LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
(Henk &) Ingrid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 okt 2010 12:56

Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door (Henk &) Ingrid »

Hallo mensen,

Ik heb een probleem met Essent over de jaarafrekening.
Deze jaarafrekening is véél te hoog. Naar mijn mening hoorde ik terug te krijgen, in plaats van bij te betalen (is helaas automatisch afgeschreven). Ik kwam daar pas achter nadat ik al 2x!! had gebeld met de Essent waar mijn jaarafrekening bleef. Ik heb daarna alsnog een kopie van de jaarafrekening gekregen.

Wat blijkt, de gegevens zijn gebaseerd op oude meterstanden van vorige bewoners tot eind 2008 (ik ben huurder sinds november 2009).
Essent claimed dat ik de kaart met recente meterstanden niet op tijd heb verstuurd. Terwijl dit wel het geval is geweest.
De woningbouwvereniging erkent dat de door mij opgegeven standen correct zijn. Ook deze hebben gepoogd om Essent hiervan te overtuigen.
Echter, Essent heeft laten weten dat ze hier mee niet accoord zijn. De meterstanden zijn heilig, ook al zijn ze gebaseerd op aantoonbaar foute waarden.
Telefoneren met de Essent is een eenzijdige discussie. Ik heb volgens hun iets fout gedaan, ongeacht wat de standen ook waren toen ik de sleutel kreeg. En daar moet ik het maar mee doen.

Help, hoe ga ik hier nu mee verder? Moet ik een civiele procedure starten? Moet ik aangifte doen van oplichting?
Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen hiermee, de Essent doet er zeker niets aan, ook al hebben zij 'kwaliteit en service hoog in het vaandel staan'.

Met vriendelijke groet,

Ingrid

PS. mocht er zo'n vriendelijke vriend(in) van de Essent dit forumbericht bezoeken en willen reageren, lees dan eerst de tekst hierboven. Ofwel, ik heb al gemerkt dat bij de Essent kwaliteit en service NIET hoog in het vaandel staan.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste (Henk & ) Ingrid,

In uw bericht van 8 oktober op dit forum geeft u aan dat u het niet eens bent met de jaarafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

edwinoud
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 okt 2010 21:05

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door edwinoud »

Zoals altijd weer hetzelfde liedje...... :evil: .....


Klant wordt geconfronteerd met onjuiste rekeningen, aantoonbaar, doet alles om dit aan te tonen en zijn redelijkheid te laten zien, schakelt de woningbouw in, belt met Essent met als resultaat:

We doen niets, willen niets en kennen geen redelijkheid! Onterecht of niet :arrow: gewoon betalen!

Pas als mensen alles geprobeerd hebben en hier de publiciteit opzoeken komt er een medewerker die het wel wil uitzoeken! Hulde aan Angelique en Essent hoor!

Goed doorgaan op deze manier Essent en andere conculega`s! De aantallen van dit soort aantoonbare problemen reizen de pan uit. Er komt een moment dat dat er tegen jullie soort bedrijven maatregelen worden getroffen en dat zo'n duur betaalde Bobo met stropdas te gast in een programma als Radar of Kassa geen soelaas meer biedt! Het aloude riedeltje vertellen dat er in dit specifieke geval triest genoeg te veel is fout gegaan en dat Essent juist zo goed bezig is haar service en communicatie naar haar klanten op een nog hoger peil te brengen! :lol:


Voor de TS, veel succes!

edwinoud
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 okt 2010 21:05

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door edwinoud »

GoedeGast schreef:Nou, ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over Greenchoice. Te meer ze nu via Twitter ook online zijn: http://twitter.com/#search?q=GC_service

Hier kan je met vragen en tips terecht en je krijgt binnen de kortste keren reactie!!

Ik zou zeggen: doen
Sja, ook ik ga overstappen naar Greenchoice, maar daar ging dit topic toch niet over?

