LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meterstanden doorgeven NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hai allemaal,

elk jaar krijg ik van de nuon zo'n kaartje waar je je meterstanden mee moet doorgeven, vroeger moest je dat dan opsturen, tegenwoordig kun je dat per telefoon of per mail doorgeven.
Ik doe dit elk jaar keurig op tijd. En krijg online ook een bevestiging dat mijn meterstanden doorgegeven zijn.

Elk jaar krijg ik vervolgens een jaarafrekening waar niks van klopt, dan bel ik nuon op en die vertellen mij dat dat komt omdat mijn meterstanden geschat zijn. Vervolgens geef ik dan nogmaals de correcte meterstanden door en krijg ik een gecorrigeerde jaarafrekening.

opzich komt het dus elk jaar ook wel weer goed, maar ik begin me toch af te vragen wat nou feitelijk het nut is van meterstanden doorgeven, niemand bij nuon lijkt iets te doen met de door mij doorgegeven standen.

Isabel
Laatst gewijzigd door Isabel1 op 13 sep 2012 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door ciske »

Geen problemen mee, als de meteropnemer je niet thuis treft , dan gewoon via internet invullen en hier klopt het altijd.

Het nut van het doorgeven is, dat ze geen te hoge schatting doen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ja dat dacht ik dus ook, maar ik geef het elk jaar door, en krijg alsnog elk jaar een schatting waar niks van klopt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door ciske »

Dan moet je vragen of ze een meter opnemer langs sturen, zodat ze zelf zien dat het klopt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hier komen ze nu van eneco eens in de 3 jaar langs,dus 2 jaar doe ik het en derde jr komt er iemand van eneco langs...

ik weet niet of het door heel nederland zo gebeurd?
maar ik vind dit op zich wel prettig,mocht er die andere 2 x??per ongeluk wat mis gegaan zijn(wat dus nooit gebeurd)dan kan het gecorrigeerd worden,

dus vraag idd isabel of er iemand even goed de meter op kan komen nemen!!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

zo'n meter opnemer doet precies wat ik doe: gewoon de cijfertjes opschrijven, dus het nut daarvan zie ik eigenlijk niet zo.

als ik ze bel (elk jaar dus na de foutieve rekening) krijg ik zonder problemen een gecorrigeerde rekening, het lijkt er een beetje op dat ze consequent niet kijken naar de door mij doorgegeven standen en gewoon toch een schatting maken.

isabel

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:hier komen ze nu van eneco eens in de 3 jaar langs,dus 2 jaar doe ik het en derde jr komt er iemand van eneco langs...

ik weet niet of het door heel nederland zo gebeurd?
Volgens mij zijn ze dat ergens verplicht om om de 3 jaar een meteropnemer te sturen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy75 schreef:
rozemarijntje schreef:hier komen ze nu van eneco eens in de 3 jaar langs,dus 2 jaar doe ik het en derde jr komt er iemand van eneco langs...

ik weet niet of het door heel nederland zo gebeurd?
Volgens mij zijn ze dat ergens verplicht om om de 3 jaar een meteropnemer te sturen.

Klopt , wij krijgen zo nu en dan van de NUON de meteropnemer.

@Isabel, dan moet je als ze het intypen, vragen of je het mag zien.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

wij krijgen ook wel eens een meter opnemer (geen idee of dat elke 3 jaar is) en ook bij de meteropnemer krijg ik uiteindelijk een jaarrekening die niet klopt met wat de meteropnemer opgeschreven heeft. Dan krijg ik dus ook te horen dat het een schatting is.

ze zeggen dan dus zelf dat het een schatting is en dat het best zou kunnen dat het niet klopt, en vervolgens corrigeren ze dat dan dus weer, ik doe dit echt al jaren zo.

ik vraag me af of er gewoon bij mij iets misgaat in het systeem waardoor het lijkt alsof ik mijn standen niet doorgegeven heb (of de meteropnemer dat niet gedaan heeft) waardoor ze altijd een schatting maken.

isabel

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

het is natuurlijk ook geen werelddrama want zodra ik bel lossen ze het weer op maar ik vind het gewoon gek

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door ciske »

Isabel1 schreef:het is natuurlijk ook geen werelddrama want zodra ik bel lossen ze het weer op maar ik vind het gewoon gek

Kan wel geen werelddrama zijn, maar alsnog horen ze dat zonder bellen goed te doen.

Raar dat ze bij jouw het een schatting noemen, als ik een meteropnemer heb, die steeds terugkomt als ik er niet ben, dan staat er op het kaartje "dit ter voorkoming van een schatting".

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

daarom snap ik het ook niet: de meteropnemer neemt de stand op, of ik doe het zelf en geef de stand door.

