Afgelopen februari kreeg ik een jaarnota van Eneco waarbij ik 380 euro terug moest ontvangen van hen. Voor mij gevoel klopte hier helemaal niets van en bovendien had ik ook helemaal geen standen doorgegeven. Blijkbaar hadden ze mij opnieuw ingeschat, ik Ik was namelijk een maand eerder heel erg dom geweest om in de verkooppraatjes van een Nuon medewerker te trappen, die mij ervan overtuigde dat Nuon betere tarieven had, ik moest wel meteen tekenen maar ik kon me altijd beroepen op de 8 dagen bedenktijd. Anyway het lukte me dus niet om Nuon te pakken te krijgen, via mail, telefoon en post op alle mogelijke manieren heb ik het geprobeerd. Ik wilde toch bij Eneco blijven omdat ik anders een boete zou krijgen vanwege vroegtijdig contractbreuk. Eneco adviseerde mij toen om me opnieuw aan te melden bij hen, dan zouden zij de opzeg met Nuon verder regelen. Zo gezegd zo gedaan.
Door dat hele overstap gedoe, kreeg ik dus in februari een blijkbaar ingeschatte jaarnota. Maar het bedrag vond ik erg hoog, ik had immers in juli 2012 ook nog een jaarnota gekregen. Ik heb dit dus meteen laten checken en kreeg van de medewerker te horen dat ik alsnog m´n standen kon doorgeven dat dit dan nogmaals gecheckt zou worden. Dit heb ik dus gedaan en een paar dagen later kwam het bericht dat het volkomen terecht was dat ik dit bedrag van Eneco had ontvangen, ik had hier recht op en hoefde dus niks terug te storten.
Nu heb ik onlangs weer een jaarnota ontvangen van Eneco en nu moet ik 415 euro (inclusief nieuwe termijn bedrag a 109 eur) betalen aan Eneco! Ik heb hier meteen over gemaild, maar volgens de medewerker zou dit komen door de strenge winter die wij hebben gehad. Je kan mij niet wijs maken dat ik tussen februari en juli zoveel heb gebruikt dat ik 415 moet bij betalen! Ik woon alleen, in een goed geïsoleerd appartement en ben maar weinig thuis. Na meerdere malen heen en weer gemaild te hebben met Eneco hebben zij uiteindelijk toegegeven dat de door mij gevraagde correctie niet juist was verwerkt! Ze hebben dus blijkbaar helemaal niets met die meterstanden gedaan die ik alsnog heb toegestuurd. Ik vind dit echt onbegrijpelijk. Dat de fout in eerste instantie werd gemaakt daar heb ik echt begrip voor, het blijft mensenwerk. Maar dat ik het nog extra check en dat er dan doodleuk wordt gezegd dat het allemaal juist is dat gaat er bij mij niet in. Omdat ik na de check er wel van overtuigd was dat het klopte, heb ik het geld ook niet apart gezet (achteraf stom). Nu mag ik dus fijn 415 euro terug gaan betalen, wat ik op dit moment helemaal niet kan missen. Mijn vraag is, mag zoiets? Ik heb zwart op wit in de emailcorrespondentie dat de medewerker van Eneco schijft dat er is gekeken naar de standen en dat een correctie niet nodig was.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meterstanden onjuist verwerkt door Eneco
Re: Meterstanden onjuist verwerkt door Eneco
Beste Riannek,
In uw bericht lees ik uw onvrede rondom de meterstanden en de nota's die u van ons heeft ontvangen. Ook lees ik dat het u niet duidelijk is waarom we tussen februari en juli 2013 een bedrag van € 415,00 naheffen. Om een inhoudelijke reactie te geven en samen tot een oplossing te komen, vraag ik u om uw contactgegevens met een verwijzing naar dit bericht te mailen naar [email protected]. We nemen dan graag contact met u op.
Ik zie uw reactie graag tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
In uw bericht lees ik uw onvrede rondom de meterstanden en de nota's die u van ons heeft ontvangen. Ook lees ik dat het u niet duidelijk is waarom we tussen februari en juli 2013 een bedrag van € 415,00 naheffen. Om een inhoudelijke reactie te geven en samen tot een oplossing te komen, vraag ik u om uw contactgegevens met een verwijzing naar dit bericht te mailen naar [email protected]. We nemen dan graag contact met u op.
Ik zie uw reactie graag tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Re: Meterstanden onjuist verwerkt door Eneco
Als mensen eens gaan nadenken voordat ze een handtekening zetten voorkomt dat een hoop problemen. Maar goed, als er een voordeeltje wordt voorgespiegeld, dan wint de hebberigheid het van de ratio....