Het lijkt dat ( vooralsnog? ) Greenchoice één van de weinige energie-leveranciers is met nog enig moraal, normale prijzen, normale salarissen en de klant lijkt centraal te staan.
Dat laatste wordt alleen maar beweerd bij de andere Mologgen en dan vooral diegene die ontstaan zijn uit de voormalige overheidsbedrijven.
De klant is een nummer en die moet maar één ding: betalen! terecht of onterecht.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door Shine »

(Henk &) Ingrid schreef:Hallo mensen,

Ik heb een probleem met Essent over de jaarafrekening.
Deze jaarafrekening is véél te hoog. Naar mijn mening hoorde ik terug te krijgen, in plaats van bij te betalen (is helaas automatisch afgeschreven). Ik kwam daar pas achter nadat ik al 2x!! had gebeld met de Essent waar mijn jaarafrekening bleef. Ik heb daarna alsnog een kopie van de jaarafrekening gekregen.

Wat blijkt, de gegevens zijn gebaseerd op oude meterstanden van vorige bewoners tot eind 2008 (ik ben huurder sinds november 2009).
Essent claimed dat ik de kaart met recente meterstanden niet op tijd heb verstuurd. Terwijl dit wel het geval is geweest.
De woningbouwvereniging erkent dat de door mij opgegeven standen correct zijn. Ook deze hebben gepoogd om Essent hiervan te overtuigen.
Echter, Essent heeft laten weten dat ze hier mee niet accoord zijn. De meterstanden zijn heilig, ook al zijn ze gebaseerd op aantoonbaar foute waarden.
Telefoneren met de Essent is een eenzijdige discussie. Ik heb volgens hun iets fout gedaan, ongeacht wat de standen ook waren toen ik de sleutel kreeg. En daar moet ik het maar mee doen.

Help, hoe ga ik hier nu mee verder? Moet ik een civiele procedure starten? Moet ik aangifte doen van oplichting?
Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen hiermee, de Essent doet er zeker niets aan, ook al hebben zij 'kwaliteit en service hoog in het vaandel staan'.

Met vriendelijke groet,

Ingrid

PS. mocht er zo'n vriendelijke vriend(in) van de Essent dit forumbericht bezoeken en willen reageren, lees dan eerst de tekst hierboven. Ofwel, ik heb al gemerkt dat bij de Essent kwaliteit en service NIET hoog in het vaandel staan.

Essent slaat de plank hierin volledig in mis.
Als u kunt aantonen (wat u kunt) dat u vanaf november 2009 de nieuwe huuder bent, en kunt aantonen (dus bewijzen) wat de beginstanden van die dag waren, dan hoort Essent, bij een groot verschil een correctie op uw jaarnota te maken.
Sterker nog, de netbeheerder wil juist dat standen zoveel mogelijk kloppen.
De opstelling van Essent is fout en incorrect. U hebt recht op een correctie!
Schrijf een klachtenbrief, voeg kopieen van de bewijsstukken toe en EIS een correctie.Geef meteen aan dat indien ze dit niet doen u de geschillencommissie zult inschakelen.

(Henk &) Ingrid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 okt 2010 12:56

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door (Henk &) Ingrid »

