LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende telefonische werving Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rjvanschijndel

Misleidende telefonische werving Essent

Ongelezen bericht door rjvanschijndel »

Enkele weken geleden werd ik gebeld door een medewerker van Essent met een aanbieding om over te stappen. Ik heb twee maal een telefonisch gesprek van langer dan een half uur met hen gevoerd. Daarin heb ik meerdere malen gevraagd of ik niet voor (financiele) verrassingen zou komen te staan als ik zou overstappen. Hierbij heb ik uitdrukkelijk aangegeven dat ik binnen een jaar zou overstappen naar een andere energieleverancier. Ik had namelijk geen zin in boetes of ander gezeur. Mij werd keer op keer verzekerd dat het absoluut geen probleem en ook geen extra kosten zou opleveren. Na enig wikken en wegen toch maar besloten om de overstap te maken. Vorige week krijg ik tot mijn grote schrik de afrekening van mijn oude leverancier met daarop een boete van meer dan €200!!! Ik ben uiteraard onmiddellijk in de telefoon geklommen. De medewerker van de klantenservice gaf in dit gesprek aan dat deze boete waarschijnlijk niet door Essent betaald gaat worden maar gaf wel aan dat ik het klachtenformulier op hun site in moest vullen. Dat meteen gedaan. Begin van de week krijg ik een telefoontje van Essent dat mijn klacht een urgente klacht werd. Vandaag word ik teruggebeld en ze willen mij €50 betalen en ik mag meteen naar een andere leverancier overstappen zonder boete. Ze schermen met een bandopname waarop een gesprek staat opgenomen waarop je alleen maar de vragen mag beantwoorden met ja of nee. De voorgaande gesprekken met de verzekering dat er geen extra kosten aan verbonden zijn, zijn uiteraard niet opgenomen. Ik blijf dus zitten met een rekening van meer dan €200 waarvan Essent mij €50 gaat betalen.
Ik wil iedereen het advies geven vooral NIET over te stappen naar Essent!!

langste adem

Re: Misleidende telefonische werving Essent

Ongelezen bericht door langste adem »

Heb geen ervaringen met essent, maar ik heb wel te maken gehad met misleidingen via telefonische verkoop van Pretium.
Ik zelf koop, dankzij Pretium, in ieder geval NOOIT meer wat telefonisch (op een pizza na dan). Hoe geweldig het aanbod ook klinkt. Als ik iets wil, ga ik zelf wel op onderzoek uit waar ik het beste uit ben, en laat ik me niet onvoorbereid een abonnement aansmeren door een getrainde telemarketeer die zijn targets moet halen.

Misschien bestaat een deel van de boete van de oude leverancier wel uit het aantal maanden die je nog had moeten uitdienen bij hen. Mischien kun je weer terug naar de oude leverancier .

Maar eigenlijk zou essent dat kosteloos moeten regelen voor jou, als het een fout van essent betreft.Het lijkt me niet dat ze je zomaar 50 euro aanbieden, dat lijkt me op bekennen van schuld..

forumessent

Re: Misleidende telefonische werving Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste rjvanschijndel,

In uw bericht van op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Stuur in de email ook een kopie van uw klacht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

Gesloten