| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misbruik van wetgeving om over te stappen
-
ankezelf
misbruik van wetgeving om over te stappen
Augustus dit jaar ben ik verhuisd, binnen Amsterdam. Twee weken na inschrijving op mijn nieuwe adres ontving ik bericht van mijn energieleverancier sinds 24 jaar Nuon, dat mijn contract dat ik had meeverhuisd werd beëindigd vanwege een aanmelding van een derde partij om mijn nieuwe adres. Lang verhaal kort: de derde partij bleek Greenchoice te zijn, die ik zelfs nog nooit had gesproken! Nuon controleerde de gegevens niet bij bestaande klanten of zij echt willen vertrekken omdat de markt nu eenmaal overstappen makkelijk moest worden gemaakt.
Dit was wel héél makkelijk: overgestapt zijn zonder dat je het weet. Ik was furieus! Gelukkig is mijn oude contract weer hersteld door Nuon -de melding van Greenchoice zette nogal wat in beweging- en inmiddels is het november! Ik stel Greenchoice aansprakelijk voor geleden schade en misbruik van mijn prive gegevens.
Dit was wel héél makkelijk: overgestapt zijn zonder dat je het weet. Ik was furieus! Gelukkig is mijn oude contract weer hersteld door Nuon -de melding van Greenchoice zette nogal wat in beweging- en inmiddels is het november! Ik stel Greenchoice aansprakelijk voor geleden schade en misbruik van mijn prive gegevens.
Re: misbruik van wetgeving om over te stappen
En de vraag is/was?
Ach, ik heb het gewoon ter kennisgeving aangenomen.dhc schreef:En de vraag is/was?
-
Teunbosseman
Dank voor de mededeling ! Go NUON boehoe GREENCHOICE.
Fijn, dan kan ik weer rustig slapen....
-
Teunbosseman
dhc schreef:Fijn, dan kan ik weer rustig slapen....
Topic dan toch nuttig geweest
-
adSolvendum
Truste Miranda... 
-
witte angora
Maar wat is nou die geleden schade?Ik stel Greenchoice aansprakelijk voor geleden schade
Amsterdam.....
Woont u toevallig op een adres met huisnummer toevoeging?
Zoja, dan is dit een bekend probleem. Het huisnummer wat op uw voordeur staat hoeft namelijk helemaal niet overeen te komen met hoe het bij de netbeheerder staat. Gemeenten nummeren nog al eens om (tgv van o.a. splitsen of samenvoegen van woningen) maar lichten de netbeheerder hierover niet in.
Woont u bijvoorbeeld op huisnummer 2A, kan dat bij de netbeheerder huisnummer 2B zijn.
Als uw buurman, woonachtig op volgens het voordeur huisnummer 2B, zich meldt bij greenchoice, heeft dit tot gevolg dat niet de buurman, maar welbeschouwd u van leverancier gewisseld wordt.
Vandaar dat het belangrijk is dat in bepaalde steden, waaronder Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag ed. de meter serienummer controle ozo belangrijk is.
Zoek uit welke meters bij uw appartement horen, noteer die serienummers en neem contact op met de netbeheerder. Zij kunnen u dan de bijbehorende EAN codes geven.
Zou u de EAN codes op het internet opzoeken (a.d.h. van postcode en huisnummervermelding op uw voordeur) kan het in dit soort situaties nog fout gaan.
Woont u toevallig op een adres met huisnummer toevoeging?
Zoja, dan is dit een bekend probleem. Het huisnummer wat op uw voordeur staat hoeft namelijk helemaal niet overeen te komen met hoe het bij de netbeheerder staat. Gemeenten nummeren nog al eens om (tgv van o.a. splitsen of samenvoegen van woningen) maar lichten de netbeheerder hierover niet in.
Woont u bijvoorbeeld op huisnummer 2A, kan dat bij de netbeheerder huisnummer 2B zijn.
Als uw buurman, woonachtig op volgens het voordeur huisnummer 2B, zich meldt bij greenchoice, heeft dit tot gevolg dat niet de buurman, maar welbeschouwd u van leverancier gewisseld wordt.
Vandaar dat het belangrijk is dat in bepaalde steden, waaronder Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag ed. de meter serienummer controle ozo belangrijk is.
Zoek uit welke meters bij uw appartement horen, noteer die serienummers en neem contact op met de netbeheerder. Zij kunnen u dan de bijbehorende EAN codes geven.
Zou u de EAN codes op het internet opzoeken (a.d.h. van postcode en huisnummervermelding op uw voordeur) kan het in dit soort situaties nog fout gaan.