edwinoud schreef:Zoals altijd weer hetzelfde liedje...... :evil: .....
Klant wordt geconfronteerd met onjuiste rekeningen, aantoonbaar, doet alles om dit aan te tonen en zijn redelijkheid te laten zien, schakelt de woningbouw in, belt met Essent met als resultaat:
We doen niets, willen niets en kennen geen redelijkheid! Onterecht of niet :arrow: gewoon betalen!
Pas als mensen alles geprobeerd hebben en hier de publiciteit opzoeken komt er een medewerker die het wel wil uitzoeken! Hulde aan Angelique en Essent hoor!
Goed doorgaan op deze manier Essent en andere conculega`s! De aantallen van dit soort aantoonbare problemen reizen de pan uit. Er komt een moment dat dat er tegen jullie soort bedrijven maatregelen worden getroffen en dat zo'n duur betaalde Bobo met stropdas te gast in een programma als Radar of Kassa geen soelaas meer biedt! Het aloude riedeltje vertellen dat er in dit specifieke geval triest genoeg te veel is fout gegaan en dat Essent juist zo goed bezig is haar service en communicatie naar haar klanten op een nog hoger peil te brengen! :lol:
Voor de TS, veel succes!
Dank u voor het succes wensen.
Het is inderdaad van de gekke dat je gewoon moet betalen terwijl de feiten op tafel liggen. Ik heb net tóch maar die Angelique gemailt met uitleg. Als ik niets van haar (of haar collega) hoor, of het wordt niet netjes opgelost zoals het zou horen, dan blijf ik posten en neem ik een advocaat in de arm. Dit moet niet kunnen! :(

(Henk &) Ingrid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 okt 2010 12:56

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door (Henk &) Ingrid »

Goede gast & Edwin: Voor mij geen Greenchoice meer! Heb ik mij ooit in den beginne ook laten aanpraten, en toen bleef ik maar bijbetalen. Heb het toen weer naar Essent laten overzetten en vanaf toen alleen maar terug gekregen bij elke jaarafrekening. Behalve dan de laatste in augustus. Eigenlijk was ik wel van plan om bij de Essent te blijven. Maar dan moeten ze mij alsnog wel netjes te woord staan en de feitelijke meterstanden in rekening brengen. Ofwel, het bedrag wat ik teveel heb betaald terug betalen.
Inmiddels heb ik de automatische afschrijvingen al laten stoppen en ze sturen nu weer die oude vertrouwde acceptgiro. Hopelijk komt die wel op tijd aan, en verdwijnt die niet zoals de jaarafrekening :( Oh ja, heb gelijk de laatste afschrijving ook maar laten terugboeken. Sturen ze ook maar een acceptgiro voor!

(Henk &) Ingrid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 okt 2010 12:56

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door (Henk &) Ingrid »

Shine schreef: Essent slaat de plank hierin volledig in mis.
Als u kunt aantonen (wat u kunt) dat u vanaf november 2009 de nieuwe huuder bent, en kunt aantonen (dus bewijzen) wat de beginstanden van die dag waren, dan hoort Essent, bij een groot verschil een correctie op uw jaarnota te maken.
Sterker nog, de netbeheerder wil juist dat standen zoveel mogelijk kloppen.
De opstelling van Essent is fout en incorrect. U hebt recht op een correctie!
Schrijf een klachtenbrief, voeg kopieen van de bewijsstukken toe en EIS een correctie.Geef meteen aan dat indien ze dit niet doen u de geschillencommissie zult inschakelen.
Vind ik dus ook. Ik kan het wel degelijk aantonen, dat is het rare ervan. Ik heb net een mail gestuurd. Ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben. Mocht dat niet goed komen in mijn richting, dan ga ik zeker een correctie eisen via de geschillencommissie. En anders via het gerecht met mijn advocaat. Whatever it takes.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door Shine »

Inmiddels heb ik de automatische afschrijvingen al laten stoppen en ze sturen nu weer die oude vertrouwde acceptgiro. Hopelijk komt die wel op tijd aan, en verdwijnt die niet zoals de jaarafrekening Oh ja, heb gelijk de laatste afschrijving ook maar laten terugboeken. Sturen ze ook maar een acceptgiro voor!
Houd er wel rekening mee dat voor betalen met acceptgiro's voor iedere accept er extra kosten in rekening gebracht zullen gaan worden die bij de jaarnota afgerekend zullen gaan worden.
De storno van uw laatste incasso vind ik eerlijk gezegd niet verstandig van u. Hiermee plaatst u uzelf juist in een zwakkere positie. Wat u nu zult gaan krijgen is namelijk een herinnering. Staat niet echt netjes mocht de zaak bij de geschillencommissie voor moeten komen. Het feit dat er een geschil is, onttrekt u namelijk niet van betaling.
Als u uw termijnbedrag te hoog vindt n.a.v. de laatste (nog steeds niet gecorrigeerde) foute jaarnota is het verstandiger om dat bedrag te verlagen.
Mijn advies: maak het gestorneerde bedrag weer over. Dat u het/de opvolgende termijnbedrag(en) middels accept wil gaan betalen is uw eigen keuze, die verder niet van invloedt is op het geschil.

