LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende actie van Energie Direct met "Informatiepak

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
eizeoo

Misleidende actie van Energie Direct met "Informatiepak

Ongelezen bericht door eizeoo »

Ik werd vanochtend gebeld ten gunste van Energie Direct.

De jongeman aan de telefoon legde mij uit dat zij goedkoop energie konden leveren daar ze alles via internet deden .. zo ver zo goed.

Of ik een informatiepakket wilde ontvangen? Dat wilde ik wel.

Toen mij mijn bankrekeningnummer werd gevraagd kreeg ik een beetje argwaan .. nee dat hadden ze zogenaamd nodig om mijn huidige gegevens bij Eneco op te vragen .. nou goed het zal wel ..

Toen begon de bandopname .. dat is wel erg rigoureus voor een informatiepakket. Dus ik nogmaals expliciet vragen van dat dit niet om een contract maar alleen om een informatiepakket ging? Ja daar ging het alleen maar om maar de opname was voor hun en mijn bescherming.

Maar toen na de opname kwam de aap uit de mouw. Aan het allereinde deelde de jongen nog snel even mee dat ik dus alles per email zou ontvangen en dat als ik niet wilde overstappen binnen 8 dagen moest reageren met een afwijzing .. SORRY????

Dus toch een contract!

Alleen dat woord kreeg hij niet zelf niet zijn lippen .. nee het was een informatiepakket .. en ik kon het ook niet vrijblijvend ontvangen zonder dat er eventuele automatische consequenties aan vast zouden zitten.

Ik heb bedankt. Met dat soort valse voorlichting ga ik niet in zee.

Ben ik nou de enige die ze op deze valse manier over de streep proberen te trekken?

Gr.,
E. Oosting
Veenendaal

tvlmusic

Re: Misleidende actie van Energie Direct met "Informatiepak

Ongelezen bericht door tvlmusic »

jah maar je doet er zelf aanmee, je geeft je bankrekening nummer, dat is 1 ding wat je sowieso niet moet doen, en een bandopnamen is om het contract te bevestigen, maarja als je er zelf aan mee doet, ben je zelf ook niet helemaal aan het opletten heh, maargoed volgende x als ze bellen gewoon heel intressant doen net ofdat je geintresseert bent alles meedoen en zodra ze het bankrekening nummer vragen moeje ophangen, dan is het 1-0 voor jou, de verkoper wordt dan gek omdat ie zn klantje misloopt ;) haahha het blijft lache

a vanden Heuvel

Re: Misleidende actie van Energie Direct met "Informatiepak

Ongelezen bericht door a vanden Heuvel »

hoi eizeoo nee je bent helaa niet de enige
ik ben er helaas ook op de zelfde manier in getrapt
zelfs na meerdere malen gevraagd te hebben dat ik er niet aan vast zat
ik baal als een stekker
zelfs dat 0800 dat ze noemde is er niet want dat is een 0900 nummer

ik trap nooit in dat soort telefoontjes stom dat ik er nu wel in getrapt ben

a van den heuvel
haarlem

Gesloten