend in de **** genomen en dat maakt mij juist woedend en jaagt
flink de spanningen (stress!) in mijn lijf als diabetes melitus II patient.

Ze willen echter het bedrag van 95.19 Euro bij Nuon niet aanpassen maar eventueel is het mogelijk dit bedrag naar 50 euro te verlagen, maar dan heb ik verder geen recht van spreken met de einde jaar afrekening als ik blijkens inderdaad te veel zou hebben betaald, is de
kans groot dat ik volgens hun waarschijnlijk een fors bij zou moeten betalen.
Als ik om opheldering vraag krijg ik verder als antwoord; Meneer we gaan een vragen lijstje met u doornemen welke apparaten u in uw huis heeft staan en met 'Ja en Nee' dan kunnen we daaruit opmaken wat u stroomverbruik gaat worden per maand.
Dit is werkelijk te gek voor woorden, zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt, Nuon beschikt wel degelijk over een jaaropgave waaruit de meter stand blijkt en aan de hand hier van kan men duidelijk een rekensom maken wat het exacte maandelijkse voorschot bedraagt en
niet een zomaar willekeurige schatting plaats bepaald.

Dit stinkt gewoon naar fraude en oplichterij, zekere als ik een voorbeeld ter hande neem van hoe de berekeningen per jaar overzicht verrekend worden, vul ik mijn eigen gegevens in dan kom ik op een voorlopige maand aanslag van rond de 28 Euro uit, daarbij apart nog opge-
telde de transport kosten, goed voor samen een kleine 53.00 Euro per maand, en geen 119.60 Euro zoals Nuon uit hun hoofd berekend hebben.

Als ik deze berekening opnieuw vergelijk met als Eneco Ecostroom dan kom ik er achter dat er een verschil is van maar een paar eurocent, opmerkelijk is dat het gewoon een toename is van 75% wat fors omhoog schiet, gebaseerd op wat ???

Contractueel zit ik nu een jaar lang aan Nuon gebonden en mag deze schandalige hoge kosten zo ineens maar betalen, na zoveel jaar van eerlijke contractuele afspraken die altijd keurig zijn nageleefd wordt alles ineens kompleet verwoest door deze vrije markt.

Als ik verder aangeef dat we maandelijks moeten zien rond te komen van een krappe W.A.O uitkering die mijn vrouw ontvangt en ikzelf krijg alleen wat belasting teruggave ontvang, ik ga me nu afvragen in hoeveel weken we kompleet stuk gaan vanwege dit knoeiwerk door
administrele fouten die worden gemaakt en maar al te makkelijk in onze schoenen worden geschoven door mensen die niet in discussie willen gaan en de hoorn erop gooien, vind ik een erg kwalijke zaak van doen en laten en zo ga je niet met mensen anno 2005 om, maar blijkbaar is dit wel mogelijk.

Ook als je bij Nuon Customer care Center om een oplossing vraagt van hoe kan ik dit verder aanpakken en of oplossen wordt er gezwegen, 1 goed kontakt persoon bij Eneco kon me erg goed op weg helpen en kon haar terug bellen, lol onvindbaar bij andere collega's waar gewoon de hoorn erop gegooid wordt of men stil zwijgend niks terug zegt als je het probleem opnieuw voor de zoveelste keer opnieuw poogt uit te leggen, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug !

Dit geeft aan dat ik de komende maanden finacieel volledige vast kom te zitten en dat bepaalde zaken gewoon weg niet meer betaald kunnen worden, 66 Euro te veel betalen aan Nuon en 28.91 aan Eneco, is lekker dubbel op!
We gaan volledig financieeel kapot hierop, we staan beide al elke maand dik in het debet.
Maar men denkt veel te makkelijk alsof je veel geld in je knip heb zitten en het allemaal maar even kan voorschieten!
We moeten elke cent 30 keer omdraaien en we zijn enorm zuinig dan als ooit tevoren zeker in dit zware financiele jaar 2005.

Tja daar sta je dan met je rug tegen de muur!

En wat nu ??? ik voel me gewoon enorm genaaid door Nuon!!!

Hiermee doe ik een beroep op Radar en hoop dat er iemand is die ons begrijpt en ons graag wil helpen,
want we zitten echt met onze handen in onze haren!

Paul van E
Monique S

Slimbo

Re: Met de rug tegen muur door Nuon en Eneco

Ongelezen bericht door Slimbo »

Ik zou je willen adviseren om eerst een goed bezwaar schrift in te dienen, blijkt dar de volgende maand als er nog betalingen dubbel en/of teveel van u rekening wordt afgehaald kan u ook daarna kontakt opnemen met de rechts en wet winkel.
Stress krijgen we allemaal van dit soort praktijken, u bent niet de enigste in de Nederland...

Gast

Re: Met de rug tegen muur door Nuon en Eneco

Ongelezen bericht door Gast »

Switchen is dodelijk. Niet dat die Brinkhorst dat door heeft, maar wat maakt het uit. Dit is Nederland en we slapen gewoon verder....wij pikken alles....

Gesloten