(Henk &) Ingrid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 okt 2010 12:56

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door (Henk &) Ingrid »

Shine, ik heb uw advies opgevolgd en het toch maar weer terug gestort.

Vanmorgen kreeg ik dan eindelijk het verlossende telefoontje van Essent van... jawel... Angelique! Heel aardige dame die met mijn case bezig is geweest en zij vond ook dat er onredelijk was gehandeld en dat dat niet kon. Gelijk maar een uitleg gegeven waarom die cijfertjes zo verschillen (verschillende mensen voor mij die even verbleven in afwachting tot hun eigen adres was gerenoveerd) en ze begreep waar het was mis gegaan. Ze had iig de notie genomen om de netbeheerder te benaderen om vervolgens te horen dat het idd niet klopte met de cijfertjes.
Poeh, er viel een last van mijn schouders kan ik jullie vertellen :D
En nu hopen dat de vriendelijke Angelique mij volgende week kan vertellen wanneer dan eindelijk die cijfertjes kloppend worden gemaakt.
Oh ja, ze vertelde er ook nog bij dat de medewerkers die de klant meestal aan de lijn krijgt meestal een tijdlimiet hebben om met een klant aan de telefoon te hangen. Daar zit echt een tax aan, vandaar dat ze je liever vertellen dat ze er niets aan kunnen doen :x Deze Angelique heeft geen tax dus kan doen voor de mensen in de tijd die ze ervoor nodig heeft. Altijd dus handig om even dat daarop te reageren in een email. Ik snap niet waarom dat zo omslachtig moet, maar ja als de meesten maar ja en amen zeggen, dan scheelt dat vast veel tijd en geld voor het bedrijf. En dan te bedenken dat ik eerst niet wou mailen :oops:
Ik zal, als alles écht geregeld en achter de rug is, dat nog even hier melden. Dan kan iedereen lezen hoe het afloopt.

Alvast dank voor de reakties op mijn topic.

(Henk &) Ingrid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 okt 2010 12:56

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door (Henk &) Ingrid »

En nog even een update over deze zaak. Ik heb inmiddels een paar keer via de telefoon contact gehad met Angelique van de Essent. Helaas kunnen ze de standen niet veranderen in het systeem, wat ik een beetje vreemd vind, maar ok... ik krijg wel in de vorm van 'coulance' mijn geld terug! Hieronder het mailtje over wat besproken en toegezegd is in het laatste telefoontje:

Geachte mevrouw van xxxxxxxxx,

Op 3 november heb ik telefonisch contact met u gehad over jaarafrekening. In deze e-mail bevestig ik ons gesprek.

Wij hebben besloten om de jaarafrekening niet te corrigeren. Het teveel in rekening gebrachte verbruik van 426,60 euro gaan wij overmaken op uw rekeningnummer xx xx xxx. Binnen drie weken kunt u dit verwachten.

Tevens hebben wij afgesproken dat u het voorschot van oktober van 136 euro zelf gaat overmaken onder vermelding van xxxxxxxxxxxx.
Het voorschot heb ik voor u aangepast naar 120 euro. Het voorschot van november brengen wij in rekening in de maand december.
In december stuur ik u een email met het betalingskenmerk van het voorschot van november en december. Heeft u in december geen acceptgiro ontvangen neemt u contact met ons op. Ook heb ik het betaalmoment voor u gewijzigd naar de 23e.

Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 1550 (lokaal tarief). Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur. U kunt uw vraag ook stellen door deze e-mail te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Angelique van xxxx
Afdeling Klantenservice
Essent


Inmiddels heb ik de 1e acceptgiro nog steeds niet ontvangen, maar al wél de 1e herinnering. Rara... Oh ja en gelijk maar met een nieuw voorschot. Dát dan ook weer wel, terwijl je duidelijk in de mail van Angelique kunt lezen dat dat pas in December zou komen. Het bedrijf werkt niet echt samen zou je denken. Afijn, ze weten ervan. En nu wachten tot ik het bedrag ook écht op mijn rekening krijg gestort, want ik heb in een ander forumbericht gelezen dat dát ook wel s even kan gaan duren :(

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door Shine »

Wij hebben besloten om de jaarafrekening niet te corrigeren. Het teveel in rekening gebrachte verbruik van 426,60 euro gaan wij overmaken..(..)
Tevens hebben wij afgesproken dat u het voorschot van oktober van 136 euro zelf gaat overmaken onder vermelding van xxxxxxxxxxxx.
Het voorschot heb ik voor u aangepast naar 120 euro. Het voorschot van november brengen wij in rekening in de maand december.
In december stuur ik u een email met het betalingskenmerk van het voorschot van november en december. Heeft u in december geen acceptgiro ontvangen neemt u contact met ons op. Ook heb ik het betaalmoment voor u gewijzigd naar de 23e.
Inmiddels heb ik de 1e acceptgiro nog steeds niet ontvangen, maar al wél de 1e herinnering.
Hebt u het voorschot van oktober dan wel zelf overgemaakt? Want dat moest u doen. Zo is het samen afgesproken. Zou me niet verbazen dat die herinnering daar betrekking op heeft!
Houd er rekening mee dat u in december dus 2 termijnen moet betalen. Te weten november en december!
En waarom krijgt u in december 2x een acceptgiro als u uw betaling weer omgezet hebt naar automatische incasso? (want dat had u toch als ik het me goed herinner?)

Verder blijf ik het ontzettend raar vinden dat men de weg kiest van 'geen correctie' uitvoeren, maar deze oplossing kiest. Onder de noemer van coulance. Niks coulance, het is uw recht dat er een correctie uitgevoerd wordt. Hoe ze dat doen is dan een 2e.
Niettemin, ik blijf deze methode vreemd en onjuist vinden. Dit betekent dat de meterstanden zoals nu bij de netbeheerder staan vermeld (wie is trouwens uw netbeheerder?) hartstikke fout zijn. Als ik naar het bedrag kijk praten we niet over slechts enkele kwh/m3.

karin19
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2010 11:21

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door karin19 »

hoi zag dit verhaal kwam me zeer bekent voor
ik had sinds ik klant was bij essent altijd problemen met betalingen
ik had gelukkig altijd alle bewijzen dat ik had betaald want ik kreeg het al benauwt als de jaarrekening moest komen want dan hadden ze allerlei bedragen opstaan en altijd die geklooi met acceptgiro's ik had hun gemeld ik hoefde geen acceptgiro het werd namelijk automatisch overgemaakt maar bleef die dingen krijgen en dan iedere keer met verhogingen tot 3 x aan toe terwijl ik dat allang en breed had betaald en ik moest dan aan het einde van het verhaal al die extra kostens voor acceptgiro"s betalen was er na 5 jaar echt helemaal klaar mee en ben overgestapt naar een andere maatschappij wens je veel sterkte met de acceptgiro's want die sturen ze heel erg graag :x

bassie01
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2010 12:30

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door bassie01 »

