LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meterstanden opnemen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Curly

Meterstanden opnemen

Ongelezen bericht door Curly »

Nuon vraagt ons steeds weer om de meterstanden van de elektriciteitsmeter door te geven. Wie zo n's de Nuonvoorwaarden doorneemt. Komt er achter dat niet is voorzien in een duidelijk omlijnt reglement. aangaande degene die voor meteropnemer speelt. M.a.w. een reglement welke de klant juridisch afschermt tegen eventuele doorgeeffouten. Doorgeven van de meterstanden door de klant betekent feitelijk dat de klant lineair aansprakelijk is voor alle door hem gemaakte fouten die ontstaan in de jaaropgave. Immers een schrijffout van de klant, moedwillig begaan of gewoon door zijn vergissing gemaakt, kan door NUON uitgelegd worden als mogelijke opgavefraude. Denk hier maar n's over na!
Voordat ik het vergeet nog een vraag; ''zou Nuon voor u bereidt zijn om een gratis tegenprestatie te leveren''? Vermoedelijk niet. Zelfs voor nonservice moet je tegenwoordig (0900) betalen.

Als klant hou ik er niet van om verantwoordelijkheid toegeschoven te krijgen en meteropnemer te moeten spelen, toe nou, ik ben niet in loondienst bij NUON.
Het is duidelijker als Nuon zelf zijn verantwoordelijkheid, dus de meter opneemt. :idea:
Iedereen heeft recht op mijn mening.

altijd weer die Nuon!

Re: Meterstanden opnemen

Ongelezen bericht door altijd weer die Nuon! »

Nuon houdt een marge van 15% op het voorgaande verbruik als reeel aan op een opgave die van de klant afkomstig is. Als je een waarde opgeeft die hieronder ligt gaat het bedrijf schatten tenzij je natuurlijk een betrouwbare verklaring afgeeft. Nuon zal je dus niet aanklagen voor fraude maar gewoon een andere inschatting van je verbruik maken :o

Volgens een uitspraak van de geschillen commissie mag er van een energiebedrijf verwacht worden dat ze minimaal 1x per 3 jaar zelf de meters op komen nemen om eventuele discussies en uit de hand lopende jaarrekeningen te vermijden.
Op het moment dat je dit in de gaten houd zie ik dit niet als het afschuiven van verantwoordelijkheid maar meer een manier om de kosten laag te houden. Als de meteropnemers tig keer bij jouw aan de deur moeten komen of in de avonduren moet gaan werken om 1 keer de meter af te mogen lezen gaat dit natuurlijk ook in de papieren lopen.

nederlander_1

Ongelezen bericht door nederlander_1 »

Als de meteropnemers tig keer bij jouw aan de deur moeten komen of in de avonduren moet gaan werken om 1 keer de meter af te mogen lezen gaat dit natuurlijk ook in de papieren lopen.
Daar heb je wel gelijk in gast van 23.07u.
En Nuon is al zo duur, ik denk dat ze 1 juli a.s. het wel zullen merken als ze diversen klanten kwijtraken aan andere energie bedrijven.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En Nuon is al zo duur, ik denk dat ze 1 juli a.s. het wel zullen merken als ze diversen klanten kwijtraken aan andere energie bedrijven.
zou in het kader van de marktwerking wel goed zijn als er veel mensen overstappen maar ben bang dat veel mensen zich laten afschrikken door de slechte reputatie van de grote bedrijven en de nieuwkomers en de rompslomp die bij het verkassen komt kijken. Op zich moet dit geen probleem zijn maar gezien de al eerder genoemde reputatie van de gevestigde orde moet dit nog maar blijken.

Gesloten