Dan krijg ik een rekening die niet klopt en bel ik, het gesprek gaat ongeveer elk jaar als volgt:

ik: mijn jaarafrekening klopt niet, dit zijn niet mijn meterstanden
nuon mens: ah ik zie het al, uw meterstanden zijn geschat, wat zijn uw werkelijke meterstanden?
ik: maar ik heb mijn meterstanden wel doorgegeven (of) maar de meteropnemer is wel langsgeweest en heeft de standen geregistreerd
nuon mens: hmm dat is vreemd want ik zie dat uw standen geschat zijn.

en dan corrigeren ze het zaakje. Het lijkt er dus op dat ze de doorgegeven standen (door mij of door de meteropnemer) simpel weg naast zich neerleggen en alsnog een schatting maken

Isabel

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door ciske »

Nou misschien komt er nog een webcare van NUON hier dat het een keer goed gaat?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: toch bijna te lachwekkend voor woorden...kan er dan helemaal niks meer goed gaan...
mijn hemel hoe moeilijk is het... :evil:

nou ja idd geen wereld drama maar behoorlijk irritant,je moet er elke keer achteraan!

je hoeft dus in elk geval niet bang te zijn dat er ineens straks een hogere meeting uitkomt,de goede meterstanden hebben ze,dat scheelt...

nou wens je veel succes :wink: :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dan denk ik wel dat eens bekeken moet worden waarom uw standen iedere keer geschat worden. Ik weet even niet hoe dat precies werkt bij zo'n energieboer maar mogelijk staat er ergens een vinkje verkeerd in de klantgegevens ofzo dat ze meteen overgaan tot schatting.

Want ergens is het toch raar dat dit ieder jaar weer gebeurd. Ik zou het best vervelend vinden en het zou eigenlijk gewoon goed moeten gaan.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Isabel1 »

oh ja hoor, de goede standen zijn er elk jaar, omdat ik bel krijg ik dus nooit een schatting

zou inderdaad zoiets kunnen zijn met een vinkje of zo

ik zal de titel inderdaad even wijzigen, dan komt er misschien een webcare mens dat licht op de zaak kan werpen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

zag er al eentje van de eneco voorbij scharrelen op de site dus misschien komt nuon ook wel... :D

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Isabel1,

Op dit forum lees ik uw vraag met betrekking tot het door ons schatten van meterstanden ondanks dat u werkelijke standen doorgeeft aan de hand van een meterstandenkaart.

U geeft aan dat als u belt het achteraf wel wordt gecorrigeerd, maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Wij sturen niet voor niets een meterstandenkaart, dit is om te zorgen dat u het juiste verbruik berekend krijgt en kennelijk gaat er iets verkeerd aan onze kant. Daarom zou ik dit graag onderzoeken. Mogelijk gebeurt dit bij meerdere klanten en daarom is uw signaal waardevol voor ons. Om deze kwestie verder te kunnen onderzoeken, heb ik uw adresgegevens en/of klantnummer nodig. Het is niet verstandig om deze gegevens openbaar te plaatsen. Zou u uw gegevens in een privé bericht willen sturen?

Het is overigens correct dat de meetverantwoordelijke (meestal de netbeheerder in uw regio) verplicht is eenmaal in de drie jaar de standen op te nemen.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,


Barry
Nuon Webcare

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door Wim2007 »

rozemarijntje schreef:hier komen ze nu van eneco eens in de 3 jaar langs,dus 2 jaar doe ik het en derde jr komt er iemand van eneco langs...ik weet niet of het door heel nederland zo gebeurd?
Dat gaat zeker niet overal zo. Heb zelf te maken met netbeheerder Enexis en die komen bij mij minimaal één keer per jaar lang en de laatste jaren vaker. Wat mij opvalt is dat ze vaker langskomen wanneer het verbruik lager is dan geschat door Greenchoice (mijn energieleverancier). Mogelijk heeft de komst van de meteropnemer ook te maken met het feit dat er in mijn buurt aan aantal bewoners zijn die zich helemaal niets aantrekken van de energieprijs en overal de lampen laten branden en de verwarming hoog zetten. Ben zelf een stuik zuiniger en blijkbaar is dat 'verdacht' omdat het niet past in een patroon van een hoog verbruik in een woning met een slecht energielabel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: meterstanden doorgeven NUON

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Isabel1 schreef:ja dat dacht ik dus ook, maar ik geef het elk jaar door, en krijg alsnog elk jaar een schatting waar niks van klopt.
De tijd waarbinnen je de informatie moet geven is vrij kort. Misschien dat je net iets te laat de meterstanden doorgeeft?

Gesloten