Hallo
ik heb ook een vervelende klacht. heb in aug 2009 een nw huis betrokken. brief essent augustus 2009 geschat jaarverbruik 4116 kwh en 2660 m3 met het daarbij behoorende voorschot wat essent mij op brief heeft gezet. ik vond het voorschot laag gebeld maar daar moest ik me geen zorgen om maken klopte precies en werd me geadviseerd wel de standen in de gaten te houden en desnoods het voorschot te verhogen over enkele maanden. dit dus netjes gedaan. 1x in de 2/3 maanden bijgehouden. in juni juli 2010 dacht ik dat ik iets meer verbruiken zou dan hun mij hadden geschat dus gebeld en voorschot verhoogd met 3 tientjes per maand. prima toch. dacht ik. nu meterstanden doorgegeven en denkt u heb ik 170 kwh en 300m3 meer verbruikt waar ik maar liefs even 970,- voor moet bijbetalen. Ik schrok me wezenloos en gebeld, zou terugbel notitie krijgen (was begin oktober 2010) gister net teruggebeld want ik had inmiddels al een brief geschreven omdat ik geen telefoon terug kreeg. heeft essent een berekenfout gemaakt in de brief van augustus 2009. dus ik moest maar wel even die 970,- gaan betalen maar ze wilden me wel tegemoet komen met een renteloze aflossing ????? omdat zij een fout in de berekening maken erg coulant niet dus dacht ik. Nu mocht ik dan wel een nieuwe brief sturen naar de klachte afdeling dat ik het er niet mee eens was. heb ik dus net gepost en ja maar afwachten. zij maken een fout heb ik zwart op wit staan geven het tot 2 maal toe en nu moet ik bidden en smeken om een oplossing is dit zot of is dit zot.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door JtC »

Je moet gewoon een beetje geluk hebben dat alles op rolletjes loopt. Het maakt niet uit waar je zit: Essent, Nederlandse Energiemaatschappij, Turkse Kebabmaatschappij, Greenchoice, Bluechoice, net of de prijs die jij uiteindelijk betaalt voor exact hetzelfde verbruik je honderden (:lol:) Euro's gaat schelen: nou echt niet dus. Het gaat echt om een paar tientjes max, als je geluk hebt. En mensen die trappen er nog steeds met open ogen in. Eigenlijk gewoon te gek voor woorden.

Blijf gewoon bij je regionale netbeheerder en duim dat het goed loopt. Je zal net zien, dat je voor die paar tientjes overstap een bak administratieve en financiele ellende over je heen krijgt van heb ik jou daar. Dan moet je daar niet over klagen, dat is het voordeel toch waard? Of toch niet misschien?...

erik9472
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2010 09:57

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door erik9472 »

Natuurlijk gaat het altijd overal fout bij zo'n bedrijf. Callcenter medewerkers die maar 1/2 op de hoogte zijn van de dingen die gebeuren moeten enz.
Bij de meterstanden gaat het vaak fout bij verhuizingen. Nieuwe en oude bewoner.
Laten ze de procedure van het verhuizen maar eens controleren of opnieuw opzetten. Zodat het minder foutgevoelig is.

gwm.molendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:24

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door gwm.molendijk »

Wanneer ik lees wat er allemaal niet deugd bij Essent zal ik de overstap naar Essent niet gaan maken. Laat dit voor andere die nog twijfels hebben een hulpmiddel zijn bij hun beslissing.
:evil:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

JtC schreef:Je zal net zien, dat je voor die paar tientjes overstap een bak administratieve en financiele ellende over je heen krijgt van heb ik jou daar.
Een overstap naar een concurrerende energieleverancier kan voor een 'gemiddeld gezin' weldegelijk een voordeel van 200 a 300 euro per jaar opleveren.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door JtC »

Natuurlijk... ik heb zelf (helaas) voor dit soort energiebedrijven gewerkt.... geloof me maar.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Meterstanden jaarafrekening kloppen niet

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Precies bij de verkeerden zeker? :lol:
Je hoeft mij niet te geloven, dat is je goed recht, maar ik weet een energierekening, de bijkomende kosten en de tarieven wel te ontleden, en rekenen is mij ook niet helemaal vreemd.
Wat voor 'n werk deed je bij die bedrijven?
Want ik voel er weer een paar eurocentjes aan komen.

